Problem med Inet Data...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjornf
Var försiktig med klagomål på Inet. Detta kassa källarföretag har många fans på detta forum.

Handla på ett annat företag då? Det är du som tror att RMA tar 24 timmar, det är att vara okunnig och inget annat.

Till TS:

Om du skickar ett mail på en lördag till kundtjänst är det inget som säger att de kommer att läsa det före måndag. Kontaktar man kundtjänst en lördagnatt får man skylla sig själv faktiskt. Det är ditt fel att du har fått en produkt du beställt och det står rätt tydligt på deras hemsiad vad som gäller.

Citat:

Ångerrätt vid distansavtal (privatkonsument)

I enlighet med svensk lagstiftning om konsumentskydd vid distansavtal har privatkonsument fjorton (14) dagar på sig att frånträda sitt köp från det att kunden har mottagit produkten. För att ångerrätten skall gälla måste produkten vara Inet Data AB tillhanda senast sexton (16) dagar från det att kunden har mottagit produkten. Ångerrätten gäller endast då produkten returneras i väsentligen oförändrat skick och i originalförpackning med produkten medföljande tillbehör, förbrukningsartiklar. Dessa får ej vara brutna/använda (t.ex. projektorlampa, bläckpatron, cd/dvd-skivor) i de fall där detta inte krävs för att undersöka produktens funktion.

Innan återsändandet skall kund göra en felanmälan på www.inet.se/support/. Observera att erhållande av returnummer ej utgör en godkänd retur. Vid återsändandet skall returfrakten vara betald samt med faktura/följesedel bifogad och tydligt uppmärkt med returnummer. Varan skall vara förpackad i av Posten godkänt ytteremballage (t ex wellpappkartong). Returer som inkommer till Inet Data AB utan godkänt ytteremballage (t ex i kuvert) returneras till kund utan åtgärd då dessa ej kan godkännas för retur. Det är kundens skyldighet att produkten inkommer till Inet Data AB samt att den inte skadas under returtransporten.

Returen är godkänt först när Inet Data AB mottagit produkten och funnit den insänd i enlighet med ovanstående villkor.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjornf
Var försiktig med klagomål på Inet. Detta kassa källarföretag har många fans på detta forum.

Har aldrig handlat på inet, men jag kan ändå säga att det är du som suger med tanke på att du jämför med dina fantasiföretag.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Betala! Hur mycket snackar vi om 150kr max.. och se det som ett misstag.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styler
Alltid finns det folk som skyller på trådskaparna direkt utan o blinka! Är ni hitsända som små pudlar av butikerna för att avfärda kritik som riktas emot respektive butik? Inte första gången man ser sådant skit.

Har han skickat ett mail till supporten så förväntar man att de tar del av mailen. Ligger man efter med mailen så får de prioritera eller införa extra resurser. Om mailen inte har någon prio ja dom uppmanar man på sidan att ringa in ärenden. Men då fyller mailen ingen funktion och kan därmed tas bort, speciellt om man "missar" att läsa mail.

Erbjuder man support via mail ska den vara bemannad, inte minst ska det finnas synk med mailärenden och lagerhantering.

Har arbetat i liknande verksamhet.

Kan inte annat än hålla med.

Permalänk
Medlem

Hej!

Inet är en väldigt bra interbutik som jag handlat från flera gånger utan några problem alls.

Jag vill också påpeka att jag får några månader sedan skickade ett mail till dem mitt på en söndagseftermiddag. Döm om min förvåning när jag fick svar två minuter senare!

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande inte jag gjort fel och dom borde betala returfrakten eftersom de inte läste sina mail och bad om ursäkt för detta..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Tycker fortfarande inte jag gjort fel och dom borde betala returfrakten eftersom de inte läste sina mail och bad om ursäkt för detta..

Men ring och prata med dom då ? Fråga när din avbeställning ankom och om de anser att de verkligen gjort rätt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Men ring och prata med dom då ? Fråga när din avbeställning ankom och om de anser att de verkligen gjort rätt.

Precis, ring o berätta för dem att du inte tycker det är rimligt. Mycket går att lösa genom att bara prata med människor.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Jag förstår inte riktigt problemet i denna fråga, det är väl självklart att Inet ska stå för fraktkostnaden tillbaka?

Väljer man att köra med mail som en kontaktväg så ska man även se till att svara på mailen, klarar man inte att svara i tid får man helt enkelt ta kostnaderna för det.
Se det som att du ska säga upp ett hyreskontrakt och du skickar in din uppsägning.
Företaget lägger sedan din uppsägning på hög och hinner inte behandla den innan kontraktet förlängs och vips så sitter du med 3 månaders hyra extra.

Driver själv en större webshop och vi gör iaf som jag beskriv ovan, om VI inte hinner behandla en avbeställning via mail innan vi har skickat beställningen, då står vi för alla kostnader för att skicka tillbaka varan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarNetwork
Jag förstår inte riktigt problemet i denna fråga, det är väl självklart att Inet ska stå för fraktkostnaden tillbaka?

Väljer man att köra med mail som en kontaktväg så ska man även se till att svara på mailen, klarar man inte att svara i tid får man helt enkelt ta kostnaderna för det.
Se det som att du ska säga upp ett hyreskontrakt och du skickar in din uppsägning.
Företaget lägger sedan din uppsägning på hög och hinner inte behandla den innan kontraktet förlängs och vips så sitter du med 3 månaders hyra extra.

