AMD Overdrive konstig avläsning på Memory Capacity!

Permalänk
Medlem

AMD Overdrive konstig avläsning på Memory Capacity!

Shena folket! Jag har nog redan frågat om det här på en annan tråd, men inte fått några riktiga svar, så jag vet inte om jag ska skicka tillbaks mitt gfx kort eller ej!

Det är ett Powecolor HD 4870. Jag har märkt att bland annat i crysis, så presterar kortet dåligt, 25-30 FPS som MAX i 1440 900 Very High, jag har hört folk som klarar det på 35-45 i 1680 1050 med samma kort och specs som jag! Så jah, kollade runt lite på overdrive en dag, o så såg jag det här!

Som ni ser, så står "memory capacity" på 256, och alla här vet ju att HD 4870, har 512! Skummt! Kollade djupare in på overdrive, tänkte att det kanske bara var ett fel på just den avläsningen! Men neeeppp:

Jah, då förstår ni mitt problem, crysis dåliga prestanda kanske har att göra med att jag saknar halva mitt ram minne på gfx kortet! HMM!

Är det någon annan med AMD chipset och har HD 4870, som kan kolla på sitt AMD overdrive om dem har samma typ av problem! Att den bara visar 256 MB, vore jätte snällt, eller är det någon annan som vet ngt om det, så säg till! Om det ska skickas tillbaks så säg till!

MvH

Permalänk
Permalänk
Medlem

GPUz ger mig 512 MB, men jag vet inte om jag ska tro på det, eftersom crysis presterar dåligt och att jag bara får 11600 i 3DMARK06....

Permalänk
Avstängd

3Dmark06 = CPU-slickare.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Jag fick 11.xxk med 2.9gHz E4500 + 8800GT.
Tycker att du borde få en bit mer iaf.

Permalänk

Jag tror din processor flaksar en del.
Du skulle nog få betydligt mer med en E8400..

Permalänk
Medlem

hmm, tack för svar! Men frågan är fortfarande om det är något fel på mitt GFX kort?

Permalänk
Avstängd

Du får väl köra lite spel och jämföra med andra resultat på nätet.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp här, ska jag RMA kortet, eller finns det något annat att göra?