Extern dvdbrännare som är lätt att få regionsfri

Permalänk

Extern dvdbrännare som är lätt att få regionsfri

Hej och hallå,

Har bytt till mac som i mångt och mycket passar mig betydligt bättre än pc. Men då jag konsumerar stora mängder film från hela världen i olika regioner och för att slippa knäcka kopieringsskydd och rippa discarna för att kunna se dem så tänkte jag det kanske gick att skaffa en extern spelare/brännare. För här suger mac rejält, inga enkla lösningar i sikte.

Någon som kan tipsa om en bra brännare som är lätt att göra till rpc1, eller finns det någon som är native rpc1?? För videoproducenter och annat bös

Tack o bock för tips,

jon

Permalänk

Vad har du för mac?
Har du sökt runt på www.99.se/mac för en lösning till den inbyggda?

Visa signatur

[ Stationär: iMac 24" - 2.8 GHz Intel Core 2 Extreme, 4GB ram, 1TB HD ]
[ Bärbar: MacBook Pro 13" - 2.53 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB ram, 250GB HD ]
[ NAS: Synology DS-207 - HD 2x2TB ]

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite : Tror ni den här funkar på Mac? http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAMSE-S20...

Visa signatur

rragon

Permalänk

Jag har ställt samma fråga på 99.se och jag har kikat efter en lösning. Men det verkar i regel väldans bökigt och på rpc1.org har jag inte funnit något ännu.

Har en macbook av senaste slag just nu med en MATSHITA DVD-R UJ-857E: brännare.

Men min tanke är att skaffa en mac mini och köra som server, mediadator. Och jag ska digitalisera alla mina filmer som växlar mellan olika regioner. I värsta fall får jag väl fixa en pc för jobbet just då. Men sen händer det att jag köper lite filmer då och då också, samt vill se extramaterial på de discar jag har. Och då behöver jag en spelare, därför tänkte jag tanken med en extern för jobbet. Så slipper jag göra något med macen, som är så kinkig i sin garanti.

Tack för info, men gärna mer...

Jon