Permalänk

Här är mina värden:

Klart kassa värden för att vara comhem men precis inom deras gränser. Men men, man ska väl inte klaga för mycket. Ingen ADSL lär ju vara bättre.

Dette test gjorde söndag kväll vilket borde vara en högbelastad tid. Har fått bättre resultat men aldrig 24+ som vissa verkar få.

Permalänk
Medlem

Vilket modem är vettigast om man ska testköra comhem en måndag?

Hittar Alcatel, Webstar och Motorola.

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag bli lite smått trött på ComHem... I lite mer än en veckas tid har linan gått ner. Nersync, uppsync fungerar, men online-lampan tänder sig inte... Ibland så blinkar bara Upsync-lampan... Riktigt irriterande...

När man först ringer den halvt inkompetenta kundservicen så säger dom "det kan ju va din coax-kabel som är trasig"... Njae, dels för det går ner hos andra här i området, samt att den kabeln jag gjort själv är av betydligt bättre kvalitet än den kassa fabrikspressade skrotkabeln man får med.

Andra gången man ringer så är tekniker påväg ut för att felsöka... Gött, nu fungerade det i en och en halv dag... Sen - poff, skiten lägger av...

Tredje gången man ringer (igår) så får man beskedet att det är nån signal som stör nätet och att dom jobbar på det. Men gaaah! FIXA!!

En liten dump från loggen i modemet:

" Time Not Established 82000400 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Time Not Established 68000100 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
Time Not Established 82000400 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Time Not Established 68000100 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
Mon Apr 28 21:18:09 2008 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
Time Not Established 82000400 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Time Not Established 82000300 Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Time Not Established 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out "

Jag har då aldrig haft problem tidigare och har aldrig behövt klaga... Men nu blir jag riktigt jävla less på dom....

Visa signatur

//Magnus
TA - Media | DHS05, DHW05, DHS06, DHW06, DHS07, DHW07, DHS08, DHW08, DHS09, DHW09 - Ljud/ljusleverantör

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kdid

"scientific atlanta" har fungerat bäst för mig

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
(...) Klart kassa värden för att vara comhem men precis inom deras gränser. (...)

Enligt Phunky skulle något uppgraderas i Göteborg denna veckan, eller? Kan ju hoppas att det löser våra problem. Här är mina värden (strax före midnatt, söndag kväll)

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk

Någon som fått klarhet i det här med bindningstiden? Ringde först och bad dem uppgradera mig. Något snack om bindningstid osv fanns inte, utan jag skulle betala 399kr/mån för 24/8... Väntade 2 - 3 dygn, inget hände med min upload. Så jag ringde igen, då löste det sig med uppladdningen men jag var tvungen att binda mig i 1 år för att få samma pris....

Jävligt snurrigt imo, dom måste väl åtminstone ha samma "riktlinjer" att gå efter på kundtjänst?

Permalänk
Medlem

Man ska kunna få uppgraderad tjänst utan att binda sig, ring och prata med dom igen.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raketmaskinen
Någon som fått klarhet i det här med bindningstiden? Ringde först och bad dem uppgradera mig. Något snack om bindningstid osv fanns inte, utan jag skulle betala 399kr/mån för 24/8... Väntade 2 - 3 dygn, inget hände med min upload. Så jag ringde igen, då löste det sig med uppladdningen men jag var tvungen att binda mig i 1 år för att få samma pris....

Jävligt snurrigt imo, dom måste väl åtminstone ha samma "riktlinjer" att gå efter på kundtjänst?

Jag blev inte heller klok på detta men orkade inte bry mig. Betalar säkert mer än jag ska.

De verkar inte ha hundra koll på vad som gäller.

Sen att ordinarie pris för 8/8 eller som nu 10/10 skulle vara 379:- (utan bindningstid) kan jag inte läsa mig till någonstans. Det var vad de sa till mig att det kostade.

Betalar 359:- med bindningstid på 1 år igen.

Dock är jag mycket nöjd med höjningen då jag ligger på 10.85Mbit både ut och in stabilt.
Så jag betalar gärna för detta just nu.

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem

429kr kommer 24/10 kosta utan bindningstid.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

12 nya månader här oxå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alamartimo
Jag blev inte heller klok på detta men orkade inte bry mig. Betalar säkert mer än jag ska.

De verkar inte ha hundra koll på vad som gäller.

Sen att ordinarie pris för 8/8 eller som nu 10/10 skulle vara 379:- (utan bindningstid) kan jag inte läsa mig till någonstans. Det var vad de sa till mig att det kostade.

Betalar 359:- med bindningstid på 1 år igen.

Dock är jag mycket nöjd med höjningen då jag ligger på 10.85Mbit både ut och in stabilt.
Så jag betalar gärna för detta just nu.

Permalänk
Medlem

Så här ser min 24/8 ut klockan 08:50 på morgonen.

Ligger rätt nära dom siffrorna på kvällarna med.

Bara en liten skum grej. modemet strular ibland med omstarter ibland i upp till en timme. och tittar man på webgränssnittet i den ändras konfigurationsfilen namn varje gång, kanske någon som jobbar med den då?

Permalänk

Konstigt att comhem aldrig lyckas råda bot på sina belastningsproblem?!

http://www.realtid.se/ArticlePages/200805/05/20080505110531_R...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Det roliga är att jag inte ens kan köra bredbandskollen. allt står bara helt still.

Litar inte en sekund på bredbandskollen. I Firefox får jag 26/0,3mbit när jag testar 24/10tjänsten. Testade sedan bredbandskollen via IE och fick 22/10. Testade sedan gamla tptest och fick 19/9. Litar mer på tptest iaf.

frostfield: Trots detta har belastningarna markant minskat. Kanske inte för Raz men generellt. Vi tekniker har inte direkt mer att göra heller så nätet verkar vara i hyffsad kvalitee endå. Det finns ju rejäla undantag dock.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Vissa områden är doomed sen start antar jag... typ länsmans mår lite bättre frost område mår hyffsat och raz är helt åt helvete.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

[i]
frostfield: Trots detta har belastningarna markant minskat. Kanske inte för Raz men generellt. Vi tekniker har inte direkt mer att göra heller så nätet verkar vara i hyffsad kvalitee endå. Det finns ju rejäla undantag dock. [/B]

Jojo! Det flyter väl på helt OK här. Snackade dock med en snubbe på supporten och han tyckte att jag skulle göra ett par tptest och sedan rapportera tillbaka till comhem. Även om 17Mbit var inom gränsen så var det helt klar rimligt att felanmälla. Detta kommer jag givetvis att göra och förhoppningsvis händer det något på uploadfronten i och med detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raketmaskinen

Jag hade 24/1 innan, ringde imorse och fixade 24/10. Först sa han att det kostar 60kr mer i månaden för den högre uploaden + att vi var tvungna att binda oss ytterligare 12 månader. Jag sa att så är det inte alls, och att det ska gå att uppgradera utan ny bindningstid, och då sa han snabbt att "ja det är sant, jag sa fel" så de kör ju med en del fula knep

Ska hem snart och testa min 10 upp, hoppas de fungerar bra. Fick ut 26.15/1.18 förut, så hoppas på att minst iaf få prick 10 upp

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampari
Jag hade 24/1 innan, ringde imorse och fixade 24/10. Först sa han att det kostar 60kr mer i månaden för den högre uploaden + att vi var tvungna att binda oss ytterligare 12 månader. Jag sa att så är det inte alls, och att det ska gå att uppgradera utan ny bindningstid, och då sa han snabbt att "ja det är sant, jag sa fel" så de kör ju med en del fula knep

10 Mbit extra uppströms kostar 60 kr extra per månad, det är endast kostnadsfritt för de som tidigare hade 24/8 att uppgradera.

Priserna står på http://comhem.se/portal/comhem/bredband_large

Permalänk
Medlem
Citat:

10 Mbit extra uppströms kostar 60 kr extra per månad, det är endast kostnadsfritt för de som tidigare hade 24/8 att uppgradera.[/url]

Jag tror du missförstod hans mening.

Det enda som var fel var bindningstiden.

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Medlem

Måste man ha ett Scientific Atlanta modem för att kunna köra ip-telefoni via dem?

Fler modemerfarenheter/rekommendationer/varningar önskas.

Permalänk

Någon som vet ifall tptest visar fel resultat om man tex kör vlc-player parallellt?

Permalänk
Medlem

Har nu väntat 1 vecka på 24/10...tror inte man får det.
Mycke snack o lite verkstad hos comhem.

Permalänk
Medlem

Jag e riktigt jävla less på detta företaget nu, Har redan ett öppet ärende och har inte hört ett skit på 3 veckor...
Ska egentligen ha 8/8 (har inte orkat bry mig om att uppgradera till 10/10 då jag inte tror att det gör någon skillnad ) och får dom här resultaten för det mesta:

Bor i uppsala btw.

Permalänk
Medlem
Citat:

10 Mbit extra uppströms kostar 60 kr extra per månad, det är endast kostnadsfritt för de som tidigare hade 24/8 att uppgradera.

Priserna står på http://comhem.se/portal/comhem/bredband_large

Läs det jag skrev en gång till

Beställde kl halv 9 igår morse, och han sa att inom 24 h skulle jag ha det. Har inte fått det än, så börjar tvivla på att jag får det inom 24 h.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mostling
Jag e riktigt jävla less på detta företaget nu, Har redan ett öppet ärende och har inte hört ett skit på 3 veckor...
Ska egentligen ha 8/8 (har inte orkat bry mig om att uppgradera till 10/10 då jag inte tror att det gör någon skillnad ) och får dom här resultaten för det mesta:

http://thumbnails.keepmyfile.com/45/121002070811fb31.gif

Bor i uppsala btw.

Det var riktigt kass, i vilken del av uppsala bor du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sohmoo
Det var riktigt kass, i vilken del av uppsala bor du?

Kvarngärdet

Permalänk
Medlem
Citat:

Fungerar troligen inte med Alcatel modem. Motorola SB5100E - SB5101E eller Webstar Scientific Atlanta antingen EPX2203 eller EPC2203, skulle jag satsat på.

Permalänk
Medlem

Man man har 8/8 kommer de automatiskt att uppgradera till 10/10, eller måste man ringa?

edit: det kommer att hamna på samma pris? dvs 359kr för mig?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Man man har 8/8 kommer de automatiskt att uppgradera till 10/10, eller måste man ringa?

Måste ringa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

aha..ok tack

Fan kolla just nu under "mina tjänster" och man kan inte uppgradera därifrån...

men kommer det att vara samma pris, 359kr?

edit: såg just nu att det är samma pris....

edit2: sådär ja då var det beställd utan 12mån extra bindningstid, får se hur länge det dröjer innan man får 10/10.

Tur att jag läste här!:D

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7