Permalänk

Muskelbilar!

Tjena. jag är just nu ute och letar efter en bil och skulle vilja ha bra tips på några olika bra muskelbilar. typ dodge challenger eller ford mustang fast jag skulle vilja ha flera bra tips på andra bilar:)

ha de gött:)

Permalänk
Medlem

Haha, du ska köpa en ny bil och du kann inte säga något annat?

Mer krav please? Samt budget? En Mustang kostar ju runt 500k medans challenger kan fås för runt 20k.... förvirrande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Haha, du ska köpa en ny bil och du kann inte säga något annat?

Mer krav please? Samt budget? En Mustang kostar ju runt 500k medans challenger kan fås för runt 20k.... förvirrande?

Challenger för 20k?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

amen inte en ny mustang typ äldre:D skulle vilja ha en eleanor:D kanske inte lika dan men nästan.
krav? ja den ska va bra. priset? inte allt för dyr. några mer krav har ja inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PrOxY_1337
amen inte en ny mustang typ äldre:D skulle vilja ha en eleanor:D kanske inte lika dan men nästan.
krav? ja den ska va bra. priset? inte allt för dyr. några mer krav har ja inte.

Vad är inte allt för dyrt för dig då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fors_89
Vad är inte allt för dyrt för dig då?

Hm.. typ 200.000

Permalänk
Medlem

Du tar dig nog lite vatten över huvudet genom att köpa en sån bil som första bil.

Testa nåt bilforum för denna frågan men lägg inte fram den som du gjort här för då blir du utskrattad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eric2010
Du tar dig nog lite vatten över huvudet genom att köpa en sån bil som första bil.

Testa nåt bilforum för denna frågan men lägg inte fram den som du gjort här för då blir du utskrattad.

okej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PrOxY_1337
Hm.. typ 200.000

Det räcker inte för en Fastback -67, -68 och det räcker knappast till en Eleanor clone heller för den delen.
En vanlig Ford Mustang Fastback i bruksskick dvs hyffsat fin och rullar men inte mer börjar på ca 200k. Du kan givetvis få tag på renoveringsobjekt < 200k men det var nog inte det du efterfrågade.

"Du tar dig nog lite vatten över huvudet genom att köpa en sån bil som första bil."

Njea det skulle jag inte vilja påstå, bilarna är mekaniskt enkla att meka med, inte speciellt mycket som kan krångla. Releativt billiga delar, skattebefriade. Dessutom är muskeljänkare bra värdehållare. Invensterar du 200k i en camaro -67 så har du minst 200k när du säljer den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Det räcker inte för en Fastback -67, -68 och det räcker knappast till en Eleanor clone heller för den delen.
En vanlig Ford Mustang Fastback i bruksskick dvs hyffsat fin och rullar men inte mer börjar på ca 200k. Du kan givetvis få tag på renoveringsobjekt < 200k men det var nog inte det du efterfrågade.

"Du tar dig nog lite vatten över huvudet genom att köpa en sån bil som första bil."

Njea det skulle jag inte vilja påstå, bilarna är mekaniskt enkla att meka med, inte speciellt mycket som kan krångla. Releativt billiga delar, skattebefriade. Dessutom är muskeljänkare bra värdehållare. Invensterar du 200k i en camaro -67 så har du minst 200k när du säljer den.

okej okej ja förstår då:D hade varit jäkligt kul att haft en sådan som första bil hehe och jag har hört att dom är enkla att meka med.

Permalänk
Medlem

Plymouth Barracuda är en given klassiker, enligt många den ultimata muskelbilen fast då ska den ha hemi-motorn och den har du inte råd med.

http://www.blocket.se/vi/17200373.htm?ca=23_3_s

Camaro, Stingray, Charger, Chevelle, Superbird och GTO kan du kolla upp. Dom är alla jävligt råa och snabba.

Men seriöst, vill du ha en muskelbil som bruksbil? Dom drar sjukt mycket bensin och är hemskt opraktiska jämfört med en bil från idag. Om du vill meka och ha kul så kanske det vore bättre att ha två bilar? En billig bruksbil typ VW Polo och kanske nån Lotus Seven replika eller Cobra replika?

http://www.blocket.se/vi/17364686.htm?ca=23_3_s

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

Är väl egentligen ingen riktig muskelbil, men Camaro z28 är bra bil annars. Med ls1 motorn och manuell låda drar en sådan bil ungefär litern milen, lite under om man åker landsväg.

Inte så dyra heller och bra går dom också.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

okej okej hehe jag har redan en vanlig Volvo s40 91:a men jag vill ha en muskelbil oxå:D den ska inte vara helt perfekt:P vill ha lite att göra på den oxå:)hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PrOxY_1337
okej okej hehe jag har redan en vanlig Volvo s40 91:a men jag vill ha en muskelbil oxå:D den ska inte vara helt perfekt:P vill ha lite att göra på den oxå:)hehe

Kan inte vara en 91:a om det är en S40. Dom började tillverkas 1995.

Annars så, 200.000 kr. Pontiac GTO 60-talare. Pontiac firebird alla generationer, trans am, Charger -70-talare fast då troligen med 318 motorn som inte är så kraftfull, Challenger, har du tur så kan du få en Cuda -70 eller 72:a för det priset. Amerikanska Svensson sportbilen Camaro alla generationer.

Du kan få det mesta när det gäller muskelbilar för 200k men inga speciella modeller som SS, Cudor med Hemi motorer, m.m.
Själv skulle jag satsat på en mopar bil (Dodge eller Plymouth), helt klart dom vackraste muskelbilarna som rullat på våra vägar, speciellt Cuda -71.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Denna mustangen gillar jag iaf Iofs är den nyare också snygg men

129k för denna..

http://www.blocket.se/vi/16937945.htm?ca=1_11_s

fast kanske inte är så ny bil du är ute efter

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Går väl att hitta bilar för 200k, men med klenare motor eller sämre skick.
En -68 Dodge Charger Hemi är ju en blöt dröm.

http://www.gbgperformance.se/
Där kan du kika lite, dom verkar seriösa och duktiga.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Kan inte vara en 91:a om det är en S40. Dom började tillverkas 1995.

Annars så, 200.000 kr. Pontiac GTO 60-talare. Pontiac firebird alla generationer, trans am, Charger -70-talare fast då troligen med 318 motorn som inte är så kraftfull, Challenger, har du tur så kan du få en Cuda -70 eller 72:a för det priset. Amerikanska Svensson sportbilen Camaro alla generationer.

Du kan få det mesta när det gäller muskelbilar för 200k men inga speciella modeller som SS, Cudor med Hemi motorer, m.m.
Själv skulle jag satsat på en mopar bil (Dodge eller Plymouth), helt klart dom vackraste muskelbilarna som rullat på våra vägar, speciellt Cuda -71.

Specialmodellerna kan man glömma för det priset precis som du säger. Men det går givetvis att byta motor både enkelt och lagligt på en gammal jänkare.

En relativt enkel och billig mix skulle kunna vara att köpa en hyffsad Mustang HT med någon sunkig 289a och sen hänga i en vass 351 Clevland med en arg kamm, alu toppar, 4-port förgasare, headers etc och nått tufft tändsystem så har man en hyffsat vass och potent jänkare som ger gåshud när man gasar
Visst det blir aldrig samma sak som att mysa i tex en HEMI cuda men det blir mycket "jänkare" för pengarna.

Edit --> http://www.blocket.se/vi/17634300.htm?ca=7_s + en hyffsad cleveland spis för 50k, så har man iallafall kvarterets tuffaste bil om man har tur.

Hittade även en hyffsat camaro som såg väldigt fin ut för priset --> http://www.blocket.se/vi/17681313.htm?ca=7_s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Går väl att hitta bilar för 200k, men med klenare motor eller sämre skick.
En -68 Dodge Charger Hemi är ju en blöt dröm.

http://www.gbgperformance.se/
Där kan du kika lite, dom verkar seriösa och duktiga.

Hört tvärtom om gbgperformance. Dom tog in en Charger till en kille uppe i Norrbotten som dom sa var i bra skick men var en total rishög. Dom hade bara kopierat allt från en tidigare annons från ett annat företag i USA, den bilen på bilden var redan såld så dom importerade en annan som inte var ens i närheten i det skicket som beskrevs. Tur nog fick killen tillbaka vartenda öre.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

okej okej tack för tipsen hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Hört tvärtom om gbgperformance. Dom tog in en Charger till en kille uppe i Norrbotten som dom sa var i bra skick men var en total rishög. Dom hade bara kopierat allt från en tidigare annons från ett annat företag i USA, den bilen på bilden var redan såld så dom importerade en annan som inte var ens i närheten i det skicket som beskrevs. Tur nog fick killen tillbaka vartenda öre.

Oh,fan. Gött att han fick tillbaks pengarna. Jag har inte kollat in dom i detalj, då jag är lååångt ifrån en muskelbil just nu tyvärr.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Ett tips om du kollar på Mustang Fastback (kan gälla alla äldre mustanger också men sånt du får kolla om åker o kollar)

Ställ dig ca 10-15meter bakom bilen. Sen går du först åt höger. Du ska se bakskärmen innan du ser någon del av framskärmen. Ser du framskärmen för "tidigt" så att säga är den "fusklagad".

