Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nu j*vlar händer det. DNF Teaser imorgon!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnkalsonger
...
En sak till, vågar jag månne gissa att de flesta som gnäller högst härinne var för unga för att spela Duke3d när det begav sig?

Haha, kanske de inte fick spela på grund av allt blod för deras föräldrar.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Avstängd

Kan ni sluta tro att man är mogen och gammal bara för att man skiter i grafiken? Det är som att försöka ålders/mognadsbestämma folk efter deras musik- eller filmsmak (förutom att alla som lyssnar på maiden är under 13 eller över 40).

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Man är mogen om man inser att grafiken inte är allt i ett spel.

Permalänk
Medlem

Nej men man får ju en å annan funderare när grafiken i den s.k teasern ser ut som en blanding mellan doom3-fear-prey är det bara jag som tycker spelet liknar på den fronten ?

Permalänk
Medlem

Bruse Willis... själv tänkte jag på Gary Busey, en blandning av dom kanske

Hehe det är en del av barndomen när man satt och spelade lan på skolan på raster eller när läraren inte var där Hoppas map editorn är med igen.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

är det inte sånt här som får spelutvecklare att sattsa mer på grafiken änn story/gameplay? alla vrålar ut som tokar för att spelet inte ser ut som crysis, tyckte det såg helt okej ut.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
är det inte sånt här som får spelutvecklare att sattsa mer på grafiken änn story/gameplay? alla vrålar ut som tokar för att spelet inte ser ut som crysis, tyckte det såg helt okej ut.

Men eftersom det ska komma 2009 så ser det inte så bra ut:)

Kan någon direkt länka till tesern? Om den har kommigt

Permalänk
Permalänk
Medlem

9 miljoner spelare kan inte ha fel, grafiken spelar ingen roll..

syftade på wow

Permalänk
Medlem

Jag tyckte då att de verkar riktigt coolt Man har ju som sagt väntat i över 10 år på uppföljaren. Kom ihåg tiden när man satt å linka ihop 2 datorer för att spöa varann Duke 3d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
är det inte sånt här som får spelutvecklare att sattsa mer på grafiken änn story/gameplay? alla vrålar ut som tokar för att spelet inte ser ut som crysis, tyckte det såg helt okej ut.

Ja, precis. Det är hemskt.. personligen kan jag inte vänta på DNF Eller, jag måste väl vänta ändå, så jag håller tillbaka. Men det skulle i alla fall vara skitkul med ett nytt Duke Nukem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
9 miljoner spelare kan inte ha fel, grafiken spelar ingen roll..

syftade på wow

WoW är faktiskt ett av de snyggaste MMO:na. Visst finns det några som är snyggare, men de är antingen artistiskt fula eller tappar på nåt annat område.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Kan ni sluta tro att man är mogen och gammal bara för att man skiter i grafiken? Det är som att försöka ålders/mognadsbestämma folk efter deras musik- eller filmsmak (förutom att alla som lyssnar på maiden är under 13 eller över 40).

jag är 20 lyssnar på maiden ibland!

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

WoW är faktiskt ett av de snyggaste MMO:na. Visst finns det några som är snyggare, men de är antingen artistiskt fula eller tappar på nåt annat område.

Det blir ju inte snyggare bara för att det är ett MMO Man förstår ju att det krävs rätt mycket för att göra riktigt snygga MMO:s men det är inte snyggt så jag tycker det stämmer det han sa. Grafiken har inte någon betydelse.

(Eller allting har ju någon betydelse men ni fattar grafik är inte allt...)

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Ja, precis. Det är hemskt.. personligen kan jag inte vänta på DNF Eller, jag måste väl vänta ändå, så jag håller tillbaka. Men det skulle i alla fall vara skitkul med ett nytt Duke Nukem.

WoW är faktiskt ett av de snyggaste MMO:na. Visst finns det några som är snyggare, men de är antingen artistiskt fula eller tappar på nåt annat område.

Jo är fullständigt medveten om det om man jämför med annat mmo men gämför man wow med ett vanligt spel till dator, tex ett fps så ligger wow långt bakom grafikmässigt men ändå är det sååå stor del av alla gamers som spelar det vilket måste betyda att det inte är grafiken som gör spelet.

Permalänk
Avstängd

Vad är det som gör Duke Nukem? inte grafiken, inte super A.I... hm, vad kan det vara?

Det är Duke så klart, slakta och humorn.. kräver inte mer.

Serios Sam är ju bara en sketen Duke wannabe, samma med Master chef (halo)

När jag köper en spel så är det inte grafiken som kommer i förstahand... fast fördjävlig ska det inte se ut... men sen måste man se grafiken också (som man knappt gjorde i doom3)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

En bok är inte bra på grund av sin framsida.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Serios Sam är ju bara en sketen Duke wannabe, samma med Master chef (halo)

Klanka inte ner på mästerkocken!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
jag är 20 lyssnar på maiden ibland!

Jag förutsatte att om jag berättar hur folk INTE ska tänka, följt av att jag går tvärtemot det och gör en åldersbestämning baserat på folk musiksmak, att ni skulle förstå att det inte var seriöst. Men om du ska vara sån så kan jag iaf säga att jag inte var allvarlig, och att Iron Maiden är ett av de sämsta banden som existerar. Sorry!

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Det sköna är att jag har haft Duke Nukem 3D låten som ringsignal till min mobil i ett par månader eller så. Jag kände nog på mig att något var på gång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Klanka inte ner på mästerkocken!

Jag förutsatte att om jag berättar hur folk INTE ska tänka, följt av att jag går tvärtemot det och gör en åldersbestämning baserat på folk musiksmak, att ni skulle förstå att det inte var seriöst. Men om du ska vara sån så kan jag iaf säga att jag inte var allvarlig, och att Iron Maiden är ett av de sämsta banden som existerar. Sorry!

jag vet, dom måste vara usla för att sälja slut ullevi på ett fåtal timmar:/

iaf, grafiken är inte allt i ett spel, Duke kommentarer är det;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
jag vet, dom måste vara usla för att sälja slut ullevi på ett fåtal timmar:/

Och Hitler måste varit god eftersom att han var folkvald?

(sarkasm)

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Och Hitler måste varit god eftersom att han var folkvald?

(sarkasm)

Dum jämförelse du... eftersom de inte visste från början att Hitler skulle bidra med det han gjorde.

Iron Maiden tycker inte jag är så bra, men de har en mängd fans. För alla personer så finns det minst en grupp som är dålig. Alla tycker inte samma.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Dum jämförelse du... eftersom de inte visste från början att Hitler skulle bidra med det han gjorde.

Iron Maiden tycker inte jag är så bra, men de har en mängd fans. För alla personer så finns det minst en grupp som är dålig. Alla tycker inte samma.

känner du till ordet du just citerade, sarkasm? http://susning.nu/Sarkasm

Väldigt off topic, ber om ursäkt för det.

Men nu passar ju DNF-diskussioner bättre i övriga ämnen också, för ett spel är det i alla fall inte.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Lite kommentarer från Broussard

3D Realms' George Broussard Tosses Out Duke Nukem Forever Information Scraps
http://blog.shacknews.com/blogarticle.x/50481

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
En bok är inte bra på grund av sin framsida.

Man tittar inte på framsidan när man läser den heller så det funkar inte riktigt i ett spelsammanhang

Dock så står jag helt klart på den sidan, grafiken är oviktig.

Men att ens folk fortfarande skriver i "DNF" trådar förstår jag inte, väntar folk helt ärligt på spelet? fortfarande?

Menar... redan 2001 hade man gett upp hoppet..... sen brydde man sig inte mer, sen var 3dje år eller så, så har det alltid kommit upp en ny bild eller... ja vad som helst för att hålla skitet i liv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnkalsonger
Visst ser det lite plastigt ut men jag tycker det är roligt att så många såga spelet fullständigt baserat på några sekunders klipp av olika fiender

Thats sweclockers members.

Sen att man inte fått se nåt från spelet senaste tiden, typ bilder/trailer tycker jag bara är bra. Jämnfört med andra utvecklare som släpper ut 700 bilder och tiotals trailers som spoilar sönder spelet totalt, typ crysis. Visst man behöver inte titta på bilderna eller alla trailers men man kan fan inte låta bli.

Gnället om grafiken tycker jag bara är strunt. Om spelet ser ut som fear/doom/prey så är det alldeles utmärkt. Så länge de håller samma kvalitet i sitt gameplay så lär det bli underbart och grafiken kan kvitta. Det lär inte ha så svårt att slå crysis när det gäller roligt gameplay.

Hellre ett jävligt roligt spel med något sämre grafik än ett hackigt tråkigt spel med uber grafik.

offtopic: Sen tycker ja att crysis inte är snyggt nånstans förutom vattnet. När man väl är inne i djungeln så ser det ut som i de tätaste skogen i oblivion. Kantiga träd/buskar/löv. Fula skuggor, fruktansvärt ljus. Sen att det hackar på det är bara löjligt.

Permalänk

Ganska roligt att diskutionen börjar handla om hurvida Iron Maiden är bra eller inte

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matteume
Jag tyckte då att de verkar riktigt coolt Man har ju som sagt väntat i över 10 år på uppföljaren. Kom ihåg tiden när man satt å linka ihop 2 datorer för att spöa varann Duke 3d

Linka ihop? Du menar spelade det på nätverk, precis på samma sätt som idag?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Linka ihop? Du menar spelade det på nätverk, precis på samma sätt som idag?

Ne, genom seriell/parallell porten. Kommer inte ihåg vilken längre..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt.bastard
Ne, genom seriell/parallell porten. Kommer inte ihåg vilken längre..

Seriellporten, den så kallade nollmodemkabeln.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Det fina med Duke är ju hans helt sjukt störiga attityd. Ger spelet en helt annan nivå där grafik och finesser inte spelar så stor roll. Spöa skiten i allt du ser och vara jävligt kaxig när du gör det,,,säckvis med lågnivå-one-liners ska det också vara.

Hoppas att spelet inte kommer ha för seriös ton,,,skulle förstöra det rättså rejält. Men döma av teasern så verkar det inte så.

/Cheese

Visa signatur

/Anders