Permalänk
Medlem

Bästa mATX-kort med inbyggd grafik?

Vilket kort rekommenderas?

Permalänk
Medlem

Beror på om du ska köra AMD eller Intel men jag rekommenderar:

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GIGMA78GM...

HD3200 grafik samt att det går att klocka lite om man vill

Du kan dock inte ta en processor som ligger på över 65/89W TDP, rekommenderar en 4850e eller 5000+BE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragge
Beror på om du ska köra AMD eller Intel men jag rekommenderar:

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GIGMA78GM...

HD3200 grafik samt att det går att klocka lite om man vill

Du kan dock inte ta en processor som ligger på över 65/89W TDP, rekommenderar en 4850e eller 5000+BE.

Takkså mukket

Permalänk
Medlem

Vill du ha ett lite mer framtidssäkert moderkort så har Gigabyte släppt en ny variant av GA-MA78GM-SH2 som heter GA-MA78GPM-SH2, som har mycket bättre strömförsörjning till processorn. Det moderkortet klarar av alla AM2 och AM2+-processorer på marknaden just nu, oavsett deras strömförbrukning. Det är lite dyrare dock, så om du inte tror att du kommer behöva så kraftiga processorer så är nog GA-MA78GM-SH2 ett bättre val.

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på vad skillnaden är så nu fick jag veta det Givetvis ett bättre val isf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Vill du ha ett lite mer framtidssäkert moderkort så har Gigabyte släppt en ny variant av GA-MA78GM-SH2 som heter GA-MA78GPM-SH2, som har mycket bättre strömförsörjning till processorn. Det moderkortet klarar av alla AM2 och AM2+-processorer på marknaden just nu, oavsett deras strömförbrukning. Det är lite dyrare dock, så om du inte tror att du kommer behöva så kraftiga processorer så är nog GA-MA78GM-SH2 ett bättre val.

Det där låter bra Prisskillnaden är ju egentligen mariginell.

Permalänk
Medlem

ska du ha bäst är det 790g som gäller, men 780g är bra den

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Jepp, när det gäller integrerad grafi är det ett kort för AMD som gäller och i synnerhet de nämda.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Jag har en 95Wattare på min Gigabyte GA-MA78GM-S2H och fungerar finnt. dock moderkortet har bränts en gång men jag fick ett nytt på garantin. Phenom 9750 stöds av moderkortet (den processorn är 95/125Watt) Men som sagt. Jävligt på gränsen att moderkortet klarar av det. Skulle nog nu rekommendera den förbättrade versionen. dock var tråkigt att den förbättrade versionen inte fanns då jag köpte mitt moderkort. Skulle valt det om det hade funnits då men får sitta med den svagare nu.

Permalänk

Om man kollar gigabytes hemsida och dessutom vill ha ett kort som klarar phenom 9950 så tror jag http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GIGMA78GP... är det bästa man kan få för pengarna. 2300+ poäng i 3Dmark06 och desutom phenom 9950 säkrad...

Visa signatur

AMD Phenom 9950BE@3262MHz | Zerotherm NV 120 | Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H | 2*1GB Corsair XMS PC6400@900MHz | Cooler Master Elite 333