Xbox 360 Oblivion felmeddelande

Permalänk
Medlem

Xbox 360 Oblivion felmeddelande

Hej

Jag har ett problem med oblivion till xbox360 och är troligen inte den enda. Det finns mycket information om precis samma felmeddelande om man söker på google. Felet är helt enkelt att mitt under spelandet så får jag upp meddelandet "This Disc is unreadable". Det kan komma precis när som helst, efter 1 minuts spelande till 5 timmars spelande. Men det jag tycker skiljer mitt problem från dom jag läst på andra forum är "förvarningen" innan meddelandet kommer upp.

Det första är att ljudet helt upphör i spelet och sen kommer meddelandet "This Disc is unreadable". Man vet alltså när ljudet i spelet lägger av så är det bäst att spara fort, för det handlar bara om några sekunder innan felet kommer. Att oblivion lagt av på detta sätt har skett 2 gånger. Alltså inte speciellt mycket.

Det andra sättet felmeddelandet kan uppkomma på är det jag råkat ut för det mesta, jag har tappat räkningen hur många gånger det kraschat pga detta. Men då är det istället som så att DVD spelaren "varvar ner". Hela xboxen blir faktiskt väldigt tyst. Men spelet kan fungera upp till 20 minuter(logiskt?). Man märker också att när xboxen blir tyst så verkar den läsa skivan väldigt dåligt. Trycker jag på en NPC jag vill prata med så hör man alltså hur DVD spelaren verkligen anstränger sig, det knäpper lite.

DVD spelaren i min xbox360 är samsungs. Jag har inte haft problem med andra spel(spelat 5 spel innan detta). Xbox supporten tror inte det är maskinen det är fel på. Cd skivan är inte repig och jag har inte lyckats få den utbytt för testa med en annan. Jag har testat hålla in A knappen innan oblivion startar för rensa cache. Verkar inte hjälpa nåt. Jag deletar alltid mina gamla saves och skapar nya. Klockan är rätt inställd, hört att det kan spela roll. Finns inga demos eller themes osv på min box (om det nu skulle spela någon roll). Xboxen har jag liggandes på golvet för att luftas på bästa sätt, även adaptern.

Så för att sammanfatta det. Inget fel på boxen enligt supporten, inget fel på CD. Så vad är fel då? Jag känner att jag gjort allt för fixa problemet.

Min andra fråga är. Kan man lämna tillbaka denna xbox360 och hävda att den inte uppfyller ens krav? Den är några månader gammal bara och reparerats en gång. Då menar jag att man får en viss procent tillbaks av pengarna, inte att man får en ny xbox360.

Hoppas ni orkade läsa igenom detta inlägg och har några förslag. Jag ber om ursäkt för eventuellt stavfel eller om jag skrivit otydligt.

//Paul

Permalänk
Medlem

Jag har EXAKT samma problem. Det är ruggigt frustrerande och det händer bara när jag spelar oblivion. Finns det verkligen ingen som har en lösning till detta problem?

Jag har provat många olika exemplar av skivan och det är samma sak med alla. Jag har rensat cache och gjort alla andra småsaker som man kan göra för att försöka motverka problemet. Ingenting funkar. Är det så illa att man måste byta konsoll ? Tycker det verkar konstigt eftersom det bara är ett spel som buggar gång på gång.