Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
På tal om ny information och grävande så frågade jag på 2CO's forum, och det är så att de RINGER och veriferar att de första kunderna fått sina varor, sedan skickar de ut pengarna. Så nu behöver vi inte fundera på hur det går till längre.

Bra! Då vet vi hur det fungerar iaf (http://www.2checkout.com/community/?p=25)

Men det finns dock fortfarande utrymme för bedrägeri tycker jag, eftersom det är bara vid de första betalningarna från 2co till Medison då 2co ringer och frågar ett antal slutkunder om hur det har gått:

"All new accounts, and accounts whose sales level drastically rises, will be subjected to our account verification process. This process is typically done through voice verification with the end user of the service or product.
While this process is usually seamless, difficulty in verifying the legitimacy and status of your account can result in the delay of your initial payments.
"

Så jag uppfattar det som om Medison sköter sina första leveranser, så kommer inte 2co att ringa igen och kolla vid de senare leveransen, men istället betala direkt (alltså inga "delay of (Medisons) initial payments" längre).

Eller?

Permalänk
Inaktiv

omega, verkar vara en kunnig person som skrivit det där...:
"Medison uppger att de snart kommer med en ny bärbar dator, som ska kosta 100 000 kronor, dvs ungefär fyra gånger mer än den hittills dyrast bärbara datorn på marknaden… Seriöst? Knappast."

haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Så du blir hellre lurad? Om du vill verifiera mina påståenden så är det bara att gå in på cint.se och läsa om alla gamla bluffar som vi grävt upp till ljuset där.

Nej, men jag väntar hellre o ser hur det utvecklar sig, istället för att sprida "konspirations-teorier" utan att till 100% veta hur det blir. Att höja ett varningens finger tycker jag är helt korrekt, som många skriver är det för bra för att vara sant, men att skriva saker som typ "blåögda idioter" etc, tycker jag är onödigt... Vill man satsa lite av sitt eget kapital, fine, so be it.

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurfus
Nej, men jag väntar hellre o ser hur det utvecklar sig, istället för att sprida "konspirations-teorier" utan att till 100% veta hur det blir. Att höja ett varningens finger tycker jag är helt korrekt, som många skriver är det för bra för att vara sant, men att skriva saker som typ "blåögda idioter" etc, tycker jag är onödigt... Vill man satsa lite av sitt eget kapital, fine, so be it.

Det är här ingen konspirationsteori, det här är en bluff, ett bedrägeri, svindleri. När det är så uppenbart som i det här fallet är det i min mening helt befogat att kalla individer som faller för det för blåögda idioter.

Permalänk

varför 2co?

Håller med om att det mycket verkar skumt. Undrar bara varför dom blandat in 2co? Hade det inte varit smartare att hyra en webbshop med inbetalningar till deras egna konto direkt om dom vill blåsa folk?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Nu har jag inte läst riktigt hela tråden, men har följt den så gott jag kunde. Någon som haft en teori om att större delen av deras vinst kommer i form av reklampengar?

Vilka annonser? Det finns ju inga riktiga annonser heller. Den enda annons med en länk utanför medison-hemsidan är en "Live messenger" banner. Tror knappast att Microsoft betalar 15000 dollar för en annons på en sån hemsida. Även om dom haft mycket besök de senaste dagarna (gissning ang besöken).

Dessutom, varför skulle dom bygga upp en sån här bluff bara för att få en ev. möjlighet att tjäna lite stålar på annonsering som dessutom bara skulle vara i någon månad?

Jag börjar tro att bluffen har blivit större än vad dom tänkte i från början.

MVH

Permalänk
Medlem

En liten vändning i fallet med momsen. 2CO säger att när man genomför beställningen så köper de datorn av medison och säljer den själva till kunden. Detta innebär att man köper från ett USA-baserat företag och därför inte betalar moms.

