Thermaltake visar upp två nya chassin

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake visar upp två nya chassin

Thermaltake kommer snart lansera två nya chassin vid namn Xaser VI och Armor+. Båda chassina kommer att lanseras i två modeller där den så kallade LCS-versionen kommer att ha medföljande vattenkylning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gillar desginen på första men inte färgvalet. Som bekant finns det två typer av chassi, det stilrena (alà p182) eller damsugsmodellen (alà Asus Vento360).

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

Inbyggd vatten kylning skulle passa en nybörjare som mig, bra som första.
Den svartröda ser förj*vlig ut...

Permalänk
Medlem

Ush och fy från TT som vanligt

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem

Hmm, jag tror ärligt talat man kan koppla antalet ligg en kille får till hur hans chassi ser ut... och det ser knappast bra ut för killar som köper de här vidunderna!

Permalänk
Medlem

Mmm svartröda va inte alls något vidare måste jag också säga..

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

hjälp! dom var ju extremt fula

Permalänk
Medlem

diggar det futuristiska utseendet som har.. den första bilden var chassit riktigt hett faktiskt.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Hedersmedlem

UFO

"antal ligg" anser du det som en bedrift?
jämställer dig med mycket lågt interlektuella.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Avstängd

Aa, detta kan nog bli nått när jag ska köpa nya dator prylar vid jul. :D. Riktigt fina chassi.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

90-talet ringde och ville ha tillbaka sinna chassin *facepalm*

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

17,7 kg för ett datorchassi!? Det blir till och börja gymma för alla taniga datornördar som vill ha detta chassit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
UFO
"antal ligg" anser du det som en bedrift?
jämställer dig med mycket lågt interlektuella.

Pst, Velons inlägg, inte mitt

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
UFO

"antal ligg" anser du det som en bedrift?
jämställer dig med mycket lågt interlektuella.

Med fel glasögon på blir internet oerhört grått och SweC är redan grått nog, höh höh.

Om vi ska sätta sex och chassin i jämförelse är nog både hög- och lågintellektuella överens om att det förstnämda är en större bedrift. För den delen, ska du smälla någon på näsan och placera dom i ett interlektuellt fack under dig så se till att stava rätt.

Chassina är smaklösa, folk har all rätt i världen att gilla dom men precis som vi skrattar lite i smyg åt dom som tunar sin Volvo eller trekkies som pratar Klingon så kommer vi skratta lite i smyg åt er med ett chassi som ser ut att ha full kontakt med ett moderskepp någonstans.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Proffsmoddare

Det enda jag undrar är när ledningen på Thermaltake ska ta sitt ansvar och avskeda hela designavdelningen. Ett gäng strålskadade grävlingar hade garanterat gjort ett bättre jobb och dessutm kostat mindre.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

tur det finns utbud, annars skulle inte marknaden funka.

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Jag kan hålla med om att ingen av lådorna är vad jag skulle kalla vackra men ärligt talat så förstår jag inte vad problemet är. Den konstiga plastbiten högst upp i fronten lossnar säkert med lite våld...

Ganska löjligt faktiskt med vuxna människor som blir upprörda över ett chassi för att man inte tycker om hur ytterplåtarna ser ut, är det verkligen det viktiga i sammanhanget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Hmm, jag tror ärligt talat man kan koppla antalet ligg en kille får till hur hans chassi ser ut...

siggat

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Chassin som domhär gillade jag när jag var mindre men det är stilrena chassin eller välkylda kråkbon som gäller nuförtiden.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Med fel glasögon på blir internet oerhört grått och SweC är redan grått nog, höh höh.

Om vi ska sätta sex och chassin i jämförelse är nog både hög- och lågintellektuella överens om att det förstnämda är en större bedrift. För den delen, ska du smälla någon på näsan och placera dom i ett interlektuellt fack under dig så se till att stava rätt.

Chassina är smaklösa, folk har all rätt i världen att gilla dom men precis som vi skrattar lite i smyg åt dom som tunar sin Volvo eller trekkies som pratar Klingon så kommer vi skratta lite i smyg åt er med ett chassi som ser ut att ha full kontakt med ett moderskepp någonstans.

haha, bra skrivet.

Tycker förövrigt de ser rätt annorlunda ut mot allt annat marknaden har att erbjuda, och det är ju alltid välkommet.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

lite modifikationer så är de grymma.. men som dom är nu till prislapen.. är det inte riktigt värt det..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Med fel glasögon på blir internet oerhört grått och SweC är redan grått nog, höh höh.

Om vi ska sätta sex och chassin i jämförelse är nog både hög- och lågintellektuella överens om att det förstnämda är en större bedrift. För den delen, ska du smälla någon på näsan och placera dom i ett interlektuellt fack under dig så se till att stava rätt.

Chassina är smaklösa, folk har all rätt i världen att gilla dom men precis som vi skrattar lite i smyg åt dom som tunar sin Volvo eller trekkies som pratar Klingon så kommer vi skratta lite i smyg åt er med ett chassi som ser ut att ha full kontakt med ett moderskepp någonstans.

En bra början vore om man tog reda på vad iq är innan man klagar på andra som klagar på andras iq.

För övrigt blir du lite patetisk. Dom du skrattar åt, kommer alla förmodligen tjäna mer än dig när du växer upp. Att garva åt folk pga deras smak, e väll lite barnsligt?

Chassin som fixar sommarbrännan är inte mycke för mig. Men nog är det så att dom säljer väldigt bra?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Det bästa av allt är att man inte behöver köpa dom om man inte vill.

Permalänk
Medlem

Transformers....
TRANSFORMATION!!!

(Eller nått)

Permalänk

Fruktansvärt barnsliga chassin men äntligen någon som i alla fall tänkt lite på funktionen. Fläktar in i botten och ut i toppen. Så ska det vara! Om fler fattade det så skulle livet bli enklare. Fläkten i fronten och i sidan vill vi däremot slippa för att få ner ljudnivån.

Permalänk
Avstängd

Absolut snyggare än det Thermaltake Armor som jag har. Svarta stållådan, första modellen. Inte den som säljs nu.

Absolut inget fel på kvalitén när det gäller Thermaltake, eller designen. Klart bättre än jämförelsevis Lian Li, som ser lite klena ut. :/

Men Antec är givetvis bäst.

EDIT: Angående fläktar i botten av lådan, eller fläktar lågt placerade. Fruktansvärt värdelöst är vad det är OM de INTE har satt dit ett dammfilter för fläktarna. För placerar man lådan på golvet, vilket är vanligast med datorlådor modell stora. Så kommer det ju in bra ycket mer damm i lådorna.

Såg en låda (minns ej vilken) som hade massa fläktplatser. Varav 2st underst... men bara den ena av dem hade dammfilter. Det kallar jag för slarv. :/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

hehe tackar för feedback. jag har iaf G i SV A och det räcker här i livet.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

Vad ksoatr skiten då? max 1500kr för den med vattenkylning annars får det vara!

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]