Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clrscr
Jag köper en för att jag kan. Om jag får en eller inte spelar mig inte någon roll...
Jag "samlar" på bärbara pc. Och det är inte första gången det strular eller uteblir dator för min del.

Jag hoppas du blir utan en dator.

Permalänk

jag verkar ha köpt ett ganska bra domän namn. Ingen kan väl gå på denna bluff.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seleb_maki
jag verkar ha köpt ett ganska bra domän namn. Ingen kan väl gå på denna bluff.

Sålt några t-shirts?

Permalänk
Avstängd

Har ni läst artikeln på IDG ännu? Både jag och Valdi är med. Jag fick den första datorn och fick skaka hand med Valdi. Det finns ett bildspel när han delar ut datorn till mig. Jag är den längst till vänster i bild, den rödhåriga är reporten. Hoppas ni tycket jag är söt också Kram /Emma

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EmmaFX
Har ni läst artikeln på IDG ännu? Både jag och Valdi är med. Jag fick den första datorn och fick skaka hand med Valdi. Det finns ett bildspel när han delar ut datorn till mig. Jag är den längst till vänster i bild, den rödhåriga är reporten. Hoppas ni tycket jag är söt också Kram /Emma

Jaha du är den där fule fan på vänster kant... Ja road kill säger bara jag?

Permalänk

Förstår inte problemet med att lämna ut kollinummer, den berättar bara var paketet finns, OM det nu finns.
Att ovanstående personer som har beställd och fått kollinummer inte vill lägga ut finns bara en orsak till, de har inget giltigt!

Men du emmaFX, nu när du har hämtad ut din dator, kan du inte skriva kolinummret då? Det lagras nämligen en liten tid.
Vad kan hända, jag försäkrar att ingen kommer sticka hem till dig och hämta paketet, det lovar jag i postens anda. Vill du inte lägga ut det så skicka PM till mig, jag om någon borde du kunna lita på.

MVH//lantbrevbäraren pelle

Permalänk
Medlem

EmmaFX, ge oss en länk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYPD
Sålt några t-shirts?

ja har en stadig försäljning på några stycken om dagen

tips ¨på några andra saker man kan sälja? köp en du vetja hehe

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYPD
Haha okey läs allt innan du gnäller/säger något..

1: jag har INGET! med EmmaFX eller Medison att göra, jag hade bara tråkigt och tänkte det skulle vara kul att spamma lite

2: jag har INTE! beställt någon/några datorer, då detta är en bluff

3: jag hoppas idioterna som betalt blir av med sina pengar och lär sig en läxa. När priset är för bra för att vara sant är det OFTAST! det..

Kul att jag fått PM av journalister + andra det uppskattas, HAHAH

Kul att spamma? Okej. Du får en månads semester från detta forum.

Återkommer angående EmmaFX.

EDIT: EmmaFX avstängd också (reggad med slaskpost och sitter bakom proxy, dvs ingen att lita på i frågan).

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Kul och spamma? Okej. Du får en månads semester från detta forum.

Återkommer angående EmmaFX.

EDIT: EmmaFX avstängd också (reggad med slaskpost och sitter bakom proxy, dvs ingen att lita på i frågan).

Tack för det. Lite skoj och ironi tycker jag är OK. Men i detta
fall gick det lite väl långt med bluffinlägg etcetera.
Nu blir det spännande att se vad som händer på torsdag.

Edit: Jag menade fredag den 31/8

Permalänk

Efter lite undersökningar på google.se fann sökningar med sökorden medison laptop, "medison laptop", medison celebrity laptop, endast har gjorts 225 gånger under de senaste 6 dagarna.

alltså inte så många som känner till datorerna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seleb_maki
Efter lite undersökningar på google.se fann sökningar med sökorden medison laptop, "medison laptop", medison celebrity laptop, endast har gjorts 225 gånger under de senaste 6 dagarna.

alltså inte så många som känner till datorerna

Det är väl inte så konstigt. Vem har nytta av en dator
med så ynkliga prestanda? Inte ens Linux Ubuntu utan Fedora!

Permalänk

jag menar att folk verkar tro att det är en jättestor nyhet...i själva verket har den inte nått ut till så många alls. är det bara 205 st på google.se som sökt under de senaste 6 dagarna lär medison inte få in några ordrar alls. (dom lär ju inte ha så många "direct referals" eller vad det kallas.

folk brukar ju börja med att söka på något som verkar intressant.

var man förutom csnördar har väl stor användning av en sån dator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue berry
Det är väl inte så konstigt. Vem har nytta av en dator
med så ynkliga prestanda? Inte ens Linux Ubuntu utan Fedora!

Informationssökning och rapportskrivning, vilket väl de flesta studenter använder sin dator till inom skolarbete? Det har även ett inbyggt trådlös nätverkskort, så de kan sitta var de vill i skolan och göra detta. Dessutom går äldre versioner av schyssta program som matlab fint på denna.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Min första tanke med denna burk var en "ny" till min gf.
Det andra var intressant spec för så "lite" pengar.
Och jag är ständigt intesserad utav nya bärbara pc.
Medisons burk skulle lämpa sig mycket bra för div film och
surfande.
Hursomhelst, liggande har jag nu 1gb ddr so dimm & 80gb 7200 rpm hdd.
In i en burk kommer de varesig Medison pc eller inte.
Nuvarande specs räcker för xp light eller knoppix...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Dessutom går äldre versioner av schyssta program som matlab fint på denna.

Ursäkta en oinvigd. Vad är matlab?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue berry
Ursäkta en oinvigd. Vad är matlab?

Ett stort matematikprogram som tekniska studenter använder mycket. Finns självklart studentversioner att köpa.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Ett stort matematikprogram som tekniska studenter använder mycket. Finns självklart studentversioner att köpa.

Tack för svaret.
Många studenter använder Officepaketet
med Word, Excel och Power Point. Hur kommer det att funka
i Celibritydatorn?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue berry
Tack för svaret.
Många studenter använder Officepaketet
med Word, Excel och Power Point. Hur kommer det att funka
i Celibritydatorn?

Jag skrev mitt sista examensarbete till stor del på en PII 266Mhz med 128MB ram, det var inga problem mer än att skärmen var lite lågupplöst. (800*600 tror jag, datorn är utlånad nu så..)
Medisons datorn har en upplösning på 1280x768 och det duger fint åt Word.
Systemkrav för basic office 2007
Processor med 500 MHz
Ram 256
hd 1,5 GB
http://office.microsoft.com/sv-se/help/HA101668651053.aspx#2

Så man kan t.o.m köra den nyaste versionen om man riktigt vill lyxa till sig.
*edit*
Jag skulle dock aldrig köpa en sådan Medisonsdator för mer än just 1000kr + frakt, för det är ju lika jobbigt att släpa på en slö som en snabb dator.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag skulle dock aldrig köpa en sådan Medisonsdator för mer än just 1000kr + frakt, för det är ju lika jobbigt att släpa på en slö som en snabb dator.

Tack bud-bundy för ditt svar. Du borde veta

Permalänk
Medlem

OM nu någon mot förmodan skulle lyssna på EmmaFX, gör inte det, det borde inte råda något tvivel om att det aldrig kommer att dyka upp någon artikel där "hon" står och skakar hand med Valdi.

Och om det gör det, lika sannolikt som att månen förvandlas till emmentaler inatt, så kan man bara undra vad idg håller på med.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat någon länk till IDG eller kanske har lokaliserat bilden på denna fröken och Valdi?

Edit:

http://www.idg.se/2.1085/1.118075

Här har ni en länk till lite rolig information, nu är några saker såkallat "gammalt", men ni har bland annat ljudinspelning från Valdis tal till media.

Jag har valt att länka denna sida från IDG, för att jag tycker att det är viktigt att ta del av all info om denna dator och visa uppskattning till det jobb som Pontus Jeppsson har lagt ner.

Bra jobbat, bra journalistik!

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

Nej, som sagt, jag är övertygad om att någon sådan autentisk bild inte finns.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Vart tog skyltdockorna vägen?

Jag repeterar vilka de ansvariga är i Medisonföretaget.
Har Valdi sparkat sina skyltdockor? Vad tror ni?
Kolla in hemsidan. Lauri är inte längre pressansvarig.
Det var han tidigare. Jag råkar ha sparat tidigare
html-dokument från Medisonsidan ;-).

Valdi Ivancic, VD
Ålder 37 år
Bosatt i Karlskrona (eventuellt i Californien, Brasilien eller
i Valdistan

Lauri Kuru, Pressansvarig
Ålder 33 år
Bosatt i Upplands Väsby

Erik Dietersson, CTO
Ålder 36 år
Bosatt i Stockholm

Robert Clanjac, CEO
Ålder 36 år
Bosatt i Handen

Per Söderberg, Försäljningschef
För många träffar på Ratsit

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Denna tråd har blivit såpass stor nu att den är omöjlig för oss att hantera.

Fortsätt diskussionerna här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||