HD2900XT CrossFire, Frabrikat?

Permalänk
Medlem

HD2900XT CrossFire, Frabrikat?

Goddag,

Hade nu tänkt införskaffa mitt andra hd2900xt till mitt system (se sign) och undrar nu ifall det är att rekommendera att jag köper ett till kort från ASUS eller om jag kan välja ett annat märke.

Vet att det är ändå ATI som tillverkar dem så antar att vilken underleverantör som har sitt klistermärke på dem inte borde spela någon roll?

Hälsningar Otec

EDIT:
Och snälla... börja inte diskutera mellan ATI / Nvidia.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Hedersmedlem

Skall vara referensdesign på i princip alla så vilket märke som står på den skall inte ha någon betydelse.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Får hoppas så då jag tänkt beställe ett GCube från datorbutiken idag i sådana fall.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Alla korten är ju identiska utöver att Asus fördärvat kylaren med ett vansinnigt uruselt klistermärke. Men jag skulle rekommendera att köra på exakt samma prylerz hela vägen från samma utvecklare för att garantera stabilitet och 100% kompabilitet - man vet aldrig vad de andra företagen kanske gjort för fel, haha. Funkar Crossfire på din nuvarande nätdel så ska jag göra en kullerbytta på frihetsgudinnan - isåfall lovar det gott för mitt framtida Crossfireinnehav då min processor inte äter så mycket mer ström, om inte lika mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Alla korten är ju identiska utöver att Asus fördärvat kylaren med ett vansinnigt uruselt klistermärke. Men jag skulle rekommendera att köra på exakt samma prylerz hela vägen från samma utvecklare för att garantera stabilitet och 100% kompabilitet - man vet aldrig vad de andra företagen kanske gjort för fel, haha. Funkar Crossfire på din nuvarande nätdel så ska jag göra en kullerbytta på frihetsgudinnan - isåfall lovar det gott för mitt framtida Crossfireinnehav då min processor inte äter så mycket mer ström, om inte lika mycket.

Tänkte exakt som du nyss så beställde kortet från komplett istället så jag får ett ASUS, dock några hundralappar dyrare.

Angående nätdelen,

http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?p=304343#pos...

Lovar gott pågrund av den tråden i alla fall. Har mina förhoppningar på att det skall fungera.

Ifall HIPERS HPU-4M670-SS (670W) fungerar (se länkad tråd) så borde mitt agg kunna täcka strömförsörjningen.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Alla korten är ju identiska utöver att Asus fördärvat kylaren med ett vansinnigt uruselt klistermärke. Men jag skulle rekommendera att köra på exakt samma prylerz hela vägen från samma utvecklare för att garantera stabilitet och 100% kompabilitet - man vet aldrig vad de andra företagen kanske gjort för fel, haha. Funkar Crossfire på din nuvarande nätdel så ska jag göra en kullerbytta på frihetsgudinnan - isåfall lovar det gott för mitt framtida Crossfireinnehav då min processor inte äter så mycket mer ström, om inte lika mycket.

Hoppas du lägger up kullerbyttan på YouTube, ser fram emot det.

En dator med Core2Duo och singel Hd2900XT drar 250-280watt full load. Så jo, det kommer gå.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs