Msröj + högerknapp/Shift

Permalänk
Medlem

Msröj + högerknapp/Shift

En kort fråga bara om Microsoft's Minröjare.

När man håller inne shift eller högerknappen så markeras 9st rutor. Men ingenting händer när man släpper. Varför finns denna funktion?

Permalänk
Medlem

För mig händer ingenting speciellt?

EDIT: Däremot om jag håller in Vänster- + Högermusknapp så markeras 9st rutor.
Antar att det är bara för att man lättare ska se vilka rutor som rutan du klickar på gränsar till?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Det är för såhär! Nu ska jag försöka beskriva här. Tänk dig att du i hörnet får en 1a, du "högerklick+vänsterklickar" då händer ingenting. Om du sätter ut en flagga så kommer det istället bli så att dom andra 2 rutorna öppnas. Har du satt flaggan rätt så kommer det gå bra. Satt den fel förlorar du. Om vi istället tänker du har två st 2:or bredvid varandra. längst ner i kanten. Då vet vi att ovanför dom är det 2st minor. Sätt ut 2 flaggor där. "höger+vänsterklicka" på någon av 2orna. Den sidan du gör det på kommer direkt öppna dom rutorna. Allt för att snabba på det hela. Vet inte hur bra beskrivet det var men se på den här filmen hur det kan användas:
http://www.youtube.com/watch?v=y78BApnr1Oc&feature=related

Så på så sätt kan man kolla om rutorna intill någon är mina + att om man vet var mina än öppna dom runt ikring mkt snabbare än att behöver klicka på varje. Man behöver inte heller tänka lika mycket.