Driver själv en större webshop och vi gör iaf som jag beskriv ovan, om VI inte hinner behandla en avbeställning via mail innan vi har skickat beställningen, då står vi för alla kostnader för att skicka tillbaka varan.

Så alltså får jag maila din webshop 1 minut innan min order går iväg och avbeställa, om ni då inte hinner läsa mailen står ni för frakten?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Så alltså får jag maila din webshop 1 minut innan min order går iväg och avbeställa, om ni då inte hinner läsa mailen står ni för frakten?

Det ska ju självklart vara rimligt, men i regel så svarar vi alltid på alla mail vi har fått på morgonen, INNAN vi skickar några paket. Skulle vi inte lyckas med det så står vi för alla kostnader.

Permalänk
Medlem

Att vänta FLERA veckor för att sedan avbeställa via mail på en lördag....
Det är inte rimligt i mina ögon.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Att vänta FLERA veckor för att sedan avbeställa via mail på en lördag....
Det är inte rimligt i mina ögon.

Exakt vad är det som är fel på detta nu då ? Han hade väl tröttnat på att vänta...Du är den underligaste fisken på detta forumet med dina kommentarer som fått flera av oss att fundera på vad du gör här.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Tycker det hela känns ganska enkelt. Om han mailade Inet innan varorna skickades så bör dom stå för frakten, om varorna hade gått iväg när mailet skickades så bör trådskaparen stå för frakten?

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Exakt vad är det som är fel på detta nu då ? Han hade väl tröttnat på att vänta...Du är den underligaste fisken på detta forumet med dina kommentarer som fått flera av oss att fundera på vad du gör här.

Man får inte bara för sig att "nu räcker det". Hade han haft lite tankeverksamhet hade han faktiskt mailat när det var fredag och man antar att mailsupporten jobbar. 99% av alla företag har mailsupport vardagar och inte helger även om butikerna är öppna.

Och vad gör jag här? Gnäller inte över att jag inte vågar kommunicera med företag via tele och inte vill betala 120kr frakt som inte är hela världen, det är något som är säkert.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Inet är bra, tror att alla förstått det nu.

Men just nu är det inget snack om saken du ska INTE stå för frakten.
Självklart gjorde dom ett misstag vare sig man inser det eller ej, dom själva bad ju om ursäkt=misstag. Så inte ska du stå för frakten.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarNetwork
Det ska ju självklart vara rimligt, men i regel så svarar vi alltid på alla mail vi har fått på morgonen, INNAN vi skickar några paket. Skulle vi inte lyckas med det så står vi för alla kostnader.

Alltså är ni jävligt sega? Oftast går leveranser långt innan personal hunnit kolla igenom all epost. I många fall går leveranser INNAN kundtjänstpersonal äns börjar arbeta. Men du menar att i er shop så skiter ni i att skicka tidigt, väntar in personalen som svarar på epost, låter dessa beta av de hundratals mail som samlats under helgen, för att sedan (förutsatt att ni hinner med senare postupphämtningen) paketera samt skicka iväg alls. Låter extremt ineffektivt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Man får inte bara för sig att "nu räcker det". Hade han haft lite tankeverksamhet hade han faktiskt mailat när det var fredag och man antar att mailsupporten jobbar. 99% av alla företag har mailsupport vardagar och inte helger även om butikerna är öppna.

Och vad gör jag här? Gnäller inte över att jag inte vågar kommunicera med företag via tele och inte vill betala 120kr frakt som inte är hela världen, det är något som är säkert.

Tror det är snarare du som behöver se över din "tankeverksamhet".

Fick iallafall mail av Erik på Inet och han sa han kommer lösa allt på måndag.

mvh muSashi

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Min personliga åsikt är att om du skickade mailet innan varorna sändes så bör dom stå på frakten.
Skickade du mailet efter att dom skickat varorna så bör du stå för frakten.

Kan inte bli enklare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Alltså är ni jävligt sega? Oftast går leveranser långt innan personal hunnit kolla igenom all epost. I många fall går leveranser INNAN kundtjänstpersonal äns börjar arbeta. Men du menar att i er shop så skiter ni i att skicka tidigt, väntar in personalen som svarar på epost, låter dessa beta av de hundratals mail som samlats under helgen, för att sedan (förutsatt att ni hinner med senare postupphämtningen) paketera samt skicka iväg alls. Låter extremt ineffektivt.

Nu är inte vi något jätteföretag med flera hundra anställda, så dom som jobbar på lager kan även svara på mail, men vi besvarar alla mail vi har fått under gårdagen/natten/morgonen tills kl 08.00 ungefär. Jobbet på lagret fram tills dess består ofta mest av att packa upp leveranser vi fått under gårdagen (Då dessa oftast kommer i slutet av arbetsdagen).

Så det fungerar utmärkt för oss.

Men nu handlar väl endå inte denna tråd om detta?

Men jag anser fortfarande om en kund väljer att maila in sin avbeställning under fredag kväll eller under dom kommande 2 arbetsfria dagarna, så borde man sätta sig ner och ta den tid det tar att besvara mailen på måndagen så att man inte skickar iväg avbeställda beställningar. Om man inte hinner med detta så får man helt enkelt ta kostnaden för konsekvenserna.
Jag vet själv hur jag är som kund och jag vet hur man oftast ångrar sig om en produkt och vill byta/avbeställa innan den har blivit skickad.