Permalänk

Stänga av det trådlösa DIR-655

Hur stänger man av det trådlösa helt och hållet så att ingen heller kan ta sig in om man har en D-Link DIR-655?

Permalänk
Vila i frid

Slå på MAC-adress filtreringen och lämna blankt på alla adresser utom de MAC-adresser du kommer att använda. Du kan inte slå av det trådlösa separat eller filtrerar MAC enbart på det trådlösa.

Eftersom ingen trafik kommer att gå på det trådlösa kan inte heller någon shark'a wlan'et och klura ut wep/wpa.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur man stänger av det trådlösa på DIR-655.
Looga in på routern. Klicka på 'SETUP' uppe till vänster. Sedan 'Wireless settings' längst till vänster. På den sidan väljer man sedan 'Manual Wireless Network Setup' längst ner. där är översta valet en ruta 'Enable wireless'. Avmarkera den, starta om routern. Nu är det trådlösa helt bortkopplat.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Kan man stänga av brandvägg och sånt på en Dir 635? Tycker bara den är onödigt avancerad. Hade förövrigt 6,7 i download och nu 4,7 efter att jag skaffat routern, allt enligt tp test :/

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB