Liten Dell sänker strömförbrukningen

Permalänk
Melding Plague

Liten Dell sänker strömförbrukningen

Den stora datortillverkaren Dell har lanserat en miljövänlig stationär dator. Modellen heter Studio Hybrid, är ungefär lika stor som en bok, och säljs i flera olika färger.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar hur den är på att spela upp hd. om den klarar det skulle den passa under min tv

aff såg priset nu kanske i dyraste laget :/

Permalänk
Medlem

Låter ju riktigt gött, en sån skulle man ha att göra hemsidor på och liknande

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk

Rätt snygg, men för dyr för att vara intressant. Med inbyggd blu-ray så är det nog en riktigt höjdare för HTPC.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk

Frän.

Skulle själv vilja bygga mig en liten stationär...

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

Snygg
Hoppas vi kan få ett litet utbud med sådana här datorer. Den största och egentligen enda bristen jag kan komma på på rak arm är hårddisken. Hade lätt varigt värt storleken för att få en 3.5" disk, 2.5" diskar är hemska :\

Visserligen så är det bra ur om man ser till ljudnivån.

Permalänk
Medlem

Burken är för dyr men den är säkert bra till vanliga Svenssons som behöver en surfburk och ska uppgradera P2:an.

Men vad är det för tangentbord? Jag hittar det inte på Dells hemsida.

Permalänk

Och nu till den enda viktiga frågan, klarar den Crysis!?!

WC3, COD, WOW? - Man måste ju veta >_<

Specfikation på grafikkretsen, G965?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Och nu till den enda viktiga frågan, klarar den Crysis!?!

WC3, COD, WOW? - Man måste ju veta >_<

Specfikation på grafikkretsen, G965?

Crysis, COD(4?).. Knappast.. Wow antagligen. Wc3 antagligen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

grymt snygga, särskilt bambuburken.

men jag tycker inte Dell klingar bra nog att ha som ett framträdande designelement riktigt än. (men om de fortsätter på det här spåret så..) de borde ha använt sitt snedställda "E" enbart för denna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tog dom åt sig?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Specfikation på grafikkretsen, G965?

Varför inte se efter: http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.asp...

5990 kr kostar den enklaste modellen, för övrigt.

Permalänk

Gott, Mac mini bye bye

Permalänk
Medlem

Den som kostar 9 990:- ser, hyffsat bra ut.
Intel C2D T8100, Blu-ray spelare, 250 GB SATA 5400Rpm, 3Gb minne. Grafikkortet är inget att hurra över precis, "Integrated Intel® Graphic Media Accelerator 3100" på båda modellerna. Men ska ju inte vara något spelmonster heller

Nissegurra:
Tja, minin är billigare, men inte lika snabb alls.

Permalänk
Medlem

E de bara jag som reagerat på att minnena 667 mhz lirar mot proppen vars buss ligger på 800?! Strange....likaså 3gb varianten, 1 st 2 gb och 1 st 1 gb..känns inte optimerat direkt...men det är kanske bara jag som är ute och cyklar.

Finns med vettig spec i usa för ca 5000. Helt underbart bra htpc med andra ord. Ska bara lyckas lista ut om nätagget i usa stödjer 240V och 50hz.. Någon som vet?

Permalänk
Hedersmedlem

Idén är inte dum, och inte bara för att jag förväntat mig den här typen av datorer några år nu. Priset känns däremot omotiverat med tanke på vad som inkluderas. DELL har nog en hyfsat stor marginal på dessa datorer så länge de kan hålla uppe priset.

Suck, bambuskalet kostar hela 1 170 kr extra! För de slantarna borde datorn få sin egen pedistal.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Tja, minin är billigare, men inte lika snabb alls.

Tror inte folk att den kommer uppdateras snart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyreas
E de bara jag som reagerat på att minnena 667 mhz lirar mot proppen vars buss ligger på 800?! Strange....likaså 3gb varianten, 1 st 2 gb och 1 st 1 gb..känns inte optimerat direkt...men det är kanske bara jag som är ute och cyklar.

Du är ute och cyklar ;P

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyreas
Finns med vettig spec i usa för ca 5000. Helt underbart bra htpc med andra ord. Ska bara lyckas lista ut om nätagget i usa stödjer 240V och 50hz.. Någon som vet?

Iom att de kör på 120V/60Hz i Amerkat så är det ju inte så troligt att det stöder svensk standard.
Som för övrigt ligger på 230V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Tog dom åt sig?

http://www.techfresh.net/wp-content/uploads/2007/09/pc_vs_mac...

jo men det saknas något på den bilden eller hur?
http://tmp.bluntobject.org/img/mac_vs_pc.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Tror inte folk att den kommer uppdateras snart?

Det är ingen direkt hemlighet att de arbetar på en uppdaterad Mac mini vilket jag ser fram emot väldigt mycket.
Datorn är en utav de snyggaste (om inte den snyggaste) lilla icke-apple datorn idag enligt mig även fast jag föredrar Mac minins design och utförande i aluminium.
Allmänt trevligt att fler och fler tillverkare inser att design är någonting viktigt och Dell har verkligen förbättrat sig den senaste tiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiN-ART
jo men det saknas något på den bilden eller hur?
http://tmp.bluntobject.org/img/mac_vs_pc.jpg

Förutom att det inte finns en iMac som kostar så mycket som $3999 samt att Dell datorn på bilden kostar minst lika mycket med matchande konfigurering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Tog dom åt sig?

http://www.techfresh.net/wp-content/uploads/2007/09/pc_vs_mac...

Och sen går webkameran sönder...

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Undrar också vad det är för tangentbord på bilden. Ser riktigt najs ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treffin
Iom att de kör på 120V/60Hz i Amerkat så är det ju inte så troligt att det stöder svensk standard.
Som för övrigt ligger på 230V

Finns reseadaptrar som ställer om från 110V (?) till 230V och vice versa så det borde inte vara några problem

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Nee vad skall man ha en sån dum burk till

Permalänk
Medlem

Många nätagg idag, alltså för vanliga stationära, inte sådana här anpassade ombyggda mobila varianter stödjer ju både 110 och 230V så därför finns ju möjligheten tänkte jag...

Och vadå Fire Ice jag e ute och cyklar....tell me more =)...hehe. Nej men visst ska man försöka para de olika bussarnas hastighet med minnena osv..?

Permalänk
Medlem

Åt helsike för dyrt för den prestandan tycker jag

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Tog dom åt sig?

http://www.techfresh.net/wp-content/uploads/2007/09/pc_vs_mac...

gjorde dom nog xD men Imacen är fortfarande coolast

hade dell snott den designen rakt av hade jag nog köpt en - dock hade det varit osportsligt utav dell

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Hmm, undrar hur kylningen och ljudnivån är?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Gott, Mac mini bye bye

Mja, kostar lite mycket för det, men grymt snygga är de!