Detta betyder två saker om affären skulle varit riktig:
1. De svenskar som köper datorn kommer få en faktura på ca. 350 kr för moms och speditionsavgift när datorn kommer.
2. Det är helt plötsligt inte så konstigt att Valdi svarar som han gör: "8. Are the total prices on your site including UK VAT as required by
law when selling from one EU country to antoher and dealing with
consumers? You can't bypass this by stating otherwise on the site.

8) Medison Europe Limited is following all European and national
laws."

En riktig oljig jävel alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacke87
Det är här ingen konspirationsteori, det här är en bluff, ett bedrägeri, svindleri. När det är så uppenbart som i det här fallet är det i min mening helt befogat att kalla individer som faller för det för blåögda idioter.

snacka inte Bull crap...du är så tacksam att det finns vissa som har råd att chansa på det som kan vara tidernas klipp...var du så säker på en bluff så skulle du knappast sitta här och uggla..då är ditt liv verkligen tragiskt.

så vi blåögda gör det otacksamma jobbet att tar fram den riktiga sanningen åt vissa idioter som skall kalla oss vid skälsord.

Tror dom flesta hellre gjort annat än att sitta här intresserade av alla inlägg. Det är ju inte en Koontz roman direkt.

så har du inget vetiigt att säga så raka av dig skägget kompis

Permalänk
Medlem

Vänd på steken och se vad som talar för att det inte är en bluff? Personligen hittar jag inte ett enda argument.

Permalänk
Medlem

är det här Ocean's fourteen?
Om det nu är en bluff så tror jag det är träning inför det stora bluffet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cassa73
snacka inte Bull crap...du är så tacksam att det finns vissa som har råd att chansa på det som kan vara tidernas klipp...var du så säker på en bluff så skulle du knappast sitta här och uggla..då är ditt liv verkligen tragiskt.

så vi blåögda gör det otacksamma jobbet att tar fram den riktiga sanningen åt vissa idioter som skall kalla oss vid skälsord.

Tror dom flesta hellre gjort annat än att sitta här intresserade av alla inlägg. Det är ju inte en Koontz roman direkt.

så har du inget vetiigt att säga så raka av dig skägget kompis

Varför skulle jag vara tacksam för att folk slänger pengar i sjön? Jag tycker bara det är underhållande att folk är så godtrogna. Mig berör det inte mer än att jag får mig ett gott skratt.

Permalänk
Medlem

2CO verkar själva vara oroliga nu:

Citat:

We have received an enormous amount of feedback, both positive and negative relating to the Medison Celebrity Notebook. We would like to take this time to address customer concerns relating to our handling of the product, the buyer protection we offer, and our own capacity and vigilance relating to the situation.

I would like to begin by briefly explaining 2Checkout as a company. 2Checkout is an authorized retailer/reseller that provides turnkey e-commerce solutions to thousands of business customers around the world. As a merchant account / credit card processing alternative we allow business customers large and small to market their products to end-user customers worldwide. 2CO’s proprietary technology supports back-office functions including financial reporting, tracking, fraud prevention, affiliate tracking, customer service and sales tracking.

Our customers are our business, and we would like to assure you that your thoughts, as well as the overall web reaction in regard to this product have been closely monitored. From the earliest posting on slashdot and engadget to the wide breadth of current discussion, we have been keeping abreast of the marketing spread of the suppliers product, as well as the responses the campaign gathered. We understand the importance of viral information dissemination, as well as the value of the consumer investigations and feedback. Your warnings, excitement, and apprehension have all been noted and we are taking steps accordingly to ensure that your concerns do not go ignored, and to protect both your interests and ours.

Medison itself seems to be the source of the greatest customer concern. The company, while only recently a licensed business entity, has been in operation since 1996. All information we have received from them has been thus far verifiable and free of major discrepancies.

As a reseller for thousands of vendors multinationally, we are unable to maintain a personal, on site style of oversight of every account and seller. We do not require a company to provide an extensive, unquestionable groundwork of business experience to market their products via 2Checkout. Nor is it even feasible to do so without alienating the individual or small business reseller, who are most in need of a turnkey services such as ours. However we do have a detailed process of checks and balances, as well as active monitoring procedures, in place to ensure that in the event a supplier is unable to fulfill their obligations. Our end use customers will not bear the brunt of any unfortunate activity. These practices have of course been amplified in this particular case due to the scope of the vendor's activity.

We have nothing to gain from working with a non-reputable supplier, and in insulating our customers from abuse, are indeed the only ones with something to lose. Conducting honest, risk free transactions in all our resale activities is indeed as important to us as it is to you, and we strive for it at every turn.

2Checkout maintains strict shipping policies to ensure that no funds are removed from the buyers account before a product has been marked as shipped within our system. This ensures that not only will the supplier not be paid before the item has shipped, the customers card will not even complete the transaction, the funds will only be held in an authorized state. Furthermore, until the initial run of orders has been fulfilled and received by the customers, any deposited funds for products en route will be held within the vendors account pending receipt from the buyer.

It has been theorized that the Medison business model may be a pyramid style operation where an initial customer base will receive their shipments, the funds from the units on the following tier used to pay for the loss on the first run of products. This would cause the customers from the final runs to go without a product when the buyer influx dies off. Buyers are protected from activity of this sort by our rolling reserve system, which holds back a scaling portion the suppliers profits for use in covering non-delivery of service. With a huge initial run that would lead to dwindling returns, the amassed funds from the larger order cycles would be sufficient to cover any losses that may be incurred from an inability to meet demand further along a receding cycle. Additionally, payment suspension can be immediately imposed in the case of an undesirable number of refund/non-delivery complaints.

As a reseller, there is no way we can 100% guarantee the veracity or delivery of service from a supplier. In the end, it is their duty to supply the product. As a retailer however, we can guarantee that a purchase from us is safe, and will be handled with the utmost care and attention to customer satisfaction. It is our goal to conduct our business in a way that is profitable to our business customers and risk free for our end-use customers. You face no financial loss for ordering a product via 2Checkout; in the worst case scenario you retain your money, and walk away with no gain, but no loss.

Given the pricing and presentation, your doubts and concerns regarding the Medison Celebrity are understandable and we sympathize with your apprehension. If you are unsure about your purchase you may well be better served to stand by see how the situation plays out. Doubts regarding the integrity of 2Checkout or our desire to provide safe, simple, service oriented online transaction are without merit however, and even if you choose not to purchase this product we hope for future opportunities to provide you with an e-commerce solution you can trust for both your sales and purchases online.

2Checkout.com

Permalänk
Medlem

dåså.....tror att dom är att lita på

Permalänk

Kom på en sak. Är det någon som vet om man får tillbaka avgiften från CO2 när man begär att avbryta köpet?

Om du inte får tillbaka hela summan inkl CO2 s avgifter kan man ju börja spekulera i en annan teori. Det att Medison är i maskopi med CO2. Dvs dom tjänar på dom höga avgifterna utan att sälja nått.

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

dåså.....tror att dom är att lita på

Vilka är att lita på? 2CO verkar ju inte lita på Medison iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilka är att lita på? 2CO verkar ju inte lita på Medison iaf.

2CO så klart...flera här har ju använt dom förut och dom är stora i USA..tror inte dom går i maskopi med nån lowlife lirare och sabbar sitt rykte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
omega, verkar vara en kunnig person som skrivit det där...:
"Medison uppger att de snart kommer med en ny bärbar dator, som ska kosta 100 000 kronor, dvs ungefär fyra gånger mer än den hittills dyrast bärbara datorn på marknaden… Seriöst? Knappast."

haha

öh? Ja de dyraste bärbara brukar väl ligga runt 25-30k, eller var handlar du?
Eller du kanske hakade upp dig på "dyrast bärbara datorn på marknaden" ?

Nog med off-topic nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

2CO så klart...flera här har ju använt dom förut och dom är stora i USA..tror inte dom går i maskopi med nån lowlife lirare och sabbar sitt rykte

Javisst, 2CO är helt klart legit. Men det oroar mig väldigt mycket på det sättet de skriver ändå.

Permalänk
Medlem

De två i tråden som redan köpt en bärbar från Medison i Mars (3000:-), gick affären genom 2CO då också? Isåfall är det ju hög tid att ta kontakt med 2CO och begära en refund.

Permalänk
Medlem

är det legit och dom skriver:
"You face no financial loss for ordering a product via 2Checkout; in the worst case scenario you retain your money, and walk away with no gain, but no loss. "

då låter jag min beställning ligga....JAA jag är en blåögd idiot...men jag har råd med att stanna hemma en krogrunda åxå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhe
De två i tråden som redan köpt en bärbar från Medison i Mars (3000:-), gick affären genom 2CO då också? Isåfall är det ju hög tid att ta kontakt med 2CO och begära en refund.

Jo, de som beställt nu i tidigt skede är med största sannorlikhet säkra från att inte förlora allt för mycket pengar iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhe

nån som har mailkontakt med dessa kanske orkar kolla om dom var partners då...min engelska är så kass..ananrs hade jag säkert avbeställt redan

Permalänk

hm haha en dator för 100k , undra va de kan vara i den...verkar mysko tycker ja.

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Medlem
Citat:

nån som har mailkontakt med dessa kanske orkar kolla om dom var partners då...min engelska är så kass..ananrs hade jag säkert avbeställt redan

Du behöver inte ringa, räcker med att maila men du verkar inte bry dig så mkt om dina stålar så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Du behöver inte ringa, räcker med att maila men du verkar inte bry dig så mkt om dina stålar så

nu var det inte mina stålar det gällde utan om Medison och 2CO var partners redan i Mars...provade att maila men inget svar

Permalänk
Medlem

Har försökt nå Medison genom några av de e-postadresser som nämns på sidan, men e-breven bouncar tillbaka.

Får svaret:

This is the mail system at host mailout1.surf-town.net.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<valdi_ivancic@hotmail.com>: host 127.0.0.1[127.0.0.1] said: 550 5.6.0 Failed,
id=13461-02, from MTA: 550 5.7.1 Unsolicited Bulk Email detected (336) (in
reply to end of DATA command)

Jag är inte så haj på detta, så kan någon förklara vad det betyder.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacke87

Ja inte förrän om några veckor vet vi svaret. Är faktiskt lite för tidigt att säga ännu. Visst verkar det vara bluff. Men vi kan inte vara 100% säkra. Så det där är ganska onödigt att säga.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
öh? Ja de dyraste bärbara brukar väl ligga runt 25-30k, eller var handlar du?
Eller du kanske hakade upp dig på "dyrast bärbara datorn på marknaden" ?

Nog med off-topic nu.

Gå in på tex, Dell (som inte är dyrast heller...) och testa kryssa i lite ;). Beöver inte säga mer. Den jag beställde (Som inte va maxad... nyligen... låg som orginalpris på 26-27k). Så ska man klaga om att allt inte står rätt till... ska man fan inte göra så stora tabbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Ja inte förrän om några veckor vet vi svaret. Är faktiskt lite för tidigt att säga ännu. Visst verkar det vara bluff. Men vi kan inte vara 100% säkra. Så det där är ganska onödigt att säga.

Testa ett par månader. De har på sig två månader att skicka datorn från England. Sen ska de komma fram också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Nu har jag inte läst riktigt hela tråden, men har följt den så gott jag kunde. Någon som haft en teori om att större delen av deras vinst kommer i form av reklampengar?

Citat:

nix den var helt ny men intressant...dock har seriösa företag förnekat inblandning och egengjorda banners på deras hemsa

Jo den ideén har varit uppe förrut, men som sagt de har inga riktiga annonser på sidan.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |