dela upp galleri/bygglogg alt...

Permalänk
Medlem

dela upp galleri/bygglogg alt...

Hej vet många på forumet som senaste tiden börjat att klaga mer och mer på den sjunkande nivån på moddningen,byggloggar och galleriet.
Det känns som att det läggs upp väldigt mycket "5min moddar" och "ghettomods" utan att varken vara seriös eller ha någon riktig tanke bakom. Även dom ständigt kommande "min datorhörna" skulle kunna ordnas lite med.

Det jag och lite folk som snackat om angående detta är några förslag på förbättringar som skulle kunna adderas till forumdelen.

dom förslagen är bla;

Att lägga till en motivationsdel (liknande anmäl inlägg motiveringen) som riktar sig mot moderatorerna. som lite förklarar varför man lägger upp, och ev önskemål om var loggen/galleriet ska läggas(se nedan ang uppdelning).

Att moderatorerna måste godkänna byggloggar/galleriet och kan därefter lägga in dom i lämplig underavdelning av "gallerier". tex ghettomods,datorhörnor eller något annat passande namn. sen att dom mer seriösa loggarna/gallerierna har fortsättningsvis som idag.

Att lägga till en funktion för dom som har byggloggar att lägga till en spärr eller liknande som gör att folk inte kan rösta föräns trådskaparen bockar i en ruta eller liknande.

Att moderatorerna kanske går igenom och rensar igenom dom gallerier som finns idag och som ovan sorterar dom i underkategori(er?).

Alla dom här förslagen tycker jag skulle kunna tilläggas i mer vidaretänkta former. det här är just nu bara förslag och ideér.kom med mer förslag eller förändringar/förbättringar av våra ideér eller argument om varför dom inte skulle fungera.

Diskutera!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Kanske var underförstått av ditt inlägg, men jag skriver det iaf.

Fler kategorier på gallerierna, t.ex. "5 minuters moddar", ghetto, nybörjare (som jag ), datorhörnor etc. Vad som nu kan tänkas finnas.
Samt någon inställning för medlemmar att välja vilket galleri som ska synas på förstasidan, som t.ex. senaste i alla gallerier eller bara ett man väljer.

Permalänk
Medlem

Bra initiativ! Håller fullständigt med dig, har inte varit medlem här så länge, men det var mycket bättre kvalitet på gallerierna i somras än vad det är nu.

Mitt förslag till kategorier är:
- Hörnor (för folk som vill visa upp sitt rum)
- Gallerier (för folk som vill visa upp seriösa grejer)
- Byggen (ej moddade, men ändå seriöst)
- Gettomoddar (sådant som är fult och fixat på 5 min och som ligger under 3P)
- Moddade byggen (Seriösa moddningar som man gärna går in och kollar på flera gånger)

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

tja,polarn.
ja behöver inte skriva så mkt,för ja har samma mening som han och e så J***a störd på alla de som har "skräp" gallerier/byggloggar.
ja finns i täten,så räkna me mej.

Visa signatur

u can call me ColdBlood.remember that,u'll need it in future.

Permalänk
Medlem

Håller med till tusen. Men det blir ju onekligen lite extra jobb för moderatorerna att sitta och kontrollera varje nytt galleri som skapas.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk

Precis så som Exabyte skriver, men att admin kontrolerar så det står rätt till alt. att dom gallerierna som får en viss mängd 1:or helt enkelt faller bort.

Permalänk

Jag tycker det räcker med att dela upp galleriet i 2 delar och sen att de rännsas upp i nuvarande galleriet.

Skulle det dellas upp i massor av olika gallerier tror jag det skulle bli jobbigt istället..

Det borde finnas ett Oppen gallery för mindre moddar och datorhörnor etc.
Och ett Locked gallery som en Admin måste godkänna innan det publiseras.

Det med anmäla galleri tror inte jag på.
Då det skapar änu mer jobb för Admins.
Tex senaste getto modden med tejp, 110 röster, de flästa är 1P.
Tänk om 80 av dom, de som röstat 1P bestämmer sig fö att anmäla galleriet.
Då blir en hel del anmälningar för en admin att gå igenom.

Jag är i sådantfall mer inne på iden jag har skrivit om tidigare.
att ni skapar ett Osyndligt anonymt Poäng system. Som ger posetiv och negativ kredit till folk dom gör deras röster mer eller mindre värda i ett galleri. Beroende på hur de sköter sig.

Och får ett galleri tex 20st 1P röster av de som har mer seriösa Poäng så försvinner galleriet.
Meddans de som har neggativa poäng räknas bort ur den dålda räkningen i röst systemet på ett galleri.

Sånt som skulle kuna ge poäng är galleri med hög poäng, Hur länge man vart medlem, Inloggnings tid, Antal forum inlägg, etc..

Man skulle även kunna sätta en Posetiv och en negativ knapp på alla personer som alla har möjlighet att välja hur de värderar personen i galleriet.
Som fungerar mer som en vip brytare att de har möjlighet att ändra sig från negativ te posetiv etc.

Det borde inte vara så svårt för en van programerare att fixa till

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
Jag tycker det räcker med att dela upp galleriet i 2 delar och sen att de rännsas upp i nuvarande galleriet.

Håller med till 100%!

Permalänk
Avstängd

Håller med Bil_experten fullt ut!... hade tänkt skriva nästintill desamma!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
Jag tycker det räcker med att dela upp galleriet i 2 delar och sen att de rännsas upp i nuvarande galleriet.

Skulle det dellas upp i massor av olika gallerier tror jag det skulle bli jobbigt istället..

Det borde finnas ett Oppen gallery för mindre moddar och datorhörnor etc.
Och ett Locked gallery som en Admin måste godkänna innan det publiseras.

Det med anmäla galleri tror inte jag på.
Då det skapar änu mer jobb för Admins.
Tex senaste getto modden med tejp, 110 röster, de flästa är 1P.
Tänk om 80 av dom, de som röstat 1P bestämmer sig fö att anmäla galleriet.
Då blir en hel del anmälningar för en admin att gå igenom.

Jag är i sådantfall mer inne på iden jag har skrivit om tidigare.
att ni skapar ett Osyndligt anonymt Poäng system. Som ger posetiv och negativ kredit till folk dom gör deras röster mer eller mindre värda i ett galleri. Beroende på hur de sköter sig.

Och får ett galleri tex 20st 1P röster av de som har mer seriösa Poäng så försvinner galleriet.
Meddans de som har neggativa poäng räknas bort ur den dålda räkningen i röst systemet på ett galleri.

Sånt som skulle kuna ge poäng är galleri med hög poäng, Hur länge man vart medlem, Inloggnings tid, Antal forum inlägg, etc..

Man skulle även kunna sätta en Posetiv och en negativ knapp på alla personer som alla har möjlighet att välja hur de värderar personen i galleriet.
Som fungerar mer som en vip brytare att de har möjlighet att ändra sig från negativ te posetiv etc.

Det borde inte vara så svårt för en van programerare att fixa till

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

ja det är en bra ide! men frågan är vad som blir mer jobb för moderatorerna. men det är klart, den ändringen blir mer en engångsförändring mot min/våra ideer som blir ett ständigt merjobb för mod.

det viktigaste är helt klart först och främst en utrensning, där alla med låg poäng helt enkelt tas bort eller läggs i en egen avdelning.

sen att sätta upp ett varit system som sköter det automatiskt med låga poäng osv är vad forumet behöver.

ska poängen galleriet fått avgöra vilken kategori ett projekt hamnar i, eller är det ett visst antal 1or för exempel som ska avgöra om ett projekt tas bort?

Sen som jag tidigare skrev, en funktion som hindrar röstning tills man själv väljer att aktivera det.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey

Sen som jag tidigare skrev, en funktion som hindrar röstning tills man själv väljer att aktivera det.

Va? Skulle galleriskaparen kunna inaktivera röstning alltså? Rätta mig om jag har fel.

Annars tycker jag att idén om att dela upp galleriet i en del där allt går igenom, och en där varje galleri måste kontrolleras först är riktigt bra.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maah91
Va? Skulle galleriskaparen kunna inaktivera röstning alltså? Rätta mig om jag har fel.

Annars tycker jag att idén om att dela upp galleriet i en del där allt går igenom, och en där varje galleri måste kontrolleras först är riktigt bra.

jag tror faktiskt det är det han menar, onödig grej ...tror jag!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maah91
Va? Skulle galleriskaparen kunna inaktivera röstning alltså? Rätta mig om jag har fel.

Annars tycker jag att idén om att dela upp galleriet i en del där allt går igenom, och en där varje galleri måste kontrolleras först är riktigt bra.

inte innaktivera. bara aktivera. dvs om jag har börjat med ett projekt, kanske laggt upp några skisser, sen börjar folk rösta ner mig bara föra tt det inte händer något eller jag inte hunnit så långt. då skulle GS själv kunna vänta med att aktivera röstningen. detta skulle då naturligtvis vara begränsat så jag inte lägger upp ett galleri som jag sedan inte aktiverar bara för att det ska ligga kvar, utan ex 14dagar eller mindre så ser man om GS är seriös med sitt projekt eller inte.

tankar/förbättringar ang. det?

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Jo det är sant. Annars skulle man väl kunna kryssa i någon ruta om att galleriet inte är färdigt, så visas det i form av en ikon eller liknande?

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk
Avstängd

mmmhm de e riktigt bra grej det!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

vi måste få in moderatorerna också tycker jag! mycket mycket bra förslag!

kanske styra upp omröstningar av några konkreta förändringar. sen hittar lite folk hit till feedbackdelen tror jag. är en stor massa som missar infon och ligger i galleritrådar och klagar, vilket är lite onödigt.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Avstängd

ja men jag tar o pm:ar några ...

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Proffsmoddare

Jag håller med fullständigt om att galleriet rasar mer och mer för varje dag som går och att något borde göras. Att bläddra i galleriet nuförtiden är en sorglig upplevelse. Jag tycker definitivt att hårdare moderering av gallerierna samt gallerikommentarerna skulle behövas.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Kul att se att även proffsmoddarna reagerar wolverine! Så får våra ideer och förslag lite mera umpfh så att säga.

keep it up!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Geeks
Grundare

Vi följer denna diskussion och håller alltså ett öga på vad som skrivs. Håller med om att vi behöver göra något åt galleriet för att förbättra den generella kvaliteten där samt att en ordentlig genomgång behövs. Fortsätt gärna att diskutera hur ni vill ha galleriet, så gör vi något åt det inom kort.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
Kul att se att även proffsmoddarna reagerar wolverine! Så får våra ideer och förslag lite mera umpfh så att säga.

keep it up!

Ja sa ju att jag skulle pm:a några! ...jupp han var en av dem!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

hehe, alright!

kul edin att ni känner så. vi diskuterar vidare!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Instämmer till fullo! jag har stört mej väldigt länge på att man måste leta så mycket innan man hittar dom seriösa byggena, dvs inte hörnor o ghettomoddar...

KATEGORIER ÅT FOLKET!

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu har vi börjat arbeta med förbättringsförslagen!

I en första fas har vi skrivit helt nya galleriregler. Detta och en mycket mer aktiv moderering kommer förhoppningsvis att höja kvaliteten ordentligt. Reglerna ska snart komma upp på framsidan (i galleriet) och vara väl synliga för alla medlemmar. Vi har dessutom påbörjat arbetet med att rensa bort gallerier som inte håller måttet.

Nästa steg är att ta en närmare titt på vad vi kan göra åt själva designen. Detta innebär kategoriindelning, upplägg osv. Förhoppningsvis ska vi dessutom få in en ordentlig rapportfunktion. Ge gärna fler förslag!

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Nu har vi börjat arbeta med förbättringsförslagen!

I en första fas har vi skrivit helt nya galleriregler. Detta och en mycket mer aktiv moderering kommer förhoppningsvis att höja kvaliteten ordentligt. Reglerna ska snart komma upp på framsidan (i galleriet) och vara väl synliga för alla medlemmar. Vi har dessutom påbörjat arbetet med att rensa bort gallerier som inte håller måttet.

Nästa steg är att ta en närmare titt på vad vi kan göra åt själva designen. Detta innebär kategoriindelning, upplägg osv. Förhoppningsvis ska vi dessutom få in en ordentlig rapportfunktion. Ge gärna fler förslag!

Hälsningar,
Andreas

Jättebra! Detta kommer garanterat höja standarden rejält!
En fråga bara:
§ 1.3 Galleriet är enbart till för att visa upp datorer, komponenter och relaterade byggen.
Betyder detta att alla "Hörn-gallerier" kommer försvinna?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Jättebra! Detta kommer garanterat höja standarden rejält!
En fråga bara:
§ 1.3 Galleriet är enbart till för att visa upp datorer, komponenter och relaterade byggen.
Betyder detta att alla "Hörn-gallerier" kommer försvinna?

Nej, jag ser inget fel med "hörn-gallerierna". Möjligtvis skulle de passa bättre i en egen katagori.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Nej, jag ser inget fel med "hörn-gallerierna". Möjligtvis skulle de passa bättre i en egen katagori.

Hälsningar,
Andreas

DO IT!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Jag tror det räcker med lite olika kategorier.
När man då lägger till sitt galleri väljer man helt enkelt en kategori, blir det sen en het debatt att det ligger fel så är det ju nästan som en tråd som ligger fel och då flyttar man på den.

Att hålla på med dolda poängsystem eller att man tjänar poäng för hur många inlägg man skrivit eller så känns lite osjyst. Man ska inte gynnas på något sånt sätt enligt mig. Att ÖÄ är stängd för nya medlemmar kan jag förstå men galleriet ska vara öppet för alla, likaså röstningen

Reglerna ser mycket bra ut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _simis_
Jag tror det räcker med lite olika kategorier.
När man då lägger till sitt galleri väljer man helt enkelt en kategori, blir det sen en het debatt att det ligger fel så är det ju nästan som en tråd som ligger fel och då flyttar man på den.

...Instämmer!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

till moderatorerna.

jag har inte sett eller läst någonstans att ni ens har börjat fundera över hur det möjligtvis kanske eventuellt i en avlägsen framtid skulle kunna tas upp till fundering angående dom förändringar och förslag som vi tagit upp både i denna feedback och andra. gör en disskusion, skapa omröstningar, GÖR NÅTT.

jag blir verkligen förbannad, och snart kommer jag troligen att bli avstängd eftersom min irritation över galleriets kvalitet mer och mer går ut över dom IDIOTER som lägger upp en suddig bild på en delldator från 92 som dom moddat med att tejpa över delloggan.

kom igen.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti