Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Och så har anställningskontraktet anlänt. Fick de 32,000:- jag begärde, på en arbetsplats där jag respekterar och är respekterad av mina arbetskamrater. Cheferna är hjälpsamma, kommunicerar konstant ny information, för konstanta dialoger, men kanske viktigast av allt: litar på att man tar sitt ansvar utan överseende eller mikrostyrning.

Gött!

Citerar mig själv här. Lite saker har hänt sen dess.

Om en vecka kommer jag ha samtal med chefen och löneförhandling. Det gångna året har satt mig i en bra position och självförtroendet är starkt. Det finns många argument som matchar lönekriterierna.

Ovanpå kommande löneförhandling blev jag idag tagen åt sidan av en annan chef från en ny enhet, som jag hjälpt komma in i sin roll, stöttat i kundkontakt, och introducerat vissa av företagens system till. Hon har även ibland kommit för att bolla lite idéer och tankar kring vissa processer vi för närvarande använder, som har god förbättringspotential.

- Jag behövde kolla med HR först så jag inte bryter företagspolicy. Men jag vill bara informera dig om att jag headhuntar dig till det gäng jag håller på att bygga upp.

Kortfattat skulle jag då flytta över från en administrerande sida till företagssäljande med specifik kompetens inom företagets egna system, något som denna enhetschef specifikt behöver i hennes team. Det skulle innebära lite mindre knappande och lite mer pedagogik samt kundmöten, någonting som jag personligen strävat efter och jagat i min nuvarande position.

Med det sagt så ska det till väldigt mycket för att jag ska vara kvar på nuvarande plats. Jag stormtrivs med mina kollegor, känner verkligen starkt för dem och uppskattar djupt deras varierande personligheter. Sen även om det finns kvar att lära så har arbetsbördan gjort att chanserna inte riktigt funnits. Jag har ovanpå det tenderat att plocka på mig extrajobb och ta de där extra stegen i just de områden som 'nya' chefen vill ha mig för.

I slutändan kommer ingenting ändras med kollegorna jag möter, eller platsen jag befinner mig på. Utan det som snarare skulle hända är att arbetsuppgifter som blivit väldigt monotona kommer försvinna, och istället kommer det inslag av pedagogik och positiv kundkontakt. Det jag skulle tappa är en del av kontakten med mitt nuvarande gäng, som är riktigt härligt.

Hon ville nästan ha svar där och då, men jag fick be om en liten grace-period för att kunna sköta potentiella övergångar snyggt. Jag vill ge min nuvarande chef en chans innan beslutet fattas.

Förhoppningen är att kunna kliva upp till 40 000:- i lön om allt vill sig väl. Vi får se hur det artar sig.

Fortsättning följer.

Permalänk
Skrivet av Yonie:

Citerar mig själv här. Lite saker har hänt sen dess.

Om en vecka kommer jag ha samtal med chefen och löneförhandling. Det gångna året har satt mig i en bra position och självförtroendet är starkt. Det finns många argument som matchar lönekriterierna.

Ovanpå kommande löneförhandling blev jag idag tagen åt sidan av en annan chef från en ny enhet, som jag hjälpt komma in i sin roll, stöttat i kundkontakt, och introducerat vissa av företagens system till. Hon har även ibland kommit för att bolla lite idéer och tankar kring vissa processer vi för närvarande använder, som har god förbättringspotential.

- Jag behövde kolla med HR först så jag inte bryter företagspolicy. Men jag vill bara informera dig om att jag headhuntar dig till det gäng jag håller på att bygga upp.

Kortfattat skulle jag då flytta över från en administrerande sida till företagssäljande med specifik kompetens inom företagets egna system, något som denna enhetschef specifikt behöver i hennes team. Det skulle innebära lite mindre knappande och lite mer pedagogik samt kundmöten, någonting som jag personligen strävat efter och jagat i min nuvarande position.

Med det sagt så ska det till väldigt mycket för att jag ska vara kvar på nuvarande plats. Jag stormtrivs med mina kollegor, känner verkligen starkt för dem och uppskattar djupt deras varierande personligheter. Sen även om det finns kvar att lära så har arbetsbördan gjort att chanserna inte riktigt funnits. Jag har ovanpå det tenderat att plocka på mig extrajobb och ta de där extra stegen i just de områden som 'nya' chefen vill ha mig för.

I slutändan kommer ingenting ändras med kollegorna jag möter, eller platsen jag befinner mig på. Utan det som snarare skulle hända är att arbetsuppgifter som blivit väldigt monotona kommer försvinna, och istället kommer det inslag av pedagogik och positiv kundkontakt. Det jag skulle tappa är en del av kontakten med mitt nuvarande gäng, som är riktigt härligt.

Hon ville nästan ha svar där och då, men jag fick be om en liten grace-period för att kunna sköta potentiella övergångar snyggt. Jag vill ge min nuvarande chef en chans innan beslutet fattas.

Förhoppningen är att kunna kliva upp till 40 000:- i lön om allt vill sig väl. Vi får se hur det artar sig.

Fortsättning följer.

Lycka till, och går du vidare från ditt härliga gäng så gör du det med flaggan i topp! Om det långsiktigt är mer kundkontakt du önskar så verkar du ha slagläge nu. Som sagt, lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Jag är själv chef, och hade en av mina medarbetare kallat sig själv för ”enormt omtyckt” så hade jag inte reagerat positivt på det. Men att däremot beskriva sig som att ”jag uppfattar mig som en uppskattad medarbetare och jag gör vad jag kan för att sprida god stämning på arbetsplatsen” <snip>

Vilken otroligt viktig skillnad. Alla passar inte som chef, det är helt klart!

Skrivet av Yonie:

Det är min förhandlingsammunition. Ingen annan kan eller kommer trots allt vara min förkämpe i den situationen.

Helt rätt, ingen annan kommer göra det om du inte gör det själv. Stort lycka till!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av addek83:

Jag är själv chef, och hade en av mina medarbetare kallat sig själv för ”enormt omtyckt” så hade jag inte reagerat positivt på det. Men att däremot beskriva sig som att ”jag uppfattar mig som en uppskattad medarbetare och jag gör vad jag kan för att sprida god stämning på arbetsplatsen” det är ju trots allt svårt att mäta sådant kvantitativt, så tryck på att du bidrar till god stämning. Det är sådant som jag uppskattar i alla fall. Om du är oerhört omtyckt så vet chefen redan detta ändå

Fast, egentligen är det samma sak, bara sagt på två olika sätt. Den senare är bara mer välformulerad, båda vill framhäva samma sak skulle jag tro.
Nu är det länge sedan jag hade personalansvar. Men jag hade mycket yngre mänskor som inte alltid formulerade sig så bra, så man får ju se till vad de menar snarare än hur de säger det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Jag är själv chef, och hade en av mina medarbetare kallat sig själv för ”enormt omtyckt” så hade jag inte reagerat positivt på det. Men att däremot beskriva sig som att ”jag uppfattar mig som en uppskattad medarbetare och jag gör vad jag kan för att sprida god stämning på arbetsplatsen” det är ju trots allt svårt att mäta sådant kvantitativt, så tryck på att du bidrar till god stämning. Det är sådant som jag uppskattar i alla fall. Om du är oerhört omtyckt så vet chefen redan detta ändå

Jag har stött på många chefer genom åren som gärna berättar hur enormt omtyckta dom är av sin personal

Permalänk
Inaktiv

Hur mycket tycker alla här att en rimlig löneökning (i %) är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Hur mycket tycker alla här att en rimlig löneökning (i %) är?

KPIF* i oktober steg till 3.1%, varför man skulle kunna hävda att får man inte mer än 3.1% i lönehöjning till 2022 så har du en reallönesänkning... Traditionellt verkar dock svensk mentalitet ofta vara ”det blir som det blir” med lönen - men jag har personligen en hög förståelse för alla som går in i lönerörelsen med minst 4% som mål. Visst att som bolag ta hänsyn till inflation & KPI är inte självklart, för vissa innebär det ökad marginalerosion med stillastående timpriser osv, men ur arbetstagarens perspektiv, utan större insikt i marknadens mekanismer är det ju inget man kan förväntas ta hänsyn till skulle jag säga. Några av de större organisationerna har förhandlat fram avtal som ligger på ~5,9% för 31 månader. Så knappt 2% om året, det är ingen bra deal.

* KPI med fast ränta (KPIF) är ett mått på underliggande inflation och syftar till att ta bort effekten av förändrade räntesatser från KPI. Läs mer här

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spinxen:

KPIF* i oktober steg till 3.1%, varför man skulle kunna hävda att får man inte mer än 3.1% i lönehöjning till 2022 så har du en reallönesänkning... Traditionellt verkar dock svensk mentalitet ofta vara ”det blir som det blir” med lönen - men jag har personligen en hög förståelse för alla som går in i lönerörelsen med minst 4% som mål. Visst att som bolag ta hänsyn till inflation & KPI är inte självklart, för vissa innebär det ökad marginalerosion med stillastående timpriser osv, men ur arbetstagarens perspektiv, utan större insikt i marknadens mekanismer är det ju inget man kan förväntas ta hänsyn till skulle jag säga. Några av de större organisationerna har förhandlat fram avtal som ligger på ~5,9% för 31 månader. Så knappt 2% om året, det är ingen bra deal.

* KPI med fast ränta (KPIF) är ett mått på underliggande inflation och syftar till att ta bort effekten av förändrade räntesatser från KPI. Läs mer här

Då tänker vi ganska lika. Siktar på iaf 5%. Ändå 1 år mer erfarenhet + att det är ganska hög kostnadsökning generellt. Man vill ju inte få en i realiteten mindre lön

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Hur mycket tycker alla här att en rimlig löneökning (i %) är?

Regering bestämde jag skulle få 3,295%. (Det är höjningen av prisbasbeloppet)
Så det borde vara ett rimligt mål för alla.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Då tänker vi ganska lika. Siktar på iaf 5%. Ändå 1 år mer erfarenhet + att det är ganska hög kostnadsökning generellt. Man vill ju inte få en i realiteten mindre lön

Det tycker jag du gör rätt i.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dahle86:

Regering bestämde jag skulle få 3,295%. (Det är höjningen av prisbasbeloppet)
Så det borde vara ett rimligt mål för alla.

Men då är det ju ingen egentlig löneökning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Hur mycket tycker alla här att en rimlig löneökning (i %) är?

Räknade ut att jag på 13 (snart 14) år i branschen höjt min lön i snitt med 17% per år genom att byta jobb 5 ggr under den perioden. Första jobbet där jag inte fick något vidare betalt stannade jag bara ett och ett halvt år på. Sen är jag säljare också och har alltid haft en rörlig del och ju mer erfarenhet och bättre nätverk man har så tenderar ju den att bli bättre också.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Räknade ut att jag på 13 (snart 14) år i branschen höjt min lön i snitt med 17% per år genom att byta jobb 5 ggr under den perioden. Första jobbet där jag inte fick något vidare betalt stannade jag bara ett och ett halvt år på. Sen är jag säljare också och har alltid haft en rörlig del och ju mer erfarenhet och bättre nätverk man har så tenderar ju den att bli bättre också.

Har du mer än 7-dubblat din lön på 13 år?! Det får väl ändå ses som ett extremfall.

Permalänk
Medlem

Byter jobb vid årsskiftet, får då upp min lön från 65 till 85.

Har haft en bra löneutveckling under min karriär - hade 16 000 på min första tillsvidareanställning för 20 år sedan, vilket innebär i snitt 3450 löneökning/år.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsseBisse:

Har du mer än 7-dubblat din lön på 13 år?! Det får väl ändå ses som ett extremfall.

8,5 ggr för att vara exakt.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IsseBisse:

Har du mer än 7-dubblat din lön på 13 år?! Det får väl ändå ses som ett extremfall.

7-dubbla tror jag inte nån hr gjort, för ingen har dubblat sin lön 7 gånger om, inte ens på 13 år…
X(lön) * 2 * 2 * 2 * 2 * 2 * 2 * 2 skulle bli väldigt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

7-dubbla tror jag inte nån hr gjort, för ingen har dubblat sin lön 7 gånger om, inte ens på 13 år…
X(lön) * 2 * 2 * 2 * 2 * 2 * 2 * 2 skulle bli väldigt mycket.

Ha ha, sant. Hade varit fint dock. Jag menar att jag tjänar 8,5 ggr mer än vad jag gjorde 2008.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wounds:

Ha ha, sant. Hade varit fint dock. Jag menar att jag tjänar 8,5 ggr mer än vad jag gjorde 2008.

Lite mer vettigare siffra, isåfall, en bra ökning,
Min ingångslön som Automationsingenjör 2012 var 25500kr, kör eget företag och tar ut 55000kr/mån + aktieutdelning varje år, jag har bara lyckats dubbla min lön och liiiite till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Hur mycket tycker alla här att en rimlig löneökning (i %) är?

Enkelt, den ska vara mer än inflationen - punkt! (vilket det sällan är)

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Enkelt, den ska vara mer än inflationen - punkt! (vilket det sällan är)

Jag sticker ut hakan och säger att det inte är nog att ligga jämt med inflation. Lönen ska åtminstone ökas med lika mycket som Konsumentprisindex!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Jag sticker ut hakan och säger att det inte är nog att ligga jämt med inflation. Lönen ska åtminstone ökas med lika mycket som Konsumentprisindex!

precis se mitt inlägg #19381356

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av baner85:

EC-ET hette den då, dator och nätverksteknik.

Alltså i princip bara elektronik, programmering och annat trist skit som ingen fick jobb inom då, marknaden hade inte riktigt återhämtat sig efter IT bubblan.

Vi var 15 st i klassen och tror att 1 eller 2 st fick jobb inom yrken som hade något att göra med det vi studerade, och dom var tvungen att flytta...

Läste den utbildningen för att jag gillade att skruva i datorer just då, och hade tänkt läsa vidare efteråt till civil ingenjör så spelade egentligen ingen roll vilken utbildning man gick. dock vart man ju skoltrött såklart så vart inget utav det. och nu ids man inte leva på csn, lån och sparade pengar i 5.5 år + flytta bara för det direkt.

Är ju 16-17 år sedan jag gick ut gymnasiet, så är ju inte mycket man kommer ihåg ändå.

OT Men jag har ganska exakt samma resa. För 16-17 år sen läste jag EC-DT (1 år elektronik, rester datorer med nätverksteknik) och jag trodde jag skulle läsa vidare till civilingenjör efteråt. Blev inte mycket med det.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Jag sticker ut hakan och säger att det inte är nog att ligga jämt med inflation. Lönen ska åtminstone ökas med lika mycket som Konsumentprisindex!

Vet inte om det är att sticka ut hakan, men förstår vad du menar.

EDIT: sedan skrev jag också "mer än"

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vet inte om det är att sticka ut hakan, men förstår vad du menar

Som jag skrev är det lite svenskt att vara tacksam för det man får. Som anställd måste man vara en god advokat för sitt eget "varumärke", ingen (i vart fall extremt få) kommer att ge dig mer än ett par % - ska man ha mer, vilket jag tycker många är värda så gäller det att argumentera. Det är tyvärr den bistra sanningen, vilket ofta missgynnar folk med mer introvert personlighet. En sista utväg är såklart att byta jobb (eller i vart fall hota med det), men det är samtidigt lite sorgligt att det ska vara så.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

7-dubbla tror jag inte nån hr gjort, för ingen har dubblat sin lön 7 gånger om, inte ens på 13 år…
X(lön) * 2 * 2 * 2 * 2 * 2 * 2 * 2 skulle bli väldigt mycket.

Är det verkligen så man menar om man säger att man har sjudubblat? Det är inte så jag tolkar det i varje fall. Jämför med uttrycken tredubbla och fyrdubbla, avser man då att något har ökat med 8 resp 16 gånger ursprungsvärdet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IsseBisse:

Har du mer än 7-dubblat din lön på 13 år?! Det får väl ändå ses som ett extremfall.

tveksam matematik.

LÖN=1,17^5
I realitet ca 120% ökning mot ursprungsnivå (fr. första året) lönenivå, snarare dubblering av lönen under tretton års tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Lite mer vettigare siffra, isåfall, en bra ökning,
Min ingångslön som Automationsingenjör 2012 var 25500kr, kör eget företag och tar ut 55000kr/mån + aktieutdelning varje år, jag har bara lyckats dubbla min lön och liiiite till.

Snyggt! Min poäng var att vill man komma åt de stora lyften ska man byta jobb. Om nu pengar är det viktiga.

Jag hade 220000 i årslön när jag började i branschen.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MellanMjoelk:

tveksam matematik.

LÖN=1,17^5
I realitet ca 120% ökning mot ursprungsnivå (fr. första året) lönenivå, snarare dubblering av lönen under tretton års tid.

1,17^13 = 7,69.
Det var inte 17% per jobbyte, utan 17% per år.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

7-dubbla tror jag inte nån hr gjort, för ingen har dubblat sin lön 7 gånger om, inte ens på 13 år…
X(lön) * 2 * 2 * 2 * 2 * 2 * 2 * 2 skulle bli väldigt mycket.

Sjudubbla betyder att man tar ett värde och multiplicerar med sju. Din multiplikation skulle innebära att hundratjugoåttadubbla.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

1,17^13 = 7,69.
Det var inte 17% per jobbyte, utan 17% per år.

Om det ska vara korrekt så är det 1,17^13,65 typ. Men ja, det stämmer, i snitt 17% per år. Mellan jobbytena har det varit mer såklart.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.