Logitech släpper tangentbordet Wave

Permalänk
Melding Plague

Logitech släpper tangentbordet Wave

Logitech har idag släppt ett tangentbord som heter Wave. Det är ett annorlunda tangentbord som är utformat som en våg vilket skall öka komforten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hm, lite skumt låter det, måste väl provas innan man kan säga något om det iofs.

Permalänk

Alldeles för stor för min smak. En seriös Cs/Q/UT/Wc3 lirare skulle aldrig vilja ha det tagentbordet. Tjockt som ett hus. :/ Blä.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

ser mysigt ut. Dock så tror jag inte att jag skulle kunna pröjsa så mycket när man kan få ett fullt dugligt under 100-lappen.

Så en seriös lirare skulle inte vilja ha de t-bordet för att det är tjockt? Makes no sense dude. Det handlar om komfort och hur snabbt det är.

Permalänk
Medlem

Detta är väl det enda på marknaden sedan de "knäckta" tangentborden från MS slutade tillverkas ? Alla andra är s.k. platta annars.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut men med ett pris på över 300 spänn kan dom ju få behålla det tyvärr.

Permalänk
Medlem

Ser ut som de har råkat lämna tangentbortet i en ugn

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Snåla folk är här på Sweclockers

Jag tillhör nog den skaran som "slösar" pengar på tangentbord.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

849:- är väl inte farligt ? Iaf inte om man jämnför med andra "Ergonomiskt" märkta produkter på marknaden.
Enda jag ogillar med just Logitechs tangentbord är att det senaste så har dom flyttat piltangenterna och Home/End knapparna till knäppa positioner.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

varför kan de inte göra ngt snyggt för en gångs skull?

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

ptja... logitechs recommended retail price har väll alltid varit sådär..

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=200386

Man undrar lite vilka marginaler logitech har när dom skriver att den ska kosta 849kr och den sen kostar 665kr i butiken ?

edit: angående designen är det ett av deras snyggaste tgb bord på länge... deras gamer serie är ju så äckligt ful så det inte är sant

inte så tjockt...

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Enda jag ogillar med just Logitechs tangentbord är att det senaste så har dom flyttat piltangenterna och Home/End knapparna till knäppa positioner.

*titta på bilden igen* No deal... HUR SVÅRT KAN DET VARA ATT FÖLJA STANDARDER?!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Alldeles för stor för min smak. En seriös Cs/Q/UT/Wc3 lirare skulle aldrig vilja ha det tagentbordet. Tjockt som ett hus. :/ Blä.

woho nä för fy för att få ha ett ergonomiskt tangentbord? :P....

nä men det tangentbordet såg inget vidare ut, måste dock testa om det är skönt att skriva på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KoalaOfDoom
*titta på bilden igen* No deal... HUR SVÅRT KAN DET VARA ATT FÖLJA STANDARDER?!?

Precis vad jag tryckte mig in här för att säga. Så sjukt irriterande.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig köpa detta tangentbord då det inte följer standarden.

849 kr och ett glas Coca-Cola. Ooops.
Lite för dyrt.

Finns det någon vetenskaplig studie som visar att "ett vågigt tangentbord" skulle vara mer ergonomiskt eller ge några fördelar?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Varför VARFÖÖÖR har dom ändrat på home, delet knapparna, förstör allt!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Alldeles för stor för min smak. En seriös Cs/Q/UT/Wc3 lirare skulle aldrig vilja ha det tagentbordet. Tjockt som ett hus. :/ Blä.

Står det något om att det är ett gaming-tangentbord?

Alltid klag och onödigt skriveri från dig.
"Jag har AMD, AMD är bäst! Jag har Nvidia, Nvidia är bäst! Allt annat suger"

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk

Jag skulle hellre vara utan tangentbord, än att äga det där.

Det här har jag: https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=KB95XS... Och jag har hittils inte använt ett skönare tangentbord.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Inaktiv

lite för dyrt och tycker mitt g11 duger bra. fult och följer inte standardreglerna som utvecklades för ett tag sedan, men vem vet, det kanske är skönare om knapparna sitter i oordning.

Permalänk
Medlem

"Wave-tangentborden kommer med 5 års garanti samt en dammskydd i plast"

Enkelradig enter-knapp? Burn..

Permalänk
Hedersmedlem

Inte är det väl mer revolutionerande än microsoft natural ergonomic keyboard 4000? Som dessutom kostar ungefär hälften så mycket. Och har nästan dubbelt så långt namn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Detta är väl det enda på marknaden sedan de "knäckta" tangentborden från MS slutade tillverkas ? Alla andra är s.k. platta annars.

Om du menar knäckt som det som nämns ovan, så tillverkas det fortfarande. Fick mitt igår, halva priset mot detta och är mkt nöjd, dock så går det långsammare att skriva på nu men det är nog en vanesak...

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem

Inte dags för Logitech att släppa ett nytt gaming-tangentbord snart? Den "Gammla" Tro kärnaren G15 har ju funnits ett tag nu...

Permalänk
Avstängd

För stort för att ha med på Lan och för dyrt. Ser lite för maffigt ut. Jag håller mig till mitt logitec ultra flat t-bord

Permalänk

Tycker mig se likheter i designen mellan detta och MS Ergonomic 4000 faktiskt, främst i färgvalet.

vs

Sedan så sällar jag mig till skaran som gnäller på INS/DEL/HOME/END/PGUP/PGDN-härvan. Både Logitech och Microsoft har använt det systemet förr och jag stöder det fortfarande inte.

Förövrigt trivs jag väldigt bra med mitt Ergonomic 4000. Men så är jag inte en seriöst Cs/Q/UT/Wc3-lirare heller.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Enkelradig enter-knapp? Burn.. [/B]

Den amerikanska layouten har enkelradiga enterknappar. Det ändras nog till sverige ska du se

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Hedersmedlem

Om dom kunde få t-bordet att banta lite hade jag nog köpt ett.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ergonomic 4000 har jag, supernöjd. Kört med delat t-bord sen första Narutal Keyboard Pro kom, och kommer nog aldrig byta tillbaka. Som andra säger så kostar det bara hälften av Logitechs också.

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D'Artagnan
Ergonomic 4000 har jag, supernöjd. Kört med delat t-bord sen första Narutal Keyboard Pro kom, och kommer nog aldrig byta tillbaka. Som andra säger så kostar det bara hälften av Logitechs också.

Som sagt, bara fördelar. Dock kan det vara lite knepigt att få alla extraknappar att fungera som man vill i linux. Jag misstänker dock att även logitechs tangentbord har dessa problem.

Permalänk
Medlem

Jag kör också ett Ergonomic 4000 från Microsoft. Hade det där tangentbordet varit splittat så hade jag köpt det direkt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?