då var bioshock knäckt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunemannen
Öh? Jo men 399kr är fortfarande dyrt.

Nej inte för ett helt nytt spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunemannen
Öh? Jo men 399kr är fortfarande dyrt.

399kr får ses som klart acceptabelt, det är konsollspelen som är dyra.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunemannen
Öh? Jo men 399kr är fortfarande dyrt.

Det är det inte alls, det är riktigt billigt för ett helt nytt spel.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

400spänn är rätt så dyrt men Bioshock har gjort rätt med ett så strängt anti piratsystem och dom har säkert tjänat väldigt mycket på det!

Permalänk

Herre gud, 400kr är inte dyrt för 10-20 timmars underhållning.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunemannen
Öh? Jo men 399kr är fortfarande dyrt.

Då kan man vänta tills spelet har sjunkit i pris, så slipper man dessutom dra med alla buggar som fanns när spelet var nytt. Själv köpte jag titan quest för 60kr för någon månad sedan. (i en lokal butik)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunemannen
Av de 399kr hur mycket går till utvecklaren?

Väldigt lite som det är med nästan precis allt annat som man köper. Tänk om man kunde slippa mellanhänderna och köpa alla varor direkt från fabriken, va mycket pengar man skulle spara. Men jag förstår inte riktigt till hur detta skulle vara ett skäl till att inte betala något för en vara/tjänst som man olagligt tager?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Testpilot

400 är väl ett vanligt pris för nya spel? ser inget speciellt med det även om jag själv tycker det är rätt dyrt med spel överlag.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Spel är relativt dyra, men även om de skulle kosta 200 kr så hade vissa gnällt på priset. Har jobbat i butik och vissa människor kan inte ens lägga ut 150 kr på ett nytt CS utan att gnälla om att de borde gå att ladda ner.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Då kan man vänta tills spelet har sjunkit i pris, så slipper man dessutom dra med alla buggar som fanns när spelet var nytt. Själv köpte jag titan quest för 60kr för någon månad sedan. (i en lokal butik)

Det är så jag gör, väntar ca 6 månader då är de flesta nere i 200kr. Det tycker jag det är värt, och då får man en färdigare produkt också. Jag har inte köpt ett fullprisspel sedan Boiling point. Brände mig rätt hårt där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Väldigt lite som det är med nästan precis allt annat som man köper. Tänk om man kunde slippa mellanhänderna och köpa alla varor direkt från fabriken, va mycket pengar man skulle spara. Men jag förstår inte riktigt till hur detta skulle vara ett skäl till att inte betala något för en vara/tjänst som man olagligt tager?

Jag förstår inte heller hur det skulle kunna vara ett skäl.

Permalänk
Medlem

Jag lägger gladeligen ut runt 300 kr för ett nytt spel som är bra.
Men är det massa krångliga kopieringsskydd som installerar och sabbar min dator så köper jag det inte. Hur bra det än är.
Kan inte någon skapa en internationell bojkottsida? Så att utgivarna fattar.
Det är så lätt att knäcka skydden ändå.

Gör det enklare för oss och belöna oss som är hederliga istället. Inte straffa oss genom att förstöra våra datorer. Om jag skulle tycka det var roligt att behöva installera om windows då och då så skulle jag gå ut på osäkra sidor utan brandvägg och antivirus-program.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Har ett problem och behöver hjälp nån som vet hur man ska göra om det står:

"cannot connect to download server. Please check you internet connection"

Det kommer under Bioshock Auto Patcher precis efter jag installerat spelet.

har orginalskiva så jag fattar inte varför detta sker, jag har haft spelet installerat en gång men byggde ny dator igår så vart tvungen att installera om men detta bör inte ske, man ska väl kunna installera det 5 gånger vad jag vet.

-IGNORERA ALLT SOM STÅR OVAN-

Jag såg att jag var tvungen att öppna en port så nu funkar det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXtranj3rO
Har ett problem och behöver hjälp nån som vet hur man ska göra om det står:

"cannot connect to download server. Please check you internet connection"

Det kommer under Bioshock Auto Patcher precis efter jag installerat spelet.

har orginalskiva så jag fattar inte varför detta sker, jag har haft spelet installerat en gång men byggde ny dator igår så vart tvungen att installera om men detta bör inte ske, man ska väl kunna installera det 5 gånger vad jag vet.

Det är förmodligen så att deras servrar är nere, så du kan inte aktivera spelet och spela förrän de får tummen ur och fixar dem.

Är det inte underbart?
Älskar verkligen deras kopieringsskydd!

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk

Säkert många som köpte spelet eftersom de är för sugna på att spela det för att vänta på att en release som fungerar..

Permalänk
Medlem

Jag tycker Bioshock behöver det crack/bypass som det idag fått för att folk ska få installera det hur många gånger som helst.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Jag lägger gladeligen ut runt 300 kr för ett nytt spel som är bra.
Men är det massa krångliga kopieringsskydd som installerar och sabbar min dator så köper jag det inte. Hur bra det än är.

Kopieringsskydd sabbar mycket sällan din dator. Det finns ett fåtal extrema fall som jag hört talas om, men sannolikt har du "sabbat" din dator hundra gånger värre av att ladda ner en massa skit som infekterat datorn med virus.

Du kan ju gärna påstå att du lägger ut 300 kronor på ett spel om det är bra, men jag tycker folk som säger så låter som hycklare. Sannolikt betalar du helst inte för någonting och du letar efter ursäkter att ladda ner det olagligt.

Permalänk
Medlem

400 kr är dyrt när man får sånt skit som Secure Rom med. Och nej, tar man bort spelet försvinner inte Secure Rom från datorn. Helt sjukt att betala för att få sånt installerat.

Det som är ännu sjukare är att de har lagt in det i DEMOT med, till vilken nytta kan man undra.......

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xpkt
400 kr är dyrt när man får sånt skit som Secure Rom med. Och nej, tar man bort spelet försvinner inte Secure Rom från datorn. Helt sjukt att betala för att få sånt installerat.

Det som är ännu sjukare är att de har lagt in det i DEMOT med, till vilken nytta kan man undra.......

edftersom folk inte ska använda demot till att göra lätta cracks.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunemannen
Öh? Jo men 399kr är fortfarande dyrt.

Well, life sucks. Har du inte råd med något, skit i att köpa det, eller spara ihop tills du har råd. Att saker kostar är ingen ursäkt till att sno.

Permalänk
Medlem

Egentligen så kan man ju komma undan allt det här väldigt billigt och enkelt, hela datorspelstrenden menar jag då. Ifall man kan nöja sig med att inte få spela senaste spelen utan leva i sin egen lilla bubbla några år efter i tiden. Så gör jag.

Köper billig dator som klarar alla de spel som var coola och nya för 2-3 år sedan skitbilligt på typ webhallen osv.

Permalänk
Medlem

Hmm ni som diskuterar inkomster för spel hit & dit. Är det bara jag som lyckas se nyheter titt som tätt där det framgår att spelindustrin omsätter lika mycket eller till och med mer pengar än filmindustrin idag? Känns som att dåliga inkomster är ett dåligt argumet för att motivera 700kr för ett konsollspel. Sen att spelutvecklarna kanske bara får en liten del av dessa pengar så tycker jag knappast att det ska gå ut över den enskilda konsumenten.

Visa signatur

Jetlag - Progressive Trance - http://www.myspace.com/jetlagmusic

Permalänk
Avstängd

Tycker att bioshock var mer vänligare regning än steam, jag spelar ofta HL2 men tyvärr skiter det sig ganska snabbt om steam är nere och spelet har fått för sig att uppdatera sig.

Jag stänger av automatiska uppdateringar men likförbannat är det igång igen, så fort det är störningar (åska m.m) eller jag har någon router inkopplad så är det BIG NO NO... blir så jävla förbannad, ända gångerna jag har lust å spela så får jag inte.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

400 kr är billigt! Jag som har en Xbor 360 måste nästan betala dubbla för nya spel. I en lokal butik (hos mig) kostar 360 spel minst 700 kr.

PC-spelare, ni borde vara glada!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Becker
Hmm ni som diskuterar inkomster för spel hit & dit. Är det bara jag som lyckas se nyheter titt som tätt där det framgår att spelindustrin omsätter lika mycket eller till och med mer pengar än filmindustrin idag? Känns som att dåliga inkomster är ett dåligt argumet för att motivera 700kr för ett konsollspel. Sen att spelutvecklarna kanske bara får en liten del av dessa pengar så tycker jag knappast att det ska gå ut över den enskilda konsumenten.

Värde är relativt, man tar precis så mycket i pris som man kan få det maximala antalet personer att köpa spelet för.
Vinsten från försäljningen av spel kan väldigt förenklat ses som att följa en graf där Y = Priset och X = Antalet ex sålda.
Ju högre Y desto lägre X, och företaget vill få en så stor "låda" som möjligt i koordinatsystemet.
Iallafall i teorin.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon har nämt det ännu men Bioshock är inte "crackat" ännu securom ligger fortfarande kvar i .exe filen och de har bara hittat ett sätt att lura/komma undan securom så skiten finns fortfarande kvar...

Permalänk
Medlem

Jag har inte än nerdat ned mig totalt och sökt genom hela nätet efter bevis, men jag skulle gärna vilja veta om någon här kan BEVISA vad Secrom osv gör med våra datorer som är så farligt? Bespara mig rykten och paranoida konspirationsteorier tack.

Skickar det en lista med alla sidor porr som surfats till den lokala pastorn?
Får det datorn till att gå ut med hunden utan koppel?
Matar det ens hamster med små barn?

Jag har Secrom på min dator, Jag har inte märkt att min dator försöker ta över världen eller ens bråka med mina filer.

Bevisa för mig vad som är så illa att det gör så många så upprörda tack.
Jag är varken för eller emot, bara nyfiken.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDyEy
Vet inte om någon har nämt det ännu men Bioshock är inte "crackat" ännu securom ligger fortfarande kvar i .exe filen och de har bara hittat ett sätt att lura/komma undan securom så skiten finns fortfarande kvar...

Söker man så finner man svaret, finns en crackad .exe... åtminstånde skrivs om det men vet ej om det är sant

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
Jag har inte än nerdat ned mig totalt och sökt genom hela nätet efter bevis, men jag skulle gärna vilja veta om någon här kan BEVISA vad Secrom osv gör med våra datorer som är så farligt? Bespara mig rykten och paranoida konspirationsteorier tack.

Skickar det en lista med alla sidor porr som surfats till den lokala pastorn?
Får det datorn till att gå ut med hunden utan koppel?
Matar det ens hamster med små barn?

Jag har Secrom på min dator, Jag har inte märkt att min dator försöker ta över världen eller ens bråka med mina filer.

Bevisa för mig vad som är så illa att det gör så många så upprörda tack.
Jag är varken för eller emot, bara nyfiken.

WORD , det är så mycket hjärndött gnäll om kopieringskyddet så man vill spy.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Inaktiv

av de pengar jag tjänar så går nästan allt till teknkföretagen (sony, panasonic, logitech, microsoft osv), resten går till mat och leverne (hyra, ica, coop, netto osv), köper några spel, laddar ner många andra, om jag inte kunde bränna spel till XBOX 360 så hade jag aldrig köpt den utan nöjt mig med PS3an som jag oxå har... så jag slösar allt jag har på dem och skulle slösa mindre om ja inte kunde bränna, så förlorar eller tjänar företagen på mina aktiviteter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
av de pengar jag tjänar så går nästan allt till teknkföretagen (sony, panasonic, logitech, microsoft osv), resten går till mat och leverne (hyra, ica, coop, netto osv), köper några spel, laddar ner många andra, om jag inte kunde bränna spel till XBOX 360 så hade jag aldrig köpt den utan nöjt mig med PS3an som jag oxå har... så jag slösar allt jag har på dem och skulle slösa mindre om ja inte kunde bränna, så förlorar eller tjänar företagen på mina aktiviteter?

Eftersom både MS och Sony går med förlust för varje såld konsoll och de istället tar igen pengarna via sålda spel så innebär det att om du bara piratkopierar spel till xbox360 så är du en belastning på MS bara.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Fan tänk på alla grper i scenen, va fan ska dom göra på helgerna om dom slutar med piratkopieringsskydd ^^

Visa signatur

Dator som går att spela med