Permalänk
Medlem

Byta tangentbord m.m mellan datorer?

Hej alla! Jag har precis köpt ny dator och har den andra över men vill ej sälja den gamla datorn utan vill ha den ijämter den nya men har ingen plats för tangentbord, skärm eller mus så jag undrar om det finns någon slags switch så jag kan hoppa mellan datorerna så jag endast behhöver en skärm mus och tangentbord. Typ något sånt här kanske skulle kunnagå?:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=312498 . Det ska alltså gå att använda samma saker till gammla och den nya datorn. Är det någon som vet om det kommer funka och om det funkar om man får några problem med mus eller annat så det inte går lika snabbt typ eller?

Tack på förhand!

Permalänk

Har en switch mellan 2 datorer man kopplar in skärmen, musen och tangentbordet från båda datorerna sen när man vill byta trycker man bara på en knapp.
En bra switch är just precis den du länkade till.

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred | MB: Asus M3A32-MVP DLX/WIFI | CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Deneb 3.4GHz | HDD: Seagate Barracuda ES 500GB | RAM: Kingston 4 GB 800 MHZ | Kylare: Zalman CNPS9700LED

Permalänk
Hedersmedlem

lite i samma tankar själv men inge usb stöd? Kör bara usb på tngtbord och mus.

EDIT: Finns en som är typ 500kr dyrare som har usb och ljud tror jag att jag läste också.

Permalänk

Finns adapter från USB till mus, och från USB till tangentbord kostar ca 29 kr har jag för mig, var kommer jag inte ihåg.

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred | MB: Asus M3A32-MVP DLX/WIFI | CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Deneb 3.4GHz | HDD: Seagate Barracuda ES 500GB | RAM: Kingston 4 GB 800 MHZ | Kylare: Zalman CNPS9700LED

Permalänk
Medlem

okej det var väll det jag ville höra tror jag :P. Adapter från usb mus till ps/2 finns lite varstans tror jag men tack för svaren.

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett alternativ vore ju att du körde Synergy, som är ett program som gör att du kan använda samma tangentbord/mus på flera datorer. Dock så krävs det ju att datorn som mus/tangentbord är inkopplade till är påslagen och har programmet igång för att de andra datorerna ska kunna komma åt.