Det är nämligen så att det blir sånt karossvrid i dom att hjulet kan gå i och då istället för att byta hela bakskärmen lagar ägare bara en liten del. Och då är inte formen på skärmarna likadana! Med andra ord bara byta skärm(beroende på hur petig man själv är)

Vart lite lullig texten säg till om du inte förstår ska jag försöka vara mer tydlig

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Om du ska köpa muskelbil tycker jag du ska gå på det som oftast räknas som originalet, Pontiac GTO.
Är iofs lite partisk där eftersom det alltid har varit min drömbil.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

hm.. en ovanlig bil är nog isf en Cheva El Camino.
farsan äger en sådan, dock med en BB396.

en SS 454 vore inte fel att ha.

hittade bild på fars bil också.

en sur bror syns i bilen. tror han är sur pga att polisen stoppade dom. haha

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ingen anledning till att köpa en fet bil för 200 k som förstabil. Nu vet inte jag hur mycket du har kört eller hur länge du har haft körkort men i början har man ingen vidare rutin. Att göra småkrockar och orsaka diverse småskavanker i början är enkelt gjort. Köp dig en billig skitbil först som du inte skulle gråta över om något hände den - sen köp dig en riktig bil. Att ovan nämnda bilar är lättmekade är irrelevant i detta sammanhanget.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Ser ingen anledning till att köpa en fet bil för 200 k som förstabil. Nu vet inte jag hur mycket du har kört eller hur länge du har haft körkort men i början har man ingen vidare rutin. Att göra småkrockar och orsaka diverse småskavanker i början är enkelt gjort. Köp dig en billig skitbil först som du inte skulle gråta över om något hände den - sen köp dig en riktig bil. Att ovan nämnda bilar är lättmekade är irrelevant i detta sammanhanget.

Bara för att det är första bil betyder det inte att man inte kört mycket. Jag har aldrig haft en bil och jag har kört ca 1500 mil sen jag fick körkort för snart 2 år sedan (Är ju student så man har inte obegränsat med pengar till bensin, så man har fått begränsa det lite ).

Har man kört en del ser jag inga problem med att köpa en bil för 200 000. Jag skulle aldrig köpa en äldre bil då de kräver mer av mig i form av mekande och att man faktiskt måste ta hand om äldre bilar mer, ej vinterköra osv. Jag skulle köpt mig en nyare bil typ en BMW 330 eller Audi TT årsmodeller runt -03 / -04, men där är ju smaken som baken vad man föredrar.

Om man bara hade jobb skulle man ju kunnat köpa nått sådant. Aja, får väl vänta tills man utbildat sig klart

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Bara för att det är första bil betyder det inte att man inte kört mycket. Jag har aldrig haft en bil och jag har kört ca 1500 mil sen jag fick körkort för snart 2 år sedan (Är ju student så man har inte obegränsat med pengar till bensin, så man har fått begränsa det lite ).

Har man kört en del ser jag inga problem med att köpa en bil för 200 000. Jag skulle aldrig köpa en äldre bil då de kräver mer av mig i form av mekande och att man faktiskt måste ta hand om äldre bilar mer, ej vinterköra osv. Jag skulle köpt mig en nyare bil typ en BMW 330 eller Audi TT årsmodeller runt -03 / -04, men där är ju smaken som baken vad man föredrar.

Om man bara hade jobb skulle man ju kunnat köpa nått sådant. Aja, får väl vänta tills man utbildat sig klart

Läs igenom mitt inlägg en gång till. Jag citerar en del från mitt inlägg:

"/.../ Nu vet inte jag hur mycket du har kört eller hur länge du har haft körkort men i början har man ingen vidare rutin. Att göra småkrockar och orsaka diverse småskavanker i början är enkelt gjort. /.../"

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Corvette C5.
Finns att få tag på för mellan 150- till 250 000:-

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Ser ingen anledning till att köpa en fet bil för 200 k som förstabil. Nu vet inte jag hur mycket du har kört eller hur länge du har haft körkort men i början har man ingen vidare rutin. Att göra småkrockar och orsaka diverse småskavanker i början är enkelt gjort. Köp dig en billig skitbil först som du inte skulle gråta över om något hände den - sen köp dig en riktig bil. Att ovan nämnda bilar är lättmekade är irrelevant i detta sammanhanget.

Håller med till 100% där. Också av egen erfarenhet. Min första bil var en gammal Volvo 360 som fick stå ut med en del. Polarn å andra sidan köpte en Celica GT4 som första bil, den gick i skytteltrafik till plåtverkstan första vintern han hade körkortet och bilen
Säger inte att alla kommer att råka ut för nåt utan risken är bara större när man saknar rutin. Sen vad man gör med sina egna pengar är upp till en själv.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Denna mustangen är ju renoverad eller vad man ska säga, mycket pyssel; http://www.blocket.se/vi/16575184.htm?ca=15_s
67'a Ford Mustang. läs själva på resten

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chif
Corvette C5.
Finns att få tag på för mellan 150- till 250 000:-

http://www.turbochargedpower.com/Silver%2097%20C5%20RF%20Low....

Försäkringskostnader

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.