Permalänk

utnött kontaktyta

hej jag vet inte om jag skriver i rätt tråd eller vart jag bör possta det här men jag är desperat

Jag köppte ett spel till min nintendo DS på tradera för ett tag sedan och allt har funkat prima framtills nydligen då spelet lixom "hänger sig" jag tänkte först att jaha damm i spelet som vanligt o tod ut kassetten för o blåsa rent men fick se sen när jag skulle sätta till bax det att tre st intill liggande ytor har blivit utnötta och tappat kontaktyta (det där guldaktiga) nu undrar jag kan man på något sätt lagat ?
Typ strömledande färg eller någe ....jag har inte tagit ut o stoppat in spelet någonting utan det har setat i sen jag köppte det jag har setat i en väckas sträck o spelat så det känns surt o behöva köpa nytt spel bara för att det här paja

tacksam för svar

Permalänk
Permalänk

tack för snabbt svar ... jag ska prova det o se om det hjälper

Permalänk
Medlem

Ring till Bergsala
Edit: Förstod inte riktigt :\ Är problemet med kasseten eller DS'en? Ifall det senare så ring till Bergsala.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd

Sämst, jag vet att folk har motsvarande problem med flashcarts men jag trodde inte att de drabbade originalkasetterna, kanske tom höra av sig till Nintendo/tillverkaren och fråga vad de tycker man skall göra / se om du kan få ett nytt spel skickat till dig?

Förövrigt skall man väl inte blåsa i sina kasetter eftersom man blåser ut vattenånga och ytan eventuellt skadas mer av det.

Permalänk

jag köppte spelet via en tradera auktion och ja det är en Nintendo DS kassett (om man nu kan kalla dom för det) jag har spelat i en veckas tid och det har funkat utan problem och kassetten har setat i min DS ända sen jag fick hem spelet spelet funkar att spela förövrigt men såfort man går in i en viss meny eller utför en funktion i spelet för att komma till en liknande meny så stannar spelet helt upp skärmarna blir svarta men musiken spelar vidare jag har sett att kontakt ytorna på kassetten har typ "flagat" bort på 4 ställen och min gissning är att spelet inte får ström via dom ytorna för att utföra dom kommandona som orsakar mitt problem... att ringa bergsala vet ag inte om det hjälper jag har ju inte köppt spelet i affär o fått kvitto utan köppt det begangnat av en privat person spelet är i från usa har jag märkt nydligen men det ska inte spela någon roll då NDS är regions fri och vad som kan ha orsakar ut nötningen vet jag inte heller personen innan som hadde det mosste ha nött någe fruktansvärt påt för spelet har bara funnit ute i några månader slitskadan kan upptäckas annars på spel som har flera år på nacken annars