2.0 med grafikkorto och mobo?

Permalänk
Medlem

2.0 med grafikkorto och mobo?

Hej, jag har ett moderkort som inte stödjer OpenGL 2.0, men har tänkt att beställa ett; Asus GeForce 8800GT 512MB vilket har 2.0. Nu till min fråga, kan jag köra det här grafikkortet på mitt moderkort? Kommer jag få ut samma prestanda som jag skulle göra med ett nytt moderkort med 2.0 utan VISTA?
är det sant att man bara kan använda directX10 på vista och inte på XP?

tack.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

Det känns som du har blandat ihop en hel del begrepp. Moderkort har inget med stöd för OpenGL. Det handlar endast om grafikkort.

Så vitt jag vet har X1950Pro stöd för OpenGL 2.0.
http://www.sapphiretech.com/us/products/products_overview.php...

DrirectX10 finns och kommer bara att finnas till Windows Vista.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Proffsmoddare

Han menar nog Pci Express 2.0 och jag vet inte vad prestanda skillnaden är.

Dx10 = Vista only

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

jepp, menar pci-express 2.0 sry guys xD är inte så high på high-tech haha. Alltså så menar jag att mitt mobo inte stödjer pci-express 2.0 Fungerarar det då att ha ett Pci-express 2.0 grafikkort?

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

Funkar bra det.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

Ok, det funkar? men tappar man någon prestanda eller så? sitter i samma tankar, funderar på ett 8800 GTS på mitt 1½ gammla moderkort Asus PB5. Är PCI Express 2.0 bara en ny standard och är bakåtkompatibla, eller vad finns det för eventuell prestanda att vinna genom att köra den genom en expres 2.0 plats?

Bra lite undrande, och JA, jag använder sökfunktionen flitigt, annars får man avhyvlingar av hälften av alla medlemmar här inne, eller blir ignorerad