Permalänk
Medlem

Undrar när Medison ska hålla sin presskonferens som de utlovade
Eller rättare sagt var? Brasilien,England,Sverige,Taiwan eller månen är väl de hetaste alternativen. Undrar om man får med deras mirakel virus med datorn? Kan vara det senaste och "smartaste" biologiska vapnet?
Sry för OT men man blir lite puckad den här tiden på dygnet

Visa signatur

[P4 3,2 Extreme Edition ] [4x512Mb Corsair 3200xlpt @ 2-2-2-5] [Radeon X850XTPE @590/605] [Asetek waterchill antarctica dual 120mm CPU/VGA/CHIP] [120 Gb Hd] [Antec 480W Neopower] 01: xxxxx 03:14351 05: 6870
Bärbar:FS Amilo M3438G 2,0Ghz

Permalänk
Medlem

Hur länge sedan var det den första personen beställde en dator för 1k?
Alltså folk är för godtrogna. Jag sålde mitt World of Warcraft account för ca 3k för några veckor sedan och ett flertal personer var villiga att sätta in pengarna på mitt konto/skicka de osv. Förstår inte hur man kan vara så vårdslös med sina pengar. Självklar blåste jag ingen men det skulle varit hur lätt som helst.

Visst 1k är inte precis mycket men det är principen. Skulle känna mig äcklad om jag blev blåst sådär.

Är helt övertygad om att detta är en bluff. Det värsta är ju att Aftonbladet har skrivit om datorn och gett bilden att den är verklig och att företaget är helt reko. Har inte orken men någon som har orken får fan ta och skälla ut de och i värsta fall smutskasta eller till och med stämma Aftonbladet (om det är möjligt) vill se skribenterna svettas och lida. De är ju helt efterblivna både du och jag skulle kunna göra ett bättre jobb...

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag är grymt imponerad av er som fortfarande håller facklan högt och orkar gräva vidare trots att all fakta börjar leda till samma slutsats; bluff. Men som många redan sagt tidigare så kan vi inte vara säkra förrän allting är bekräftat till hundra procent.

Jag har följt den här tråden ända sen de första inläggen och kan inte sluta följa den här rafflande historien. Nu börjar det klia så mycket i fingrarna att jag nog måste börja gräva lite själv

Props till alla som driver den här historien vidare

Permalänk

Hmmmm. Kan fortælle at man også her i danmark, diskutere om Medison er et scam.
Og de fleste i dk er overbevist om at det er scam, og forumet her er også blevet kendt.
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=31992 se denne link.

Visa signatur

AsRock AM2NF6G-VSTA, AMD Duelcore 5600, 2048 GB RAM, NVIDIA 7600 512mbram. :-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banditten
Hmmmm. Kan fortælle at man også her i danmark, diskutere om Medison er et scam.
Og de fleste i dk er overbevist om at det er scam, og forumet her er også blevet kendt.
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=31992 se denne link.

Det känns fint att många undersöker först, och är kritiska, och inte bara trycker på köp!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

En ankarsida under www.medison.se är www.medison.se/eissoai.html Där finns en länkad musikvideo från MySpace med en portugisisk cover på brittiska Damien Rice - The Blowers Daughter... Det är en fin sång, långsökt undrar man om det anspelar på en blåsning detta?

(fann under e24)

Permalänk
Medlem

Danskarna de har någonting mellan pannbenet de!

Permalänk
Medlem

Medisondator

*****Hemsidan*******
Heh, det är ju någe fuffens med dem, sidan ser så ful och verkar vara ihop knåpad av en treåring, behöver inte riktigt betyda att det är bluff..... men, men.

Hur seriöst är denna sida då
http://www.medisoncelebrity.com/accessories.html
hur kan man ha reklam och ännu surare en icon med livemessenger, dem kör ju för fan linux. Dessutom har dem ändrat på bilderna om jag minns rätt sedan förra gången jag såg den sidan. Dem hade deltaco namn på Kablage och tillbehörs bilden. Och kolla på telefonnumret det står 0200-87 mer då????

******Priset********
Frakt fram och tillbaka från leverantörer(fr. Kina till Brasilien till England till Sverige) och hem till oss lär ju kosta en hel del + att det ska till moms, arbetskraft och diverse avgifter hur mycket hårdvara tror ni att det räcker till med de pengar som blir över + dem sa att dem gjorde en minimal vinst på det också + kom på att dem ska betala service avtal också. Hmmm sure!

******OCPC********
Varför skulle inte denna kille inte kunna lura er och göra årets scam. Iden är ju grym, hypen om One Computer Per Child grejen är ju aktuell och nytt. Killen har ju kommit på värsta idén om hur de ska lura er på pengar. 1000Kr är en perfekt summa också som många svenskar säger inte är så mycket pengar och att det är värt att chansa. Hade jag varit er som vill köpa denna dator hade jag väntat i 6veckor, vad har ni att förlora?

******Förslag*******
Nej, gå inte på denna grymma bluff. Killen e smart! Om det inte är en bluff får jag väl äta upp mina ord! Men lägga en order kommer jag aldrig att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av debeaux
En ankarsida under www.medison.se är www.medison.se/eissoai.html Där finns en länkad musikvideo från MySpace med en portugisisk cover på brittiska Damien Rice - The Blowers Daughter... Det är en fin sång, långsökt undrar man om det anspelar på en blåsning detta?

(fann under e24)

Hmm, skummaste hitills.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Ingen som bor i sthlm/upplands väsby som har lust att åka och intervjua ett par ? De finns ju att hitta på eniro.se, två av dom som finns i Valdis företag på Medisons hemsida...Eller ett samtal duger ju oxå

Jag råkar bo där.
Men inte fan har jag tid eller lust att intervjua nån skum jävel.

Efter att ha följt utvecklingen i den här tråden så är jag till 99.9% övertygad om att det är bluff. Det finns helt enkelt för många argument för det. Om inte Medison levererar snart kommer det hända grejor. Att hans tidigare idé med tangentborden inte gick i lås, och för övrigt liknar detta rätt mycket, gör inte situationen mer tillförlitlig.

Står ju på E24 att Tele2s reklam var fejkad. Antagligen är Live messenger också.

Min intuition sa från början att det var något skumt, bara av att kolla på hemsidan. Det verkar dock finnas mer skumt på deras server/servrar som kanske kan vara kul att se ("haha").

Spam, scam och annat skit blir mer och mer sofistikerat. Detta är ännu ett fall av de.

Visa signatur

Death is just a heartbeat away.

Permalänk

Det är främst den fula hemsidan som är avslöjande (enligt mig), plus att den känns så "tunn" och innehållslös. Jag tycker synd om de som går på denna bluff. Kul att danskarna också hjälper till

Permalänk

Det verkar ju i princip enbart vara negativa inlägg i hela denna tråden, kan ni sluta upprepa meningen "Detta måste vara en bluff" Hela tiden och skriva något konstruktivt istället!

Musikvideon var ett jättebra inlägg, visar ju bara på lite humor

Ser fram emot första leveransen av fungerande dator!

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loveisliving
Det verkar ju i princip enbart vara negativa inlägg i hela denna tråden, kan ni sluta upprepa meningen "Detta måste vara en bluff" Hela tiden och skriva något konstruktivt istället!

Musikvideon var ett jättebra inlägg, visar ju bara på lite humor

Ser fram emot första leveransen av fungerande dator!

Jag antar att du har gjort en beställning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cassa73
snacka inte Bull crap...du är så tacksam att det finns vissa som har råd att chansa på det som kan vara tidernas klipp...var du så säker på en bluff så skulle du knappast sitta här och uggla..då är ditt liv verkligen tragiskt.

Tidernas klipp? Celeron med 256 MB ram var ju en skitdator t.om. för 5 år sen. Även billig skit är skit.

Ska bli kul att se vad dessa privatdektektivundersökningarna leder fram till

Visa signatur

Cheer up m8 :) Honda power!
"Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker."

Permalänk

Håller med Klabbe.

Permalänk
Medlem

deras "terms of use":
http://www.medisoncelebrity.com/legal/privacy/

och deras "privacy policy":
http://www.medisoncelebrity.com/legal/privacy/

länkar till samma sida?

Förresten, ifall någon missade det när jag skrev det på sidan 24:
Kolla deras adress i england på google-maps så är en villa i ett vanligt villaområde
http://maps.google.se/maps?f=q&hl=sv&geocode=&q=27+Ruffets+Wo...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats

Förresten, ifall någon missade det när jag skrev det på sidan 24:
Kolla deras adress i england på google-maps så är en villa i ett vanligt villaområde

Och som jag skrev då, (ifall någon missade det...) Google maps är inte så exakt, ändra adressen med 10 nummer så får du samma hus som svar. På andra sidan vägen från där pilen pekar ligger något som kan vara ett kontorshotell.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slinky
Och som jag skrev då, (ifall någon missade det...) Google maps är inte så exakt, ändra adressen med 10 nummer så får du samma hus som svar. På andra sidan vägen från där pilen pekar ligger något som kan vara ett kontorshotell.

aha, såg inte ditt svar. Är mycket att läsa igenom så det blir lite skumläsning.

Må så vara, men det enda "limited" företaget i närheten av den adressen är en massagesalong

Permalänk

Ja,...

...Vet inte med er men själv tycker jag numera att hans uttalande i artikeln om patentstrid (på IDG) är ENASTÅENDE!

"– Art Lebedev har lurat till sig drygt två miljoner kronor av godtrogna personer som tror att de kommer att få ett fantastiskt tangentbord i julklapp. United Keys har inte sett några licenspengar komma in från Art Lebedev. De tror sig kunna komma undan med bra marknadsföring och med fina bilder av en produkt som de inte har, säger Valdi Ivancic."

Aaaaaaand,......................waaaaait for it.........................THERE IT IS!!!

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.109834

Permalänk

Re: Ja,...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dobermate
...Vet inte med er men själv tycker jag numera att hans uttalande i artikeln om patentstrid (på IDG) är ENASTÅENDE!

"– Art Lebedev har lurat till sig drygt två miljoner kronor av godtrogna personer som tror att de kommer att få ett fantastiskt tangentbord i julklapp. United Keys har inte sett några licenspengar komma in från Art Lebedev. De tror sig kunna komma undan med bra marknadsföring och med fina bilder av en produkt som de inte har, säger Valdi Ivancic."

Aaaaaaand,......................waaaaait for it.........................THERE IT IS!!!

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.109834

Det är helt otroligt att folk fortfarande tror på att detta är riktigt.
Även för flera dagar sedan när inte mer eller mindre hela IT sverige har hört talas om detta.

Jag fattar inte varför det skall vara så bråttom att köpa om folk inte vet. Om företaget är riktigt.....tror dom att man inte för köpa en dator efter en viss tid?

Denna artikel bevisar att man måste vilja bli blåst om man köper av det företaget. Orsaken till Bolaget och varför dessa skojjare håller på ostört i flera år kan vara flera, tex psykiskt sjuk som nämndes tidigare i tråden.

Folk blir lurade hela tiden. Sådant är livet. Men detta är i samma del som att någon kommer fram till dig på stan och frågar om du vill köpa 100 limpor cigaretter för 1000.- om du ger honom pengarna direkt och väntar kvar på stan i några timmar tills han kommer tillbaka med en bil och cigaretterna.

Permalänk
Medlem

Alltså, det borde nästan utses ett pris till personen vars teori verkligen stämde i slutändan av det här!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Det är med största sannolikhet bluff....
Kan bara betala med kreditkort, sidan ser allmänt dålig ut osv.

"The_Ace" var först med att fatta att detta är en bluff, men "Klubban" kom med den första anledningen.

Att ingen journalist har fattat detta är ju grovt tjänstefel. Ännu värre att ingen tidningen ännu vågar säga....eller ordentligt undersöka om det är bluff.

Är det bara copy/paste som gäller för journalister idag?

Permalänk
Inaktiv

Vad händer med journalister om de hänger ut företaget för att vara bluff och sedan är det inte? kan de däremot stämma för förlorade intäckter? isf förstår jag att de inte vågar skriva så. Men att skita i att skriva, det kunde de gjort (fast då blir man ju aldrig först med spektrakulära nyheter).

Permalänk
Medlem

Har ringt Clevo, men blev inte mycket klokare för det. Lyckades komma fram till en operatör som kunde pyttelite engelska. Jag sa att jag ringde från Sverige i Europa och ville ha information om de kände till något om ett företag vid namn Medison. Hennes svar blev: "Europe? One minute please...." sedan fick jag höra lite pausmusik och kopplades vidare till en telefonsvarare med ett allmänt meddelande på dålig engelska som jag inte riktigt förstod.... Måste skynda till jobbet nu, så kan inte försöka igen. Verkar dock som om det är lite komplicerat att ringa Clevo, åtminstone om man inte kan lite mandarin.

Permalänk
Inaktiv

Så var har vi alla invandrare när man väl behöver de! (skämt då...). Men nån med bra språkkunskaper?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Vad händer med journalister om de hänger ut företaget för att vara bluff och sedan är det inte? kan de däremot stämma för förlorade intäckter? isf förstår jag att de inte vågar skriva så. Men att skita i att skriva, det kunde de gjort (fast då blir man ju aldrig först med spektrakulära nyheter).

Att hänga ut ett företag kanske journalister inte behöver göra.
Men enbart i den här tråden, och det finns ett otal andra likadana på andra siter har vilken journalist som helst gott om uppgifter för att åtminstånde ställa frågan om 100 tals eller 1000 tals svenskar kommer gå på en bluff, som media STÖDJER. Till och med säger en tidningen att annonserna är bluff. Det har man kollat, men längre än så gick det inte att använda telefonen tydligen.

Jag är ingen journalist själv, men jag kan ge mig f-n på att den journalist som går mot alla andra tidningnar, skaffar bevis på något sätt (ingen aning hur, men det skall väl dom kunna likaväl som alla vi datafolk här?) och publicera en artikel som beskriver....precis vad som står i den här tråden.

Ge företaget chansen att förklara sig givetvis, men det är på tok för mycket frågor för att kunna ens skriva något om detta bolaget.

Kanske skulle flera på detta forumet sadla om och bli journalister? Bevisligen gör dom/vi ett bättre jobb.

Permalänk
Medlem

något nytt he he?

Permalänk
Medlem

Hej!

Ville först säga att detta är en mycket intressant debatt och jag har i stort sätt läst allt som de flesta har skrivit på nätet i diverse forum.

Jag kan mandarin och bestämde mig för att ringa till Clevo för att se vad de har att säga om Medison Celebrity! Först så fick jag prata med en telefonist och bad om att bli kopplad till någon på deras PR avdelning. Sen så fick jag prata med nån anställd och började ställa lite frågor om Medison Celebrity datorn och deras relation till Medison Ltd..

Svaret jag fick var att de inte har någon partner i Brasilien och att de inte hört talas om Medison och att de håller copyright på bilderna som används på medisoncelebrity.com för att marknadsföra datorn och att de skulle utreda deras [Clevo's] inblandning.

Köp inte datorn, deta är en enorm bluff!

1. Falsk advertisement på deras hemsida.
3. Deras supplier 'Clevo' har inte hört talas om dem.
4. Bärbar dator för $150, skojjar ni eller? de kan sälja den för $199-$300 (och tjäna perngar på det!!) och alla hade ändå köpt dem. Det går inte ihop rent ekonomiskt.

Tack och Hej

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki4
Hej!

Ville först säga att detta är en mycket intressant debatt och jag har i stort sätt läst allt som de flesta har skrivit på nätet i diverse forum.

Jag kan mandarin och bestämde mig för att ringa till Clevo för att se vad de har att säga om Medison Celebrity! Först så fick jag prata med en telefonist och bad om att bli kopplad till någon på deras PR avdelning. Sen så fick jag prata med nån anställd och började ställa lite frågor om Medison Celebrity datorn och deras relation till Medison Ltd..

Svaret jag fick var att de inte har någon partner i Brasilien och att de inte hört talas om Medison och att de håller copyright på bilderna som används på medisoncelebrity.com för att marknadsföra datorn och att de skulle utreda deras [Clevo's] inblandning.

Köp inte datorn, deta är en enorm bluff!

1. Falsk advertisement på deras hemsida.
3. Deras supplier 'Clevo' har inte hört talas om dem.
4. Bärbar dator för $150, skojjar ni eller? de kan sälja den för $199-$300 (och tjäna perngar på det!!) och alla hade ändå köpt dem. Det går inte ihop rent ekonomiskt.

Tack och Hej

Du har PM och mail!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hej igen..

Ville också bara säga att det kan vara så att den anställd jag pratade inte har tillräckligt med koll på företaget för att kunna svara för möjligtvist resten av de på Clevo som kan ha haft någon form av kontakt med Medison.

Nu tillbax till RL, bye