Vad har hänt med Sverige??

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Här..

"..jag vet själv vad som påverkar att invandrare blir så kriminella/våldsbenägna. Först och främst så är det att politikerna flyttar alla invandrare till samma ställe, hur tänker de nu? Tror ni att om de hade skickat ut en nybliven invandrar familj till Kiruna att de skulle bli kriminella, risken sänks dramatiskt till nästan 0%. "

Jag ser inget, du får nog utveckla, jag har aldrig sagt att det är rätt av de. Själv vill jag fast jag är invandrare att de ska minska på invandringen eller göra rätt från början. Jag stör mig själv väldigt mycket på dagens emigranter som bet er sig såhär.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur man kan säga att det är lätt hänt att springa runt i gäng på 20pers och slå ner tjejer, handikappade ellr andra oskyldiga. bara för att det är "mindre regler" utanför hemmet. det är bara fånigt

sen är problemet helt klart politiskt eftersom man bara tar in folk i sjuka mycke folk om man tänker på va planen är. skicka dom stackars mäniskorna ellr låta dom flytta till samma ställe.
så klart man flytttar till landsmän. tillochmed nu när ajg flyttade till norge försökte jag söka mig till svenskar.
detta fåniga PK snack om "så klart dom ska få bo vart dom vill" är jag sjukt less, man sätter dessa mäniskor där det finns jobb och har en chans att komma in i svängarna. även ställa kvar på dessa mäniskor att komma ut, om dom har svårt att få jobb och lever på bidrag så ska dom ut i praktik. det finns de alltid. invarndrare som svensk mår bättre av att komma ut änn att sitta hemma.

sen så måste jag även säga till den/Dom herrarna som ansåg att de inte var pgr av uppväxten för att några ynglar som har vuxit upp med mycke pengar visar det.
Ni kan ju inte va serilsa med det? dom kanske aldrig fick nån kontakt med föräldrarna, föräldrarna kanske slog dom? ellr tryckte ner dom psykist? kanske föräldrarna sysslade med droger?
så jävla less det här satans skit snacket att om nån har pengar under uppväxten så är man så satans lyckligt lottad

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Sluta ta in så jäävla mycket folk i landet. Sen skickar man ut packet som inte klarar av att sköta sig.. Svenskt medborgarskap ska vara möjligt att dra tillbaka. Givetvis inom rimliga tidsramar..

Det är egentligen det allt handlar om. För många för på kort tid. Man får också göra ett slags samhällsval. Antingen har man ett sosse-välfärdssamhälle och tar då inte in fler än man har råd med och som långsamt kan slussas ut i samhälet, eller så har man ett samhälle där man måste betala allt själv och således måste skaffa ett jobb direkt. Men att ha extrem välfärd samtidigt som man har massinvandring går förstås inte.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Men att ha extrem välfärd samtidigt som man har massinvandring går förstås inte.

Word

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Det är egentligen det allt handlar om. För många för på kort tid. Man får också göra ett slags samhällsval. Antingen har man ett sosse-välfärdssamhälle och tar då inte in fler än man har råd med och som långsamt kan slussas ut i samhälet, eller så har man ett samhälle där man måste betala allt själv och således måste skaffa ett jobb direkt. Men att ha extrem välfärd samtidigt som man har massinvandring går förstås inte.

Precis det jag tycker, bara det att du sa det med lite bättre ord, haha

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Precis det jag tycker, bara det att du sa det med lite bättre ord, haha

Du kan ju gärna svara på frågan jag skrev ovanför.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Jovisst, stäng alla gränser så ska ni se att sjukvården är det första som kommer braka ihop.

BRÅs undersökning har kommit upp och diskuterats flertalet ggr på forumet och i samtliga fall har slutsatsen varit att den inte går att applicera i verkligheten som många (läs crippa) gör. Majoriteten av brottslingarna är män i undersökningen, betyder det att vi ska betrakta alla män som brottslingar också? För det är det många felaktigt gör, läser att många är invandrare och dömer sen alla invandrare efter det där med en feg ursäkt som "Misstolka mig rätt, jag känner en pizzabagare/vän som är invandrare, så jag är inte rasist". Visst, jag tar mer än gärna diskussionen, men enbart så länge man inte ställs mot en trångsynt papegoja som rabblar upp samma sak om och om igen och tror att allt kommer lösa sig om denne fortsätter på samma sätt.

Att sen både BRÅ och andra organisationer har kommit fram till att invandrare döms/misstänks annorlunda jämfört med svenskar är en annan förklaring (som BRÅ själva också medger) som förklarar till en del av skillnaden i brottsstatistiken.
http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=85&module_ins...
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=529191&previou...

Intressant är att majoriteten av människorna som invandrar till Sverige är svenskar.

Alla begår brott och i de flesta fall är brott ett symtom på flera underliggande problem (eller skulle du kunna tänka dig bli brottsling om du hade haft det bra annars?). Det många av er vill göra är en symtomlindring som i bästa fall kommer funka i några år, men sen då?
Ta och se vad orsakerna till symtomen är och lös dem istället. Problemet i mina ögon idag är inte att Sverige tar in för många invandrare, utan för många invandrare som inte integreras bra.

Ska man se det rent ekonomiskt kommer välfärden må jävligt bra av invandring, är ju ett relativt billigt sätt att få utbildade personer in i skattesystemet utan att ha investerat miljontals kronor på dem som är fallet med alla som växer upp i Sverige. Eller inte ens utbildade, bara vuxna invandrare som kommer hit och börjar jobba inom den snara framtiden. Och här återkopplar jag till min första mening som bevis. Varför är det annars lönt att ta in så många läkare från grekland, tyskland, polen, ungern etc istället för att utbilda fler läkare i Sverige?

Nej, välfärden och massinvandring kan gå mycket bra hand i hand [b]om man får ordning på integrationen[/b], annars är det som vi har det idag.

Sen om jag ska gå OnT: Att 20 pers (oavsett härkomst) skulle hoppa på en ensam person (oavsett kön) bara på måfå tror jag lika mycket på som jag tror på tomten.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
BRÅs undersökning har kommit upp och diskuterats flertalet ggr på forumet och i samtliga fall har slutsatsen varit att den inte går att applicera i verkligheten som många (läs crippa) gör.

Så all statistik, mediarepotage och artiklar om detta ämne är alltså bara skit och stämmer inte? Vad ska vi då gå efter? Knarka och hoppas på att en liten grön gubbe kommer och viskar i vårat öra?

Varje gång det kommer upp en ny källa eller länk inom ämnet skriker folk som någon jävla skata: "MEDIA ÄR VINKLAD! MEDIA ÄR VINKLAD!". Jag blir så less....

Och om nu BRÅs undersökningar inte stämmer, varför gör dom några undersökningar i huvudtaget då? Känner för att sätta sprätt på överflödiga skattepengar som ändå bara ligger på hög?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Du kan ju gärna svara på frågan jag skrev ovanför.

Sorry, missade.

Tänkte mest på att du skriver "..framför allt politikerna som flyttar alla till samma ställe.."

Hänger du med?

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

några punkter som skulle kunna göra nytta, eller onytta:
1: minska invandringen
vi verkar redan ha för många i för få orter

2: ställa mera krav på de som vill in
Island tror jag det var som hade som regel att man måste ha jobb inom 6 månader annars åker man ut, lite för hårt kanske, men ge dom en tidsram att lära sig svenska inom

3: gör det lättare att dra tillbaka medborgarskap för "gangsters"
utan medborgarskap - inget bidrag, då sparar vi in på det och slipper betala deras "gangsta" livstil

sen så tycker jag att de som kommer hit och beter sig som skit kan få en tur i ett hercules över atlanten för att bli dumpade där, speciellt de som håller på med gängkrig i gbg

iaf, kommentera gärna vad ni tycker om mina hastigt upptänkta punkter, jag vet att några av er kan ha nämnt dom tidigare:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Man är ju inte förvånad över att det sker i Södertälje. Självklart var det idioter som utförde detta, spelar ingen roll vad tjejen hade sagt innan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheep
Tja nu har vi ju bara sunkbladet att lite på vad gäller återberättandet och det ger jag ju verkligen inte mycket för.

Hela historien verkar ju helt sjuk, skulle 20 invandrargrabbar helt oprovocerat hoppa på en svensk tjej bara för att hon är svensk och sa -håll käften ? Det låter ju som att det fattas några bitar ur berättelsen.

Sen att de är ynkliga små fega kräk i vilket fall, är ju en annan grej.

Om det verkligen är som aftonbladet har rapporterat så är det ju skandal.

"Och kom inte med nått snack om rasism eller nazism nu eftersom jag är invandrare själv och det bara förstör debatten." <- och? Varför skulle det friskriva dig från rasism eller nazism? Jag håller med om att vi ska försöka hålla det utanför debatten, men folk verkar tro att man inte kan vara rasist om man är invandrare. Såklart man kan!

Vad spelar det för roll? Resultatet är ju rätt uppenbar och med tanke på vilka idioter det är som slår ner en tjej 20 mot 1 så finns det väl ingen anledning att inte tro på henne.

Att invandrare som grupp skulle vara flockdjur eller nåt annat är ju bara larv. Det är väl rätt självklart att det finns massor av vettiga invandrare. Att det här sen råkade vara 20 stycken som är helt puckade och förtjänar 10+ år i fängelse är en annan sak.

Permalänk
Medlem

förslag nummer 4:
öka straffet för grupp misshandel
lägg på 1 år för varje inblandad person, då skulle dessa det skrevs om åka dit för 20 år iaf, o alla skulle vara glada att slippa såna svin ute i samhället.

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Så all statistik, mediarepotage och artiklar om detta ämne är alltså bara skit och stämmer inte? Vad ska vi då gå efter? Knarka och hoppas på att en liten grön gubbe kommer och viskar i vårat öra?

Var skrev jag att all statistik, mediareportage och artiklar var skit och lögner?

[QUOTE]
Varje gång det kommer upp en ny källa eller länk inom ämnet skriker folk som någon jävla skata: "MEDIA ÄR VINKLAD! MEDIA ÄR VINKLAD!". Jag blir så less....
[/QUOTE]Var skrev jag att den var vinklad?

[QUOTE]Och om nu BRÅs undersökningar inte stämmer, varför gör dom några undersökningar i huvudtaget då? Känner för att sätta sprätt på överflödiga skattepengar som ändå bara ligger på hög? [/QUOTE]Var skrev jag att den inte stämmer?

Sluta tolka in saker jag inte sagt.

@Flancen: tänk genom dina alternativ lite bättre och kom med någorlunda vettiga/rimliga förslag.

Punkt 1: Har vi för många invandrare på för få orter eller för många invandrare i hela landet? Två olika saker med två olika lösningar på problemet.

Punkt 2: 6 mån att få jobb kräver även att det inte förekommer diskriminering inom arbetsmarknaden samt att alla som söker ett jobb behandlas lika och rättvist.
Angående språket, vad skulle hända om en 66-årig person som flytt från Derkderkabad pga krig inte lärt sig språket efter att tiden gått ut? Skicka tillbaka till kriget? Eller ska denna regel bara gälla vissa typer av invandrare och inte andra? Hur mycket svenska ska personen kunna? Hur avgör man om den gränsen?

Punkt 3: Den här punkten verkar vara baserad på alltför många fördomar, men visst, jag leker med i leken.
Vi säger att Herr A har begått brott och Sverige är diskriminerande i sitt rättsväsende och enbart drar tillbaka medborgarskapet hos invandrare. Vad händer med Herr A? Ska denna få vara kvar här eller är det utvisning? Och vilket land ska denne utvisas till i så fall? För enligt hemlandet kommer Herr A "tillhöra" Sverige med tanke på att dennes sista medborgarskap var hos SVerige.

Hur blir det om Herr A är en av de svenskar som flyttat tillbaka till SVerige (som länken jag klistrade in tidigare visade). Kommer denne behandlas som vilken invandrare som helst och också bli av med medborgarskapet eller kommer denna behandlas annorlunda?

Punkt 4: Intressant tanke, men brister även den, trots att jag gillar tanken. Ska våldtäkt ge mindre straff än misshandel om man är låt oss säga fyra fem som misshandlar?

Hur skulle det funka efter låt oss säga en fotbollsmatch där man kan vara grupper om 20-30-40 som slåss mot varandra? 40 års fängelse för slagsmål?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Så all statistik, mediarepotage och artiklar om detta ämne är alltså bara skit och stämmer inte? Vad ska vi då gå efter? Knarka och hoppas på att en liten grön gubbe kommer och viskar i vårat öra?

Varje gång det kommer upp en ny källa eller länk inom ämnet skriker folk som någon jävla skata: "MEDIA ÄR VINKLAD! MEDIA ÄR VINKLAD!". Jag blir så less....

Och om nu BRÅs undersökningar inte stämmer, varför gör dom några undersökningar i huvudtaget då? Känner för att sätta sprätt på överflödiga skattepengar som ändå bara ligger på hög?

Du har fortfarande inte läst mina inlägg med massa länkar till BRÅ där de själva säger att man inte kan tolka statistiken som du gör? Eller svider sanningen att du bara är inkapabel att tolka statistiska undersökningar?

Läs mina inlägg så ser du att BRÅ säger motsatsen av vad du säger, och jag tror de är bättre på att tolka sin statistik än en finnig barnunge gör...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
2: ställa mera krav på de som vill in
Island tror jag det var som hade som regel att man måste ha jobb inom 6 månader annars åker man ut, lite för hårt kanske, men ge dom en tidsram att lära sig svenska inom

Denna punkt tror jag mycket på. Danskarna kör t.ex med att efter 5 år ska du kunna danska och ha blivit godkänd. Annars är det bara och åka hem. Och det verkar fungera bra där. Vi kanske skulle ha något liknande?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
[B] Var skrev jag att all statistik, mediareportage och artiklar var skit och lögner?

Var skrev jag att den var vinklad?

Tänker mest på Derox inlägg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Du har ju slagit huvudet på spiken. Klart det blir större skriverier om det är "de där hemska invandrarna" som utför ett brott. Står ofta i små notiser i tidningen om "Svenska gäng" som går och slår ner invandrare utan anledning. Men detta är ju inte lika stort att skriva om för det finns ju inget undangömt "svennehat" hos svenskarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Var skrev jag att den inte stämmer?

Sluta tolka in saker jag inte sagt.

Ehm, du skrev alldeles nyss att:
"BRÅs undersökning har kommit upp och diskuterats flertalet ggr på forumet och i samtliga fall har slutsatsen varit att den inte går att applicera i verkligheten som många (läs crippa) gör."

Viket tyder på att du menar att deras undersökningar är felaktiga då det inte stämmer i verkligen. Varför göra undersökningar om det inte stämmer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Punkt 2: 6 mån att få jobb kräver även att det inte förekommer diskriminering inom arbetsmarknaden samt att alla som söker ett jobb behandlas lika och rättvist.
Angående språket, vad skulle hända om en 66-årig person som flytt från Derkderkabad pga krig inte lärt sig språket efter att tiden gått ut? Skicka tillbaka till kriget? Eller ska denna regel bara gälla vissa typer av invandrare och inte andra? Hur mycket svenska ska personen kunna? Hur avgör man om den gränsen?

Så vitt jag vet så är går man i pension vid 65 års ålder (än så länge) så obviously bör ett sånt krav inte gälla för en 66-åring....

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

CSM101 du verkar vara en påläst filur så jag vill ta en minidebatt med dig.

Fråga nr1.

I mellanöstern skriker man efter utbildade läkare, ingenjörer och annat folk.
Länder som Saudi, UAE och Kuwait och Jordanien söker folk med utbildning, om nu alla invandrare är högutbildade som du påstår varför inte ta ett jobb där istället för att åka hela vägen till Sverige och inte jobba? (läs: få socbidrag) Om det blev krig i Sverige skulle jag hellre flytta till Norge eller danmark istället för att flytta till Korea och lära mig deras kultur och samhälle.

Fråga nr2.

Är det någon som har påstått att Tyska och Polska läkare är ute och misshandlar ensamma stackars tjejer?

Fråga nr3.

Du säger att välfärden mår "jävligt bra" av invandring.

1.a Jag skulle vilja ha en källa på det påståendet gärna.

1.b Hur kommer det sig att "välfärden" monteras ner i takt med den ökade invandringen?

Alla riksdagspartier är ju överens att invandringen kostar mångmiljard belopp och dessa belopp måste man ju ta någonstans ifrån, vilket man nu gör. Nämligen skola, vård och omsorg.

Enligt vissa uppskattningar kostar invandringen oss(1) runt 260 miljarder kronor, detta döljs av alla riksdagspartier eftersom man inte "vill sätta pris på människor".

Fråga nr4.

Har du hört talas om white flight? Integrationen kommer tyvärr aldrig fungera eftersom så fort en viss procentsats av invandrare flyttar in i ett svenskt område börjar svenskarna flytta ut.

http://en.wikipedia.org/wiki/White_flight

Landskrona är ett bra exempel på denna sorgliga trend.

Väntar på dina svar, så kör vi vidare.

(1) Er, eftersom jag varken bor eller jobbar i Sverige och därför inte betalar skatt i Sverige

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101

@Flancen: tänk genom dina alternativ lite bättre och kom med någorlunda vettiga/rimliga förslag.

Punkt 1: Har vi för många invandrare på för få orter eller för många invandrare i hela landet? Två olika saker med två olika lösningar på problemet.

Punkt 2: 6 mån att få jobb kräver även att det inte förekommer diskriminering inom arbetsmarknaden samt att alla som söker ett jobb behandlas lika och rättvist.
Angående språket, vad skulle hända om en 66-årig person som flytt från Derkderkabad pga krig inte lärt sig språket efter att tiden gått ut? Skicka tillbaka till kriget? Eller ska denna regel bara gälla vissa typer av invandrare och inte andra? Hur mycket svenska ska personen kunna? Hur avgör man om den gränsen?

Punkt 3: Den här punkten verkar vara baserad på alltför många fördomar, men visst, jag leker med i leken.
Vi säger att Herr A har begått brott och Sverige är diskriminerande i sitt rättsväsende och enbart drar tillbaka medborgarskapet hos invandrare. Vad händer med Herr A? Ska denna få vara kvar här eller är det utvisning? Och vilket land ska denne utvisas till i så fall? För enligt hemlandet kommer Herr A "tillhöra" Sverige med tanke på att dennes sista medborgarskap var hos SVerige.

Hur blir det om Herr A är en av de svenskar som flyttat tillbaka till SVerige (som länken jag klistrade in tidigare visade). Kommer denne behandlas som vilken invandrare som helst och också bli av med medborgarskapet eller kommer denna behandlas annorlunda?

Punkt 4: Intressant tanke, men brister även den, trots att jag gillar tanken. Ska våldtäkt ge mindre straff än misshandel om man är låt oss säga fyra fem som misshandlar?

Hur skulle det funka efter låt oss säga en fotbollsmatch där man kan vara grupper om 20-30-40 som slåss mot varandra? 40 års fängelse för slagsmål?

1: att vissa orter har lite medan andra har mer, som södertälje som har mer vad man hört i denna tråden.

2: jag sa ingen tidsgräns, och naturligtvis får säg ett språkkrav bedömas från person till person, säg en barnfamilj 2 vuxna 40-45 år, 2 barn, 7 och 9 år, där skulle ju de kunna hjälpa varandra att nå målet, äldre människor som i ditt exempel får man kanske vara lite snällare mot i kraven, med tanke på vid 66 års ålder kan det bli svårt att lära sig ett nytt språk.

3: de gangsters jag menar är inte de som begår brott en gång, vilket jag borde ha förtydligat, utan sånna som åker dit titt som tätt, samt medlemmar av AL och OG, inte de som kanske åker dit för ett fylleslagsmål vid 18 års ålder sen aldrig mer, three strikes and your out...

4: återigen skrev jag mindre än jag menade, menade 20 vs 1 misshandel, eller 5 vs 1:)
sen anser jag att våldtäkts straffet bör skärpas det med, då ett nej är ett nej, men i det stora hela skulle en sån här lag få grupper att tänka till lite mer när det gäller att ta till nävarna mot någon som vågar käfta tillbaka

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
förslag nummer 4:
öka straffet för grupp misshandel
lägg på 1 år för varje inblandad person, då skulle dessa det skrevs om åka dit för 20 år iaf, o alla skulle vara glada att slippa såna svin ute i samhället.

...varför fortsätter människor komma med sådana här argument?
Vad tror du händer när de kommer ut om 20 år? Tycker du att en person, som låt säga är 20 år, ska sitta i fängelse tills de är 40 år eftersom de umgicks med fel personer i sin ungdom?

Kriminella invandrare är människor som alla andra, som givetvis kan förändra sig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
Förstår inte hur man kan säga att det är lätt hänt att springa runt i gäng på 20pers och slå ner tjejer, handikappade ellr andra oskyldiga. bara för att det är "mindre regler" utanför hemmet. det är bara fånigt

Huh? Visst, det behöver absolut inte ha med hemmet att göra, men självklart påverkas människor i stor utsträckning av människorna runt omkring dem. Våld föder våld osv.

Alla kan bli kriminella. Det finns ingen "kriminalitetsgen". Det finns inga vetenskapliga studier som visar att människor med en viss etnicitet skulle vara extra benägna att bli kriminella.

Det enda som behövs för att samla ihop ett gäng människor som sedan sparkar någon halvt ihjäl är att människorna inte har den "moral" som de flesta andra människor har. Den moralen kommer knappast från just precis vilken etnicitet man har.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
...varför fortsätter människor komma med sådana här argument?
Vad tror du händer när de kommer ut om 20 år? Tycker du att en person, som låt säga är 20 år, ska sitta i fängelse tills de är 40 år eftersom de umgicks med fel personer i sin ungdom?

naturligtvis får man ta hänsyn till vissa saker, men ett gäng som tjejen råkade ut för, hur många av dom tror du varit i kontakt med polisen sen tidigare? sen kanske några stod och tittade på, kan dom isf bevisa detta så kanske de åker dit på den där lagen som är uppe som förslag att det ska bli brottligt att inte ingripa vid misshandel. att man har fel kompisar får ej heller anses som förmildrande, det är ingen anledning att 20 pers slår ner en människa imo.

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Re: Vad har hänt med Sverige??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hankoo
Med anledning av följande artikel:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3292882.ab

där det står att läsa att en ensam svensk tjej blev brutalt misshandlad nästan till döds av 20 syrianer (invandrare enl. aftonbladet) enbart för att hon var Svensk.

(Hon gick förbi gänget på vägen hem och de skrek "jävla svennehora" då skrek hon tillbaka "håll käften" och direkt började 20 pers sitt försök till dödsmisshandel av den stackars tjejen.

Hon blev räddad av 6 väldigt modiga svenska hockey killar som såg att hon var nära att dö av alla hopp på huvudet och sparkar mot ansiktet. Så dom försökte stoppa gänget men blev nästan dödade själva.

Vad fan har hänt med Sverige egentligen? Jag har bott utomlands i många år nu och kommer oftast bara på besök lite snabbt då och då.

Men det verkar som att Sverige har blivit en väldigt osäker plats, och att det finns stora bekymmer med invandrargäng som drar runt och attackerar svenskar bara för att de är svenskar

Och kom inte med nått snack om rasism eller nazism nu eftersom jag är invandrare själv och det bara förstör debatten.

Jag vill fråga er om ni känner er säkra eller om ni också råkat på svårigheter i det nya sverige?

Och varför gör inte polisen något åt detta? Tycker det är fruktansvärt att det blivit så här

Vart får du reda på att det är syrianer? Även om det är rätt så uppenbart att det är något tattar-/blatte- pack som räller runt i stan, så skriver aldrig aftonbladet något om berövaren(as) nationalitet.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Ehm, du skrev alldeles nyss att:
"BRÅs undersökning har kommit upp och diskuterats flertalet ggr på forumet och i samtliga fall har slutsatsen varit att den inte går att applicera i verkligheten som många (läs crippa) gör."

Viket tyder på att du menar att deras undersökningar är felaktiga då det inte stämmer i verkligen. Varför göra undersökningar om det inte stämmer?

Herregud människa, slå upp vad ordet applicera betyder...

[QUOTE]
Så vitt jag vet så är går man i pension vid 65 års ålder (än så länge) så obviously bör ett sånt krav inte gälla för en 66-åring....
[/QUOTE]OKej, dumt exempel där, men sänk åldern till 62 då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hankoo
CSM101 du verkar vara en påläst filur så jag vill ta en minidebatt med dig.

Nja, påläst och påläst. Jag tar gärna en minidebatt med dig så länge vi håller nivån hög.
[QUOTE]
Fråga nr1.

I mellanöstern skriker man efter utbildade läkare, ingenjörer och annat folk.
Länder som Saudi, UAE och Kuwait och Jordanien söker folk med utbildning, om nu alla invandrare är högutbildade som du påstår varför inte ta ett jobb där istället för att åka hela vägen till Sverige och inte jobba? (läs: få socbidrag) Om det blev krig i Sverige skulle jag hellre flytta till Norge eller danmark istället för att flytta till Korea och lära mig deras kultur och samhälle.

[/QUOTE]Nej, läs om det jag skrev, jag skrev uttryckligen att invandrarna inte ens behövde vara utbildade, med andra ord har jag aldrig påstått att alla invandrare är högutbildade. Men nu till kärnan i din fråga: när det gäller arbetsinvandring är jag med dig. Då väljer folk vart de ska flytta till har de i de flesta fallen en plan för hur de tänker göra när de kommer fram i det nya landet. Är man utbildad och väljer vilket land man vill flytta till så är det jobbmöjligheterna i landet som styr, inte bidragssituationen.

I övrigt kan jag meddela dig att det är oerhört många som flyttar till de länder du nämner också. Intressant är även at tdet är oerhört rika länder du nämner som vill ha högutbildade människor från andra länder till sig, stödjer inte detta det som kommer lite längre ner?

Men när det gäller krig är det inte lika lätt, då är det inte som att man sitter ner och kollar genom olika länders välfärdssystem för att sen i lugn och ro avgöra vilket land man ska flytta till med minimalt med ägodelar för att snylta på bidrag. Istället rör det sig i väldigt många fall om att man får höra om att vissa länder tar emot flyktingar nu och man flyr dit. Man blir en flykting då ju.

Och det är tyvärr här många tänker fel, de tror att invandrare/flyktingar kommer hit för bidrag. Jag tänker inte påstå att invandrare inte får bidrag. Jag tänker inte heller komma med hur många det är som får det, för det vet jag inte. Jag vet att många invandrare slutar som bidragstagare (vissa vill det pga lathet och andra eftersom de inte kan skaffa jobb), men det betyder per automatik inte att de kom hit för bidragens skull.

Sista tanken i frågan: Jag anser/tycker att länderna som är med i kriget själva ska ta huvudansvaret för människorna de gör till flyktingar, så jag håller med vissa till en del. Varför ska Sverige ta emot massa stackars flyktingar som vi inte kan ta hand om på bästa sätt när det är x antal andra länder som orsakat flyktingströmmen? Dock ställs detta till motpolen: en människa i nöd ska ha hjälp...

[QUOTE]
Fråga nr2.

Är det någon som har påstått att Tyska och Polska läkare är ute och misshandlar ensamma stackars tjejer?

[/QUOTE]Nej, men när man säger "invandrare" är överrepresenterade i brottsstatistik och att man därför bör begränsa invandring så kommer även dessa per automatik falla in i gruppen.

[QUOTE]
Fråga nr3.

Du säger att välfärden mår "jävligt bra" av invandring.

1.a Jag skulle vilja ha en källa på det påståendet gärna.

1.b Hur kommer det sig att "välfärden" monteras ner i takt med den ökade invandringen?

Alla riksdagspartier är ju överens att invandringen kostar mångmiljard belopp och dessa belopp måste man ju ta någonstans ifrån, vilket man nu gör. Nämligen skola, vård och omsorg.

Enligt vissa uppskattningar kostar invandringen oss runt 260 miljarder kronor, detta döljs av alla riksdagspartier eftersom man inte "vill sätta pris på människor".

[/QUOTE]Nej, nu får du läsa rätt då du missat det jag skrev i fet och kursivt. Och då stämmer det jag säger och jag har även ett ypperligt exempel på det i form av läkarexemplet.
Googla lite så får du själv svaret på 1a (delvis iaf).
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2550&a=632785
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=573&a=731798
http://www.dagenssamhalle.se/zino.aspx?articleID=11582
http://www.hn.se/m_opinion.php?id=935241&avdelning_1=112&avde...
http://luflund.wordpress.com/2008/03/23/oka-invandringen-for-...

Välfärden monteras ner i takt med invandringen? Att den ena minskar i takt med att den andra ökar betyder inte att de hänger ihop. Växthuseffekten ökar också i takt med att invandringen ökar, ska jag dra någon slutsats från det påståendet också? Förstår du vart jag vill komma?

Jag har inga siffror som säger hur mycket invandringen kostar, men en arbetsför invandrare som snabbt integreras och hamnar i arbetsmarknade är ur ett ekonomiskt synsätt inte en belastning till samhället. Detta rör inte bara invandrare, utan alla medborgare i ett land. ALla som jobbar och betalar skatt är bra, medan de som inte jobbar och bara slösar skattemedel är dåliga (inte som personer utan ekonnomiskt). Således är barn, studenter, pensionärer och bidragstagare rena förluster för samhället (de två första grupperna är dock ett undantag då dessa ses som en investering).

Jag som växt upp i Sverige och pluggar till läkare kostar den svenska staten betydligt mer än en färdigutbildad läkare som flyttar hit från ett annat land och börjar jobba (eller vilket yrke som helst som kräver utbildning) då jag i många år varit till belastning för samhället. Samhället har investerat pengar i mig och jag ska börja betala tillbaka det i form av skatter. Den färdigutbildade läkaren har samhället investerat ytterst lite i och får större avkastning från. Det är givetvis inte så enkelt, men väldigt förenklat ser det ut så.

Att pengar skulle tas från skola, vård och omsorg för att flyttas över till migrationsdelen har jag svårt att tro på. Nedskärningarna sker överallt.
Att invandring kostar pengar är ingen som förnekat, men den genererar också en hel del pengar, så det är inte enbart en förlustaffär.
Och nej, varför ska man sätt apris på utvalda delar av samhället?
Står ju lite sånt här i länkarna jag klistrat in med, värt att fundera på.

[QUOTE]
Fråga nr4.

Har du hört talas om white flight? Integrationen kommer tyvärr aldrig fungera eftersom så fort en viss procentsats av invandrare flyttar in i ett svenskt område börjar svenskarna flytta ut.

http://en.wikipedia.org/wiki/White_flight

Landskrona är ett bra exempel på denna sorgliga trend.

Väntar på dina svar, så kör vi vidare.

[/QUOTE]Har bara läst ytterst lita om det innan, men frågan som slår mig är: varför skulle jag eller du eller någon annan flytta ifrån ett område vi gillar bara för att andelen personer med egenskapen X ökar så länge vi inte har problem med varandra och alla kommer överens?
Känns för mig som att det är andra problem som gör att man "flyr fältet" vilket även följande länk "bevisar"
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_succession_theory

Skulle du fly från ditt område om det skulle flytta dit 25 invandrarfamiljer där alla vuxna var högutbildade (ingenjörer, läkare, ekonomer etc) och barnen var mönsterelever?
Skulle du stanna om det istället flyttade dit 25 "inhemska" familjer där alla föräldrar var alkoholister, narkomaner, arbetslösa och bidragstagare och deras barn kriminella?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
1: att vissa orter har lite medan andra har mer, som södertälje som har mer vad man hört i denna tråden.

Vad man hört?
Vad har du själv för erfarenheter av detta?

Själv är jag emot ansamlingar av vissa inom vissa områden, det för inget gott med sig, utan mest problem, vilket vi fått se. Man ska sträva efter att sprida ut alla i landet, men då kränker man folks rätt att röra sig fritt. Svår nöt att knäcka, men grunden är att man ska få, i detta fall, invandrare själva att vilja bo på andra ställen än invandrartäta områden. hur detta ska gå till är svårt att veta tyvärr och här saknar jag riktigt bra svar.

[QUOTE]
2: jag sa ingen tidsgräns, och naturligtvis får säg ett språkkrav bedömas från person till person, säg en barnfamilj 2 vuxna 40-45 år, 2 barn, 7 och 9 år, där skulle ju de kunna hjälpa varandra att nå målet, äldre människor som i ditt exempel får man kanske vara lite snällare mot i kraven, med tanke på vid 66 års ålder kan det bli svårt att lära sig ett nytt språk.
[/QUOTE]Även om tanken i sig är god så kommer det inte funka i praktiken. Låt oss ta familjen du nämner. Vad händer om mamman, av olika anledningar, inte lär sig ett ord svenska?

[QUOTE]
3: de gangsters jag menar är inte de som begår brott en gång, vilket jag borde ha förtydligat, utan sånna som åker dit titt som tätt, samt medlemmar av AL och OG, inte de som kanske åker dit för ett fylleslagsmål vid 18 års ålder sen aldrig mer, three strikes and your out...
[/QUOTE]Anade att det var något sånt
Men frågan kvarstår ändå. Your out... Where? Vad ska göras med dessa? Om inget land vill ha dem kommer de ju få vara kvar i Sverige och hur skulle papperslöshet motverka att de begår brott igen?

[QUOTE]
4: återigen skrev jag mindre än jag menade, menade 20 vs 1 misshandel, eller 5 vs 1:)
sen anser jag att våldtäkts straffet bör skärpas det med, då ett nej är ett nej, men i det stora hela skulle en sån här lag få grupper att tänka till lite mer när det gäller att ta till nävarna mot någon som vågar käfta tillbaka
[/QUOTE]Okej, då blir frågan, vart sätter man den nedre gränsen för hur många som är "ok" att misshandla när man är i en grupp för att slippa detta multplicerande straff?

Som sagt, fundera ut mera, fördjupa och utveckla det du menar. Du är i ett väldigt tidigt stadie i dina tankar om detta verkar det som och det är, imo, kul att få dig själv att tänka ut varför vissa saker du skriver funkar och andra inte funkar. Nu lät det där jävligt översittigt av mig, men ta det på rätt sätt, jag säger inte att du har fel och jag rätt, utan jag försöker snarare bara själv få veta mer om hur du tänker.

Långt inlägg, men är svar till tre olika pers, så sorry. Skiter i eventuella stavfel, är för sent för att jag ska orka bry mig. God natt på er.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person

Det enda som behövs för att samla ihop ett gäng människor som sedan sparkar någon halvt ihjäl är att människorna inte har den "moral" som de flesta andra människor har. Den moralen kommer knappast från just precis vilken etnicitet man har.

Word, folk som springer omkring i gäng och härjar är ALLA fega rackare oavsett etnicitet.

Man up, klipp er och skaffa er ett jobb!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
...varför fortsätter människor komma med sådana här argument?
Vad tror du händer när de kommer ut om 20 år? Tycker du att en person, som låt säga är 20 år, ska sitta i fängelse tills de är 40 år eftersom de umgicks med fel personer i sin ungdom?

Kriminella invandrare är människor som alla andra, som givetvis kan förändra sig.

Huh? Visst, det behöver absolut inte ha med hemmet att göra, men självklart påverkas människor i stor utsträckning av människorna runt omkring dem. Våld föder våld osv.

Alla kan bli kriminella. Det finns ingen "kriminalitetsgen". Det finns inga vetenskapliga studier som visar att människor med en viss etnicitet skulle vara extra benägna att bli kriminella.

Det enda som behövs för att samla ihop ett gäng människor som sedan sparkar någon halvt ihjäl är att människorna inte har den "moral" som de flesta andra människor har. Den moralen kommer knappast från just precis vilken etnicitet man har.

tror du missförstod lite ellr som vanligt som formulerade mig lite dåligt.
anser verkligen inte att det har med etnesitet/ras och sånt tjaffs.
vart bara lite förvånad över att de lät lite som" men dom kan ju inte hjälpa det för dom har stränga regler hemma och inte det utom hus då kan det lätt hända att man gör sånt där"

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
[B]

Vad man hört?
Vad har du själv för erfarenheter av detta?

Själv är jag emot ansamlingar av vissa inom vissa områden, det för inget gott med sig, utan mest problem, vilket vi fått se. Man ska sträva efter att sprida ut alla i landet, men då kränker man folks rätt att röra sig fritt. Svår nöt att knäcka, men grunden är att man ska få, i detta fall, invandrare själva att vilja bo på andra ställen än invandrartäta områden. hur detta ska gå till är svårt att veta tyvärr och här saknar jag riktigt bra svar.

[B]Även om tanken i sig är god så kommer det inte funka i praktiken. Låt oss ta familjen du nämner. Vad händer om mamman, av olika anledningar, inte lär sig ett ord svenska?

[B]Anade att det var något sånt
Men frågan kvarstår ändå. Your out... Where? Vad ska göras med dessa? Om inget land vill ha dem kommer de ju få vara kvar i Sverige och hur skulle papperslöshet motverka att de begår brott igen?

Okej, då blir frågan, vart sätter man den nedre gränsen för hur många som är "ok" att misshandla när man är i en grupp för att slippa detta multplicerande straff?

Som sagt, fundera ut mera, fördjupa och utveckla det du menar. Du är i ett väldigt tidigt stadie i dina tankar om detta verkar det som och det är, imo, kul att få dig själv att tänka ut varför vissa saker du skriver funkar och andra inte funkar. Nu lät det där jävligt översittigt av mig, men ta det på rätt sätt, jag säger inte att du har fel och jag rätt, utan jag försöker snarare bara själv få veta mer om hur du tänker.

Långt inlägg, men är svar till tre olika pers, så sorry. Skiter i eventuella stavfel, är för sent för att jag ska orka bry mig. God natt på er.

1: någon nämnde tidigare i tråden att i småland dit personen flyttat till ifrån Södertälje fanns det mindre. sen så kan man väl ha det som krav på nya invandrare, du får inte flytta till invandrar täta områden, en fördel med det är språkkunskapen blir bättre imo då, hade i lumpen flera med invandrar bakgrund, en av dom bodde i ett invandrartätt område, han bröt, de andra saknade helt denna brytning.

2: om resten av en familj lärt sig så skulle en ut visning av morsan inte funka ju, så vad sägs om ett förlängd tidsfrist för henne då?

3: "tillbaka till avsändaren" dvs deras tidigare hemland, komma ifrån ett krigsdrabbat land eller av nån annan anledning och sen bete sig som skit då kan dom få åka tillbaka till sitt krig, så slipper vi få hit kriget(som vissa invandrare anser att de för mot "svennar") extremt, ja. i värsta fall får vi väl bygga om Skåne till ett stort fångläger för "oönskade" dvs papperslösa;)

4: säg att misshandel ger 2 år, tror faktiskt det är nått sånt, sen ger sig 2 killar på en liten tjej, ingen etnicitet inblandad - varifrån de kmr spelar ingen roll, och de 2 killar åker dit på full pott, 2år så får de + 1, 2+1=3, det bör dock nämnas att lagar inte står "misshandel ger 2 år" utan även en definition samt en rad tillägg m.m:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd

http://ec.europa.eu/justice_home/fsj/immigration/fsj_immigrat...

Om jag har förstått det rätt såhär en lördag morgon så kommer det bli gemensamma asyllagar för hela EU. Undra hur länge det kommer dröja tills finnarna hoppar av EU.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
1: någon nämnde tidigare i tråden att i småland dit personen flyttat till ifrån Södertälje fanns det mindre. sen så kan man väl ha det som krav på nya invandrare, du får inte flytta till invandrar täta områden, en fördel med det är språkkunskapen blir bättre imo då, hade i lumpen flera med invandrar bakgrund, en av dom bodde i ett invandrartätt område, han bröt, de andra saknade helt denna brytning.

Citat:

8 § Varje medborgare är gentemot det allmänna skyddad mot frihetsberövande. Han är även i övrigt tillförsäkrad frihet att förflytta sig inom riket och att lämna detta. Lag (1976:871).

http://www.riksdagen.se/templates/R_PageExtended____6074.aspx

Det strider mot lagen att begränsa folks frihet att förflytta sig som de vill. Och ska man enbart tillämpa det gentemot invandrare så är dett ytterligare lagbott.

Man ska inte tvinga invandrare att flytta till andra ställen, man måste få dem att vilja detta själva, samtidigt som man får folk på många orter mer positiva till invandrare. Svår nöt att knäcka som sagt. Ignorans hos många invandrare gr att de flyttar till ställen där andra invandrare finns och ignorans hos många svenskar gör att de inte vill ha "såna där" i sina villaområden.

[QUOTE]
2: om resten av en familj lärt sig så skulle en ut visning av morsan inte funka ju, så vad sägs om ett förlängd tidsfrist för henne då?
[/QUOTE]Okej, så då har du redan gått ifrån din regel. Hur länge ska hon få tidsfrist och vad händer om hon aldrig lär sig svenska?

[QUOTE]
3: "tillbaka till avsändaren" dvs deras tidigare hemland, komma ifrån ett krigsdrabbat land eller av nån annan anledning och sen bete sig som skit då kan dom få åka tillbaka till sitt krig, så slipper vi få hit kriget(som vissa invandrare anser att de för mot "svennar") extremt, ja. i värsta fall får vi väl bygga om Skåne till ett stort fångläger för "oönskade" dvs papperslösa;)
[/QUOTE]Har personen en gång blivit svenskt medborgare finns det inte längre någon avsändare, det är ju hela det som är poängen. Hemlandet kommer inte ta emot den personen eftersom denne inte längre är medborgare ju. Och är man inte svensk medborgare så saknar man dessutom ID-handlingar och hur lätt är det på en skala att ta sig in i ett land utanför EU (som man dessutom flytt från kanske och därför är mindre motiverad att åka tillbaka till) utan pass?

[QUOTE]
4: säg att misshandel ger 2 år, tror faktiskt det är nått sånt, sen ger sig 2 killar på en liten tjej, ingen etnicitet inblandad - varifrån de kmr spelar ingen roll, och de 2 killar åker dit på full pott, 2år så får de + 1, 2+1=3, det bör dock nämnas att lagar inte står "misshandel ger 2 år" utan även en definition samt en rad tillägg m.m:)
[/QUOTE]Förstår vad du menar.

Men om vi tillämpar det du menar i detta fall då?

Misshandel 2 år. Sen får varje person+20 år och då har vi att varje person i gänget får sitta 22 år i fängelse.
Hur länge får en mördare, pedofil, serievåldtäktsman sitta inne?

För att inte nämna att belastningen på rättssystemet skulle öka mångfalt. Snittet ligger på 1800:-/skalle för ett dygn på anstalt (http://www.kriminalvarden.se/upload/resan/docs/20_fragor.pdf)

22 år x 20 pers x 365 x 1800 = 289 080 000:-

Är det rimligt att lägga ut 300 miljoner kronor på att låsa upp dessa (sjuka jävla) personer? Med dem pengarna hade man med all säkerhet kunnat förebygga ungdomar från att falla i brott på annat sätt.

Hur hade den kostnaden påverkat budgeten i övrigt? För att lagen ska få respekt av medborgare måste den vara rättvis, konsekvent och på ett sätt ska olika brott ge olika hårda straff.

Att misshandel i detta fall skulle ge högre straff än serievåldtäkt är absurt och det skulle förutom den ekonomiska biten se till att allmännheten (ytterligare) förlorade respekt för lagen. Redan nu är det ju många som får hårdare straff för eko-brott än för våldtäkt, pedofili och dylikt och en sådan här lagändring skulle bara reta massan ytterligare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
http://ec.europa.eu/justice_home/fsj/immigration/fsj_immigrat...

Om jag har förstått det rätt såhär en lördag morgon så kommer det bli gemensamma asyllagar för hela EU. Undra hur länge det kommer dröja tills finnarna hoppar av EU.

Men det betyder ju inte att det per automatik blir lättare att ta sig in ju

Man ska se till att "rätt" människor tas in på rätt sätt så man slipper illegal immigrering som kostar EU för mycket. Och detta gör att det till och med blir svårare för många illegala immigranter att ta sig in i något land i EU. Som jag har förstått debatten så ville man ha en gemensam databas där man kan kolla upp nyanlända. Skulle det visa sig att en person kommer till Sverige men som tidigare varit och försökt få medborgarskap i ett annat EU-land så kommer personen utvisas till hemlandet direkt, då denne redan fått sin chans i EU. Och det är ju detta som sker idag, många flyttar runt från land till land och försöker få medborgarskap i endera land, vissa lyckas andra inte.

Och då invandrare inte bara är människor från utomeurpeiska länder så betyder det att den fria rörelsen inom EUs länder kommer fortsätta som vanligt (och knske ökande takt) och därmed även invandringen.

Permalänk

Nu kommer jag här och drar ner debatten till en helt annan nivå. Men är det bara jag som inte blir det minsta berörd när någon kallar mig för svenne, svennejävel osv.?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
Nu kommer jag här och drar ner debatten till en helt annan nivå. Men är det bara jag som inte blir det minsta berörd när någon kallar mig för svenne, svennejävel osv.?

Vad tror du de känner när de blir kallade jävla turkar, blattar etc etc?
Nu har jag inte sagt att de har rätt att kalla dig/er för det men man får tänka tvärt om.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Hur länge får en mördare, pedofil, serievåldtäktsman sitta inne?

För min del så kan man låsa in dom och slänga nyckeln. Möjligtvis sätta dom på ett arbetsläger och tälja dalahästar som vi säljer till tyska turister. Men det är ju bara min åsikt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
Nu kommer jag här och drar ner debatten till en helt annan nivå. Men är det bara jag som inte blir det minsta berörd när någon kallar mig för svenne, svennejävel osv.?

Bortsett från att svenne låter så jävla fult, så är det egentligen inget fel att säga det, precis som att säga neger eller turk. Det är när man lägger till "jäva/el" som det inte blir okej t.ex snutjävel, svennejävel, jävla neger, osv.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

CSM: kolla här nu, såna som är fega och hänger i stora gäng o leker förorts gangsta och ger sig på ensamma människor, de ska bort, bakom lås och bom, sen kan man för allt jag bryr mej slänga bort nyckeln till deras celler, det samma gäller pedofiler och våldtäkts män, pedofiler och våldtäkts män som mördar sina offer, ja de kan man släppa ut på försvarets artilleri skjutfält...

sen det dära med att utvisa, dubbla medborgarskap, det finns en del som har det, Dawit Isaac till exempel;)

det dära med långa straff gäller naturligtvis inte bara invandrare;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP