Tips: Att äta chips vid datorn (fungerar även för jordnötter eller annat kladd)

Permalänk
Glömsk

Tips: Att äta chips vid datorn (fungerar även för jordnötter eller annat kladd)

Nu äter jag chips väldigt sällan, men när jag gör det vill jag ofta göra det vid datorn. Nu är det dock ohyggligt äckligt att få fett på tangentbordet, så jag brukar hälla upp lite chips i en skål och äta med sked. Oftast brukar jag dock köpa jordnötter eller cashewnötter istället som är mer bestickvänliga än chips.

Nu har jag dock hittat på en lösning som gör att jag kan äta chips vid datorn utan något bestick över huvud taget, som skulle få självaste Kirchsteiger att bli avis av min uppfinnesrikedom. Introducerar:

Chipshandsken!

En helt vanlig plastpåse eller fryspåse...

... kan göra chipsätandet och slösurfandet en helt fettfri upplevelse, i alla fall för händerna och tangentbordet.

När jag sedan vill skriva är det bara att ta ut handen från platspåsen. Se så fettfria mina händer är!

Kom ihåg: Ni såg det här först!

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Smart, brukar ha det problemet själv. Dock så är det ju inte så praktiskt att sätta en påse på handen varje gång man ska ta ett chips. Lite lowtek, men smart En matande robothand vore nåt annars. Helst styrd av tagentbordet. Med någon tagentbordskombination så aktiverar man den och får ett chips i munnen. Man skulle även kunna välja antal. Lite klurigt att genomföra kanske.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Hedersmedlem

Du är en sann nörd du Björn.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Du är en sann nörd du Björn.

Det är jag inte alls det! Oj, du kanske inte menade mig...

Ganska bra idé, fast lite jobbigt att man måste ta av sig handsken för varje gång man käkat ett chips. Man kan ju inte flotta ner påsen och sedan skriva med den på handen.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HAHAHA det var det roligaste jag sett på ett tag:D

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Va fasen att man inte har tänkt på det förut. Klockren idé! Har du tagit patent på den ännu?

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

hehe ja ganska bra ide iaf när man knappast programerar en robotarm som matar en med chips :P:P

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Brukar använda gaffel Iförsig verkar detta lite lättare, får testa!

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

varför inte klä in tagentbordet i gladpack å sen ta av de när du käkat chipsen färdigt slipper du ta av och på din plastpåse

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Det är jag inte alls det! Oj, du kanske inte menade mig...

Fan du hann före

Själv struntar jag i att musen blir fettig, men eftersom jag e barnsligt förtjust i jordnötsringar så kanske man kan prova det där med sked.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nerios
Själv struntar jag i att musen blir fettig, men eftersom jag e barnsligt förtjust i jordnötsringar så kanske man kan prova det där med sked.

Jordnötsringar ->

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Hjälpsam

Jag skulle vilja ha ett delbart tangentbord, så att man kunde lyfta bort själva knappsatsen och diska den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Äeeh, man torkar ju handen på byxbenet!

Permalänk
Medlem

Om jag sitter hemma en lördagkväll med mycket fett godis så brukar jag använda gladpack över hela tangentbordet, man märker knappt att man har det OCH det är lätt att ta bort!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Jag har 2 stycken extrasatser med knappar om det blir för mycket kladd på dem, bara att byta och sedan tvätta de gamla... Lite pilligt dock, kanske.

Var kan man köpa en sån där chipshandske då ^^.

Eller så är det väl bara att hälla upp allt i en skål och köra ner huvet och käka lite när man är sugen. Då slipper man ta bort händerna från tangetnbordet/musen om man sitter i något extremt viktigt spel :).

Permalänk
Medlem

När jag äter ostbågar (händer inte så ofta nu förr tiden) så brukar jag använda en tandpetare och "fångar" upp ostbågarna. Så slipper man få ostflottet på fingrarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Du är en sann nörd du Björn.

Jag gissar på att du menade xeefus eller annan dylik swecare, för jag heter då inte Björn

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Mja, det blir ju som sagt lite drygt i längden att ta på sig den där påsen hela tiden

En bättre idee är väl att plocka chipsen med en sån korv-vändare, eller vad tusan det heter Alternativt en mindre sallads-tång.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag brukar också trycka i mig massa chips framför datorn, så detta låter som något jag kan ha användning av !

Ett problem återstår dock. Det är ju, som sagt, ganska jobbigt att ständigt ta av och på sig handskarna när man växlar mellan chipsätande och skrivande på datorn..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Ripoff!!!
http://youtube.com/watch?v=48TR0vUPQCs

"It's a hoverboard" . Hahaha, vilken skön kille Ali G är. Men lite OffTopic.

Permalänk
Medlem

Helt klart revolutionerande för slösurfningsbranchen!

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
En matande robothand vore nåt annars. Helst styrd av tagentbordet. Med någon tagentbordskombination så aktiverar man den och får ett chips i munnen. Man skulle även kunna välja antal. Lite klurigt att genomföra kanske.

Tackar, det gav mig ett glatt skratt

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
När jag äter ostbågar (händer inte så ofta nu förr tiden) så brukar jag använda en tandpetare och "fångar" upp ostbågarna. Så slipper man få ostflottet på fingrarna.

Haha, då är vi två om saken! xD

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

GladAntiFett Patent Pending:

Funkar faktiskt väldigt bra man måste bara ha kort naglar ;D Fler lager är att rekommendera. När man behöver mer fettskydd är det bara att klistra på!

Detta meddelande är skrivet med GladAntiFett.

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

Men... "chipshandsken" har ju jag använt i flera år, för att inte bli kladdig av ostbågar!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

GENIUS!

Visa signatur

Servicetekniker och säljare i branschen :: More well known as muZze

Permalänk

Nu börjar ju ÄÖ få tillbaka sin forna glans.

Någon som har ett tips hur att skydda musen då?
Går ju inte trä glapack över den eller skydda med en påse.. blir ju varmt och dåligt glid

eller vänta missuppfatta inte det där nu

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nu börjar ju ÄÖ få tillbaka sin forna glans.

Någon som har ett tips hur att skydda musen då?
Går ju inte trä glapack över den eller skydda med en påse.. blir ju varmt och dåligt glid

eller vänta missuppfatta inte det där nu

Haha, bäst.

Själv brukar jag ha en kräkduk att torka av mig på.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Eller så är det väl bara att hälla upp allt i en skål och köra ner huvet och käka lite när man är sugen. Då slipper man ta bort händerna från tangetnbordet/musen om man sitter i något extremt viktigt spel :).

Fast jag tror att det är likaa stor risk att man dör då eftersom att man inte ser något