Datorn stängs av, Nätagg eller programvara

Permalänk

Datorn stängs av, Nätagg eller programvara

Tja. Min ena dator har blivigt knäpp.

Typ för 3 dagar sedan tängdes min dator av som vanligt när jag satt och spelade.
Dagen efter hade jag på datorn, efter ca 4 timmar stängdes den av, direkt som att någon hade tryckt på knappen, fast direkt.
Igår hade jag på datorn hela dagen utan att det hände något.
Idag kunde jag sitta vid datorn ca 20min sedan la den av, sen ifall jag startar den igen kan jag inte använda den i lång tid ändå.

Det jag hade installerat innan detta har hänt var Norton System Works 2005 Premier och Ad-Aware 2007 (Har aldrig haft 2007-versionen innan)
Jag har ett Standard ATX nätaggregat på 300W i den datorn.

Jag vet inte om det är nätaggregatet eller mjukvaran som är problemet. Eller någon som vet något man kan testa? Jag tror inte datorn är överhettad, jag körde med öppen lucka efter det hände andra gången och vad jag anser är inte att datorn är överhettad.

Någon som kan hjälpa?
Det kan ju vara idé att Formatera om HDD, men jag har en del på min HDD som jag vill ha kvar.

Permalänk
Medlem

Titta i systemloggen om det står något. Om det är ett mjukvarufel så bör det stå något i loggen iallafall.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk

Jag såg att det ståd på den datorn att LIVEUpdate ifrån Notron hade startats innan datorn stängdes av. Nu nu inaktiverade jag LiveUpdate, även Auto-Update och stängde även av procesen. Om datorn kan hålla igång nu, så var det Nortons fel!