Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
såg nyss att jag får FM3 gratis med min fanatec ratt:D

"The last day to order and get a free copy of Forza 3 was June 10th." Shit jag som beställde ratten i augusti.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk

http://forzacentral.com/forum/showthread.php?t=33046

verkar som det går att justera cockpitview´n

Visa signatur

lite :)

Permalänk

SUPERBIRD!!!
Nu måste man ju för fan skaffa ett 360!
Mina drömmars dröm bil *drool*

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
såg nyss att jag får FM3 gratis med min fanatec ratt:D

Kostar inte den ratten typ 3000kr? För det priset är det nästan billigare å köpa en riktig bil. Säkert skoj å ha en sån men lite för dyrt för min smak å lägga ut mer än vad konsolen kostar på en ratt. Inte heller hoppat på Guitar Hero-vågan av den anledningen. 800 är absolut max jag kan tänka mig å betala för ett spel oavsett vad som följer med (okey om man får en Ferrari på köpet så men det händer ju inte)

tony_flow: Coolt att man kan justera det!!! =D Var min största besvikelse med cockpit view att det kändes som om man satt och lutade sig frammåt över ratten. Man kunde inte se något i sidofönstret.

Synd att man inte har 3st TV apparater så man kan köra multi screen också =P

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att Forza Motorsport 3 inte var så himla bra.

Grafiken är ganska datorgjord, likt de första 3d bilspelen.

Känslan på spelet är uruselt också, man kan knappt få sladd, bara att gasa och släppa gasen, rikitiga hårda inbromsningar om man bromsar.

Tar lång tid att ladda varje gång man ska spela osv, även om du har spelet installerad i hdd.

Need 4 speed shift är mycket bättre om man ska jämföra dessa två.
Men där kan man inte spela 2 players förutom online då.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aaaaa
Need 4 speed shift är mycket bättre om man ska jämföra dessa två.

HAHAHAHAH! Ursäkta...men va fan....

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aaaaa
Känslan på spelet är uruselt också, man kan knappt få sladd, bara att gasa och släppa gasen, rikitiga hårda inbromsningar om man bromsar.

Det är för att du kör med alla assist på. Stäng av ABS, stäng av stability, stäng av traction control och så kommer du istället säga att känslan är dålig för att du bara kör av hela tiden. Nej, NFS: Shift är inte bättre än Forza 3, det är mycket sämre. Det är dig det är fel på och inte Forza.

Permalänk
Medlem

Sen när är Need for speed ett bra bilspel? typ senaste bra need for speed va ju typ Hot Pursuit resten har varit pure crap.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Nackdelen med den nya marknadsföringen är såklart att det lockar arkadfolket, inte så mycket att göra åt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

OK, får väl testa att stänga av alla dessa inställningar.
För har bara spelat ca 5 banor i vardera spel, och gillade N4S mer, men grafiken är iaf gammaldags 3d i forza...

Och colin mcrae dirt 2, ska ni inte ens testa, helt enformigt spel, med ca 10 banor som e på 1 laps, 3 laps, mirrored osv.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Det är för Turn 10 lagt krutet på fysikmotorn snarare än grafiken. Sen är det klart att alla inte gillar Forza 3. Beror på om man vill ha bilar som beter sig som i verkligheten eller om man vill att det ska vara lätt och häftigt som NFS.

Om man skulle jämföra med flygspel så är Forza IL2: Sturmovik medan NFS är Blazing Angels eller liknande. Två helt olika spel egentligen. Man måste anpassa sig till spelet. Om du försöker spela Forza så som du spelar NFS fungerar det inte.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aaaaa
OK, får väl testa att stänga av alla dessa inställningar.
För har bara spelat ca 5 banor i vardera spel, och gillade N4S mer, men grafiken är iaf gammaldags 3d i forza...

Och colin mcrae dirt 2, ska ni inte ens testa, helt enformigt spel, med ca 10 banor som e på 1 laps, 3 laps, mirrored osv.

Vart fick du tag i ditt exemplar av Forza 3?

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Han har ju en review copy såklart! Något annat är väl otänkbart?

Forza 3 är extremt bra tycker jag, testade att köra en Honda Civic Type-R med allt på stock (då jag har en sådan själv) och tycker att representationen är mycket bra. Nu kändes den kanske något kvickare än i verkligheten men den verkar väga lite mindre i Forza än den gör i Sverige så kanske är därför.

Sen kan det inte vara hur snyggt som helst om man vill ha 60fps men jag har hellre 60fps än någon grafisk effekt. Spelet är hur som helst snyggare än Forza 2.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Sen när är Need for speed ett bra bilspel? typ senaste bra need for speed va ju typ Hot Pursuit resten har varit pure crap.

Du kan inte jämföra Shift med dom tidigare, mil bättre. Vad som gör Shift bättre än FM3 är när du sitter i bilen, oslagbart när kroppen rör sig som en kropp borde, dvs framåt vid inbromsningar och bakåt vid acc.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Urk en hel vecka kvar till release... suck =/

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Du kan inte jämföra Shift med dom tidigare, mil bättre. Vad som gör Shift bättre än FM3 är när du sitter i bilen, oslagbart när kroppen rör sig som en kropp borde, dvs framåt vid inbromsningar och bakåt vid acc.

cockpit-view i Forza kunde vara bättre det har du rätt i men resten av spelet slår shift på fingrarna. Fler bilar, fler banor, mer upgraderingar, längre campaign, hela måla bilen hur du vill och köp folks designs biten, körkänslan, m.m.

Shift gör en del saker bra men det är en bra bit fram till eliten. Kanske tvåan om det kommer en lyckas fixa till många av problemen. Största problemet är att de verkar ha rushat fram spelet på ett år medan Forza 3 har hållit på med i 2½ år plus att de har kunnat använda en del från Forza 3 så kunnat använda mycket av tiden till polering.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Drömde faktiskt om Forza 3 inatt Drömde om att jag körde en Citroen C3 som förstabil...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
Drömde faktiskt om Forza 3 inatt Drömde om att jag körde en Citroen C3 som förstabil...

hehe. På tal om första bil. Finns det en lista på vilka bilar som man kan välja på som första bil för de olika regionerna? (om de har regioner i Forza 3) Vet att inför FM2 så släppte de en sådan lista. Jag antar att det är ungefär samma bilar då många bilarna är samma som i FM2.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
hehe. På tal om första bil. Finns det en lista på vilka bilar som man kan välja på som första bil för de olika regionerna? (om de har regioner i Forza 3) Vet att inför FM2 så släppte de en sådan lista. Jag antar att det är ungefär samma bilar då många bilarna är samma som i FM2.

http://www.msxbox-world.com/forums/index.php?showtopic=15397

Där har du bilarna du kan välja i början

Visa signatur

lite :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tony_flow
http://www.msxbox-world.com/forums/index.php?showtopic=15397

Där har du bilarna du kan välja i början

Då blir det ju Citroen C4 VTS för hela slanten. Den är minst avtändande i den där samlingen!

Permalänk
Medlem

Verkar som de tagit bort det där med regioner. Är väl lika bra.

Skräpiga bilar man får börja med jämfört med Forza 2 men gör ju inget då man snabbt lär vinna bättre bilar och det har sin charm att köra smått.

Tror det blir en Yaris, mest för jag funderar på en sådan i verkligen så lika bra å veta hur den är att köra hehe.

Men lite synd ändå att det bara är nya småbilar. De hade kunnat haft något gammalt också så man hade en bakhjulsdriven å välja på om man ville. Gillade RX7an man kunde välja i början i FM2. Supran var visserligen kraftfullare men inge rolig att köra tycker jag. Känns som en amerikansk musekbil/cruiser typ Camaro vilket den också försökte efterlikna för å sälja i USA.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
oslagbart när kroppen rör sig som en kropp borde, dvs framåt vid inbromsningar och bakåt vid acc.

Jaha, som i Forza 3 menar du? Den enda skillnaden är att i Forza 3 sitter gubben fastspänd med säkerhetsbälte mellan man inte har något i NFS:Shift så man flyger runt över hela stället så man knappt hajar hur man åker. Det enda som är dåligt med cockpiten i Forza är att man inte ser händerna röra sig när man växlar. Motion blur och skit klarar jag mig utan, billigt skräp för att locka okunniga CS-gamers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Jaha, som i Forza 3 menar du? Den enda skillnaden är att i Forza 3 sitter gubben fastspänd med säkerhetsbälte mellan man inte har något i NFS:Shift så man flyger runt över hela stället så man knappt hajar hur man åker. Det enda som är dåligt med cockpiten i Forza är att man inte ser händerna röra sig när man växlar. Motion blur och skit klarar jag mig utan, billigt skräp för att locka okunniga CