Permalänk
Medlem
Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk

Kommer detta vara för ATX eller bara m-ATX?

Permalänk
Medlem

snygga chassin. mini p180 såg okej ut men jag tycker nya sonata var snyggast. undrar dock hur mycket som får plats i mini 180.

Permalänk
Medlem

mATX får plats i nya P180.. Jag är kär i Mini P180 :'( Hoppas det kommer innan februari!

http://www.bit-tech.net/news/2007/06/08/antec_cases_psus_comp...

Verkar som Scythe infinity & Thermalright 120 eXt får plats där.. 18.5 cm bred är den INUTI.. plus ett moderkort kanske tar ca 2 cm så det blir 2 cm över eftersom de stora kylarna är ca 16 cm långa... Bättre kylning i denna Men kolla.. hur ska man installera DVD? Skit trångt ju.. Och Hårddiskarna kommer inte bli direkt välkylda. Perfekt chassi för mig asså

Äntligen en nordisk sida: http://www.computergeil.dk/?artikelid=13716

". Det skulle lande på gaden omkring første uge i november til en pris på ca. 149 Euro." WTF? Dom menar väl inte 08? :'( Blir väl en p182 ändå..

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk

så vanliga ATX Mobo's med Scythe Ninja och 8800GT får plats i den lådan?

Permalänk
Medlem

gissar att Mobo betyder moderkort, men nej.. bara microATX får plats i dom :/ Men e rätt säker på att 8800gt får plats... Måste få plats om man tar bort hårddiskburen, och 120mm fläkt

Mennån som vet när de kommer ut?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Fan vad lilla P180lådan såg ut! Hade dom skippat hålen å skit så hade jag inte klagat och bara köpt men nu fyfan :/ blir till att modda kanske

Permalänk

Nya Sonatan verkar ju i princip vara ett Antec solo med ett 500W EartWatts (alt. 550 NeoPower). En tystare konstruktion än gamla Sonata, hamnar bara priset rätt (runt 1000-1200kr) så lär det bli en storsäljare.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Mini P180 ser ju otroligt intressant ut. Jag kan direkt tänka mig två situationer där den skulle passa perfekt:

1. En Windows Home Server burk. Klent moderkort med klen CPU och lite minne, och när lådan har plats för åtta(!) luftigt monterade hårddiskar så kan man alltså pressa in 7 TB (8 diskar i RAID5:a) lagring i den lilla(?) lådan!

2. En spelrigg. Ned med två diskar i undre delen, ta bort hårddiskvaggorna och ersätt dem med fläktar så blir det riktigt bra ventilation eftersom kablar går på baksidan "som vanligt" med P180.

Synd att den är så brutalt ful bara, men eftersom jag ställer alla mina datorer i ett maskinrum så gör det ju inte mig så mycket...

Permalänk
Medlem

whoot jag tycker att mini p180 e skit snygg Men ingen som vet/kan ta reda på när den släpps ?? väntar inte efter januari.. Det är ju också märkvärdigt bättre kylning i mini..

Och nån som vet om nya grafikkort? Nåt som liknar 8800gt ska släppas?? Innan januari ska jag köpa datjäääveln ;D

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Diggar minin jag med! Verkar vara ett bra chassi helt klart. Har ju helt klart potential att bli ett riktigt tyst och svalt system i en sådan!

Permalänk
Medlem

"nya" sonata chassit finns ju på komplett nu, verkar ju vara så gott som identiskt med P150 fast lite andra färger och ett annat agg...

Permalänk
Medlem

Nån rimlig gissning?? E rätt säker på att de klämmer in en 200mm fläkt i de vanliga p18- lådorna

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
whoot jag tycker att mini p180 e skit snygg Men ingen som vet/kan ta reda på när den släpps ?? väntar inte efter januari.. Det är ju också märkvärdigt bättre kylning i mini..[...]

Hur vet du det? Har det dykt upp tester?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
"nya" sonata chassit finns ju på komplett nu, verkar ju vara så gott som identiskt med P150 fast lite andra färger och ett annat agg...

Jepp, samma chassi som P150, fast kraftigare (inte riktigt lika tyst) nätaggregat.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Baby P180 var ju rätt söt, om man nu kan säga så om ett datorchassi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
Hur vet du det? Har det dykt upp tester?

200 mm fläkt... Om den inte har bättre kylning så är fläkten iaf mindre...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atomizer
Baby P180 var ju rätt söt, om man nu kan säga så om ett datorchassi.

Sexiigt.. rawr ;D

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3