Recension: Dell XPS 1530, Flera kilo bilder! [Uppdateras allt eftersom!]

Permalänk

Hmm det är väl inte så konstigt.. Han kör ju överklockat med rivatuner.. Eller har du också klockat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesper_Axelsson
Jag körde precis 3dmark06 med rent vista och samma grafikdrivrutin som fredrik. Har likadant system men fick "bara" 4400.

det är ju samma poäng som fredrik fick med datorn direkt från lådan.

hur kommer det sig att jag inte få bättre tros?

du får som sagt överklocker grafikkortet med för att komma upp i dom.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jo, men fredrik fick ju ~4400 när han precis hade packat upp den. jag fick samma poäng när jag hade instalerat om allt + dom nya grafikdrivisarna.

läste om nån i andra 1530 tråden som fick +800 när han bytte till 174.31 drivrutinerna.

Jag satte batteriet till högsta prestanda, finns det nått mer man ska göra?

Permalänk
Medlem

överklockning =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Jag fick 4485 tror jag med nya drivrutiner (174.31) out of the box.. så det är väl det man får ungefär.. Sen så provade jag att klocka lite, inte alls max klockning (är för feg.. ) Tror jag kom upp i 5600 ungefär.. Så man måste klocka för att få de värdena..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandman77
Jag fick 4485 tror jag med nya drivrutiner (174.31) out of the box.. så det är väl det man får ungefär.. Sen så provade jag att klocka lite, inte alls max klockning (är för feg.. ) Tror jag kom upp i 5600 ungefär.. Så man måste klocka för att få de värdena..

Hehe fegis! Det finns minst 500-700 poäng till att hämta av kortet

Har inte försökt så mkt på senaste tiden då jag har haft flickvännen här samt det bästa skotervädret som någonsin existerat!!!

Bifogar en bild på hur kul man kan ha

Permalänk
Medlem

Nu blir det definitivt XPS 1530 efter detta recension!! ) Speciellt efter att man såg så härliga klockningsresultat))

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk

Jäklar vad avundsjuk man blir Fredrik2k4! Här nere kan man bara drömma om sånt väder.. Blev ingen tripp till sälen i år heller för familjen, vi köpte en hund istället.. Fint foto förresten!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandman77
Jäklar vad avundsjuk man blir Fredrik2k4! Här nere kan man bara drömma om sånt väder.. Blev ingen tripp till sälen i år heller för familjen, vi köpte en hund istället.. Fint foto förresten!

du kan få komma in till donkan å åka pulka i skanska´s jordhögar

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut med snö!

Hittade domhär filmerna på Youtube:
del 1: http://www.youtube.com/watch?v=eTSdX6KiGaU
del 2: http://www.youtube.com/watch?v=-UtoPZeGR8I

Han klockar dock inte riktigt lika högt som Fredrik.

Börjar bli riktigt sugen på att klocka nu så.... Hur blev det med den utlovade guiden? Skulle va riktigt schyst faktiskt (Förstår dock om du vill stana ute så länge vädret håller sig)

/Jesper

Permalänk

Klockar ni datorn för att spela ett visst spel? - eller klockar bara för att se hur mycket kraft ni kan få ut ur datorn innan den pajar

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem

hejsan jag har lite fundering på

dell XPS M1330 och dell XPS M1530 vilken ska man välja. kommer att resa mycket och det kommer att givetvis vara 9 cell batterierna i dom. undrar vilken av dom som kommer att ha längst batteritid. eller är den så liten så det inte spelar nån roll.?

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk
Medlem

finns en riktigt 1530 tråd =P
detta är ju bara en recension.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

aha hade båda uppe och trode jag skrev i den sry.

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk
Inaktiv

Fin dator, fast min A6ja duger fortfarande!

Offt: Hmmm, länge sedan jag var i Malmberget/Gällivare, hur mycket har de hunnit flytta och riva hus än? För det skulle väl bli en ny grop någonstans vid mellanområdet...
Bilderna påminner mycket om vad någon släktings kompis visade mig för några år sedan (släktingen bor i Gällivare). Håller alla på med att ta skoterbilder på vintrarna där eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverfisken
Klockar ni datorn för att spela ett visst spel? - eller klockar bara för att se hur mycket kraft ni kan få ut ur datorn innan den pajar

Jag kör helt oklockat.. Tycker det funkar tillräckligt bra för min del.. Är ingen supergamer som vill ha det värsta värsta.. Roligare/skönare med en dator som man slipper oroa sig för att den ska paja.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att plocka ur dvdspelare för att spara vikt, eller andra sätt att göra det? Hur mycket tror ni man skulle kunna tjäna?

Permalänk
Medlem

Jag prövade att klocka upp till 600/900 från 475/700. det gav mig 1000 poäng extra i 3dmarks06.... kommer nog bara använda dte när jag spelar crysis...

Är lite orolig att den ska bli för varm när jag spelar dock. Var ligger tempgränsen där den lägger av?

Kan man ställa in så den varnar när den kommer över t.ex. 80?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Finns det något sätt att plocka ur dvdspelare för att spara vikt, eller andra sätt att göra det? Hur mycket tror ni man skulle kunna tjäna?

klart du kan plocka ur dvdspelare,varför skulle de tinte gå?

tror inte dom gjuter in spelade i resten av datorn.

finns ju att köpa reservspelare till den om den skulle paja.

EDIT: en del har orginal klock & har temp på ca 80 när dom spelar.
så 80c är nog ingen fara.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Säljare Dell Mikael Moser

Hej

Jag ringde Dell och ville bli kopplad till han Mikael Moser för att eventuellt lägga en beställning på en Xps 1530. Men växeln vägrade koppla mig eftersom han satt på företagssidan, något direktnummer?

Jag köpte en Dell Inspiron 1525 med 1440x900 Truelife och fick en rikigt taskig skärm, glömde kolla vad det var för skärm innan jag skickade tillbaka den.

Enligt hon i växeln på Dell berodde det på vilka skärmar de har tillgång när ordern kommer om man får en LG eller någon annan när man köper.

Mvh
Marcus

Permalänk
Medlem

Jag får 700//1000 mhz klock men ati ikonen neråt höger visar 2d ? alltså mycket mindre mhz, varför? Är det något som ser skumt ut?

Permalänk
Avstängd

Du klockar 3d inställingar

i windows ligger den alltid i 2d läge eller low 3d inställningar

Dra igång ett spel så ökar den

Permalänk
Medlem

jaha just ja hade jag glömt. Var så länge sen jag klockade något nu

Tackar tackar

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Dell 1530 för 2 veckor sedan och en så länge så funkar den perfekt och uppfyller mina förväntningar helt. Finns bara två minus på den.
1. Ljudet suger men det är lungt om man lyssnar via hörlurar.
2. Vet ej om det är såhär på alla laptops men iaf är det riktigt störigt att man ej kan fälla ihop den utan att den slutar att ladda hem.
Men annars är den perfekt. :D:D

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik F
Jag köpte en Dell 1530 för 2 veckor sedan och en så länge så funkar den perfekt och uppfyller mina förväntningar helt. Finns bara två minus på den.
1. Ljudet suger men det är lungt om man lyssnar via hörlurar.
2. Vet ej om det är såhär på alla laptops men iaf är det riktigt störigt att man ej kan fälla ihop den utan att den slutar att ladda hem.
Men annars är den perfekt. :D:D

Tack för informationen.

Men vet ingen något sätt man kan göra så att datorn inte går in i vänte/vilo-läge när man fäller ned skärmen? Med andra ord så att program kan fortsätta köras även fast locket är nere.

Permalänk
Avstängd

Trevligt att era datorer fungerar kanon!

Min har också fungerat kanon, fast de hände en sak här för 2 veckor sedan!

Gångjärnen till skärmen gick sönder, så skärmen hölls inte upp, först blev ena dåligt å sedan hände den andra efter så de var ju typiskt tänkte jag..

Ringde Dellsupporten å blev kopplad till en grymt trevlig kille i Irland som sa de byts ut.. så fråga han om de var nå annat fel.. då kom ja på att ena USBkontakten är lite dålig.. att den inte riktigt vill hållas inne.. så sa han att ja skulle vänta.. satt å lyssanade på nån musik i kanske 15 min, ja tänkte dom glömt bort mig.. men så svara han å så sa han att Gångjärnen är lätt å byta men inte USBportarna så då måste dom byta moderkortet så då sa han ja fick en NY dator.. vips wops ½ v senare kom en ny Dell XPS 1530.. haha, grymt överraskad iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickBomb
Tack för informationen.

Men vet ingen något sätt man kan göra så att datorn inte går in i vänte/vilo-läge när man fäller ned skärmen? Med andra ord så att program kan fortsätta köras även fast locket är nere.

Bara ställa in det i strömspar-funktionerna vad som ska hända (eller inte hända) när du stänger "locket".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agile
Bara ställa in det i strömspar-funktionerna vad som ska hända (eller inte hända) när du stänger "locket".

Tack! Nu slipper datorn så uppfälld och sammla damm Har datorn någon vilo knapp egentligen? Det står att den ska gå i viloläge när man trycker på viloläge knappen.

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik F
Tack! Nu slipper datorn så uppfälld och sammla damm Har datorn någon vilo knapp egentligen? Det står att den ska gå i viloläge när man trycker på viloläge knappen.

FN+F1

Titta på tangentbordet

Permalänk
Medlem

Det funkar inte

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||