Extern disk problem...

Permalänk

Extern disk problem...

Har ett litet problem med min knapp månad gamla externa disk.
Höll på att flytta allt som jag ville ha sparat till den för att kunna formatera datorn där hemma och efter ett par timmars flyttande blev den ohyggligt varm. För att avhjälpa detta ställde jag den på högkant för att minska kontaktytan med skrivbordet. Lutade en mot router och bredbandsmodem så den skulle stå stabilt men råkade så klart stöta till skrivbordet när jag skulle ställa mig upp.
Disken tippade över och landade platt mot bordet.. och vips så var den kokt.. tappade kontakten med den på en gång och jag försökte pluggar ur och in den igen men det enda som händer är att windows märker att något nytt usb tjafs är inkopplat och disken dyker upp i enhets hanteraren.. men den vet inte vad det är eller hur stor den är.. har testat på min jobbdator med samma effekt...

Så frågan lyder.. finns det några bra tips? Känns som att något gått snett i den och allt som var sparat på den är åt helvete.. kan ju inte ens öppna den för då bryter jag garantin.. och öppnar jag den inte utan lämnar in den så lär det inte ligga ett dugg kvar på disken när jag får tillbaka den...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....