Mumble nytt alternativ till Ventrilo, någon som vågat testa?

Permalänk
Medlem

Tycker mumble är överlägset.

Sätta upp en server i linux är lite pilligare med mumble än tex vent. Men inget är ju omöjligt.
Wizarden är snabb simpel och när den väl är körd så funkar allt. Kan vara skönt att slå av overlayen dock.

Ljudkvalitén är helt överlägsen mot ventrilo. Ventrilos högsta ljudkvalité låter bara burkig och har massa konstiga oljud i bakgrunden?

Kört mumbleserver med mina kompisare nu i säkert ett år och alla håller med. Mycket bättre än ventrilo. Har inte så mycket att jämföra med TS3 men det verkar lite mer användarvänligt fast stör mig på småsaker i det.

Mumble FTW!

Permalänk
Medlem

här är några fina youtube tutorials till mumble

om du inte har en egen server men vill ha egen kanal så kan det fixas så här enkelt YouTube - Hur man skapar kanaler i mumble

så här sätter du upp en egen windows server YouTube - mumble server i windows

så här lägger du upp en linux server YouTube - Mumble server i linux

så här ställer du in ljudet på bästa sätt i mumble YouTube - ljudinställningar i mumble

Permalänk
Medlem

Största fördelarna med Mumble väl att det är klart bättre ljudkvalité och typ ingen efterdröjning. Vi testade när vi lirade SWAT 4 där det är viktigt att kunna kommunicera snabbt och ja det blev en jädra skillnad, inga mer dörrar som öppnas en sekund innan man är beredd och inget mer "-Men jag sa ju!... -Ja efter jag dog...". Rekommenderas starkt.

Permalänk
Medlem

nu kommer snart mumble iphone app som låter folk prata i mumble via iphone. finns redan motsvarande android app tydligen.