Permalänk

nätagg vilket ?

hej jag undrar vilket nätagg ni rekomenderar till den här datorn :

8800GT
E2160 klockad (3,6)
4 gig ram
500 gig hårdisk
Asus P5NT WS nForce Dual X16 SLI

det ska vara i ett antec P182

har hört att domma ska vara bra

Corsair VX Series PSU 550W

orsair HX Series Modular Power Supply 520W

funderar även på att köra SLI i framtiden.. och ha 2 till hårddiskar.. även 5 fläktar..

Permalänk

Du skulle kunna klara dig på ett mindre kraftigt nätaggregat, tex Corsair VX450W. Men om du ändå har bestämt dig för något utav de två agg du nämnt, så är det inte ett så svårt val.

Antingen vill du ha ett modulärt nätaggregat, Corsair HX520W.

Eller så tycker du inte att det är så viktigt, Corsair VX550W.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

nej absolut det behöver inte vara nått utav dom.. men jag fick dom som rekomendation.. finns det nått annat man kan göra en bra kabeldragning till.. eller måste man köpa till det ?

Permalänk

Köpa en bra kabeldargning? Tja, bara att anlita ngn elektriker eller göra det så gott det går själv :S

Själv kör jag med ett Corsair 750W, alla sladdar, 5 års garanti, framtidsäkert. Köpte mitt för 1440... lätt värt pengarna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Du skulle kunna klara dig på ett mindre kraftigt nätaggregat, tex Corsair VX450W. Men om du ändå har bestämt dig för något utav de två agg du nämnt, så är det inte ett så svårt val.

Antingen vill du ha ett modulärt nätaggregat, Corsair HX520W.

Eller så tycker du inte att det är så viktigt, Corsair VX550W.

MVH laggarbacken

Håller med, som vanligt. Tycker förövrigt du ska ta ett modulärt, onödigt att ha massa sladdar liggandes som man inte använder.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650