Need For Speed Pro Street

Permalänk
Medlem

Kolla på mitt konfig då? Laggar som bara den!

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

Det har varit problem med att spelet hackar väldigt mycket på vissa datorer och vad jag vet finns det ingen officiell lösning till det. En P4 på 2.4 GHz tror jag kommer att dra ned prestandan oavsett om spelet har problem eller inte.

En fix som man kan prova är att dra ned ljudkvaliteten på spelet från High till Low i options menyn. Det har fixat prestandaproblemen för en del.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Medlem

Tjena, tänkte låna denna tråd pga ett problem som jag har!

Tidigare hade denna dator som jag spelar NFS på ett 1600XT pro, men nu har jag tryckt in mitt 7900GT istället...

Allt var frid och fröjd, jag avinstallerade drivisar till Ati kortet och installerade Nvidia kortet...

Till min förvåning så får jag bara massa diagonala sträck över skärmen som inte försvinner...utan den flimmrar bara på detta sättet och jag tvingar starta om datorn.

Testade med att installera om NFS och problemet försvann, men är tillbaka igen. Jag har hunnit spela spelet tre ggr med Nvidia kortet utan att någonting har hänt.

Jag har senast drivisen 163.75

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

blöm, har du samma problem i andra spel eller är det bara i NFS?

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Medlem

Tjena Majke!

Bara i NFS...

Får samma problem då jag kör "dualview" med mina LCDn 19- och 32 -tum. Inte vid "clone" konstigt nog...

Tror det är drivisarna, då jag körde med 163.71 fast tidigare i XP...
Hittar inte denna drivis till Vista, då jag tror att den är mer lämpad till mitt kort

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

Tyvärr inget fel jag känner igen. Men det jag hade gjort är att prova några andra drivrutiner och även kolla temperaturen på kortet alternativt öppna chassisidan och ha ett fönster öppet så kortet är svalare. NFS stressar grafikkorten hårt, jag når ganska höga temps själv.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Medlem

Kör med en zalmanfläkt på grafikkortet...kör iofs med 7 volt kontakten, kanske ska byta till 12 volt?

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

Av det du skrivit tror jag iofs mer på att det är drivrutinerna som spökar.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Okey nu återkommer jag..
Har idag uppgraderat till 2gb och det laggar fortfarande ;@
Testade även på lägsta möjliga inställningen men de laggade ändå..
Tips ngn?

Sätt på trilinjär filtrering och vsync både i spelet och i grafikkortsinställningarna. Det tog bort kanske 70% av hacket för mig. För de restrerande 30% så tvinga mha nHancer, eller motsvarade för ATI, vsync på. Alltså, att sätt vsync always enabled på grafikkortet hjälper alltså inte. Det måste silvertejptvingas på med ett 3:e parts program tillsammans med Triple-Buffer.

Min nHancer profil för just Prostreet ser ut som nedan, och äntligen är allt småhack/lagg borta.

AA: Off
AF: Off
VSync: On TripleBuffer+
Perf: HiPerf
Trilin+
AnisoSam+
MipMap:Tri
CPU:SingleCore
Prerender: 1
OGLCtrl: ThreadOptOff

Edit: Innan hade jag testat med alla officiella knep. Dvs ljudet på low qual, olika drivrutiner, sekundär skärm av/på, etc. Men med ovan lösning så löste sig lagget.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majke
Av det du skrivit tror jag iofs mer på att det är drivrutinerna som spökar.

Majek, jag hoppas på det jag också!

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

Hur spelar man 2-player i Split Screen? Jag kan inte hitta det

...skaffade ProStreet och två Xbox-kontroller igår, så nu vill jag lira split-screen

Permalänk
Medlem

Hittade en annan drivrutin nu, 169.13 Forceware, fungerar bättre.
Har löst NFS problemet, men inte dualview problemet

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Ser du inte om de kör om dig?

Jag vinner mot killen jag kör mot, med marginal.
Men dom andra på listan vinner mot mig ändå, med dom hastigheterna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls
Jag vinner mot killen jag kör mot, med marginal.
Men dom andra på listan vinner mot mig ändå, med dom hastigheterna.

Det betyder att du har en skitbil. Dags att köpa en ny, jag fick uppgradera min dodge flera gånger pga en med en Supra var före mig.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Kör supra i drag, det enda rätta ganska lätt att komma ner mot 7sek ändå dåliga är att ingen bil i spelet går snabbare än 403 km/h även om du ändrar utväxlingen.

Visa signatur

Blank

Permalänk

Ville bara upplysa om att EA håller på att färdigställa en patch för NFSProStreet som skall komma ut i slutet av december.

NFS PS: Patch is coming at the end of December Thursday, 06.12.2007
Unfortunately NFS ProStreet isn't running as good as it should on PCs. Many of you experience framerate droppings, slowdowns for now reason and crashes. This should hopefully be solved at the end of December, because EA is already working on a patch for the game, which should fix some bugs and adds LAN functionality. For more information, please read on:

First off, alot of you have been looking forward to LAN play and I'm pleased to say we will be releasing a LAN patch towards the end of December. Included in the patch will be fixes for many of the existing bugs. A large issue in this thread deals with choppy gameplay and crashes - although our team is constantly working on this issue with the feedback you have all provided - we were hoping some of you might be able to help us even further by sending us your computer's DXDIAG file, so that they can further investigate the problem by looking at the specs of your individual machines. In order to get your DXDIAG file, follow these simple steps:

-In Windows, press START > Run...
-type in "dxdiag" and hit OK
-If prompted, hit YES in the dialogue box
-Once the status bar on the bottom left side of the box completes, hit SAVE ALL INFORMATION
-The information gets saved into a .TXT document
You can then email that .TXT document to nfs@ea.com with Subject line: ProStreet DxDiag

I hope this helps to answer some of your questions, and please know that all of us in the studio are continually working to make your ProStreet experience a great one.

M.V.H Peter

Permalänk

Får se om det kommer att göra nån nytta.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag har stött på några frågetecken när jag ska tuna mina bilar som ni kanske kan räta ut.

Under Suspension finns det Front Roll Bar Stiffness. Jag trycker på 2 för att få upp info om vad det är. Då står det något i stil med: Om bilen understyr, öka då detta värde. Till vänster på slidern har jag Soft och till höger Stiff. Vilket håll ska jag gå för att öka den?

Har samma fråga ang Toe, Camber och Caster.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk

Det borde ju stå om det är + eller - .

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Det borde ju stå om det är + eller - .

Fast det gör det inte... jag funderar nämligen på samma sak. Speciellt eftersom hållet man ska flytta slidern åt ibland varierar...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Fast det gör det inte... jag funderar nämligen på samma sak. Speciellt eftersom hållet man ska flytta slidern åt ibland varierar...

Det var ju kasst, man får ju testa sig fram då.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Stiff är väl det man ska köra på om bilen understyr. Positive Toe gör så att bilen lättare går in i kurvor och positive camber brukar ge bättre grepp i kurvor. Caster har jag glömt bort vad det är för något

Vad jag vet (från modellbilar iaf) så ska man aldrig använda negativ camber eller toe, ger bara sämre egenskaper.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

Nu börjar jag bli lack på detta spel. För det första:

Märkte en "bugg" i spelet, när man ska köra Drag så ändras täcken och fälgarna. Tex bakhjulen, jag får typ grön fälgfärg istället för svart och så blir fälgen mindre också!

Sen när man ska köra Grip, är det meningen att man ska kunna "drifta" i svängarna med en bådehjulsdriven bil? För det gör jag och jag tycker att det är kasst.

Nån som har haft samma fel?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x

Sen när man ska köra Grip, är det meningen att man ska kunna "drifta" i svängarna med en bådehjulsdriven bil? För det gör jag och jag tycker att det är kasst.

Nån som har haft samma fel?

Den kan ju inte ha perfekt grepp även fast den är 4wd.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Nu börjar jag bli lack på detta spel. För det första:

Märkte en "bugg" i spelet, när man ska köra Drag så ändras täcken och fälgarna. Tex bakhjulen, jag får typ grön fälgfärg istället för svart och så blir fälgen mindre också!

Sen när man ska köra Grip, är det meningen att man ska kunna "drifta" i svängarna med en bådehjulsdriven bil? För det gör jag och jag tycker att det är kasst.

Nån som har haft samma fel?

Har ibnte märkt buggen du har i drag, alla mina hjul ser ut som de ska. I drift trodde jag bara att det gick att använda bakhjuldrivet, står väl "no drifting" på de andra???

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Den kan ju inte ha perfekt grepp även fast den är 4wd.

Men fan, om det är dåligt grepp med AWD vilket grepp är det med RWD? Borde bli värre.

Vet du någon bra Grip bil?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Har ibnte märkt buggen du har i drag, alla mina hjul ser ut som de ska. I drift trodde jag bara att det gick att använda bakhjuldrivet, står väl "no drifting" på de andra???

Jag skrev inte att jag körde "Drift". Jag skrev att jag körde Grip och bilen driftade.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Men fan, om det är dåligt grepp med AWD vilket grepp är det med RWD? Borde bli värre.

Vet du någon bra Grip bil?

Jag kör en fullt uppgraderad evo.
Tycker den fungerar riktigt bra.
Köpte Murcielagon men den var inte lika bra.

Kanske zondan kan vara något?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Jag kör en fullt uppgraderad evo.
Tycker den fungerar riktigt bra.
Köpte Murcielagon men den var inte lika bra.

Kanske zondan kan vara något?

Vilken evo menar du då, EVO IX (gamla) eller EVO X (nya)?

Kanske Zondan är bra, men man får inte 700k dollar så lätt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Nya X.

Nej,det har du rätt i.

Kanske skylinen eller GT2 är bättre.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Nya X.

Nej,det har du rätt i.

Kanske skylinen eller GT2 är bättre.

Suck, jag har den gamla. Får nog köpa den nya och testa. Sen ska jag testa porsche också!

Liksom, drag klarar man sig med charger och supran. Sen drift med Rx7 och Corolla och Speed med Skyline den gamla.

Grip och Speed är svårast att välja bil till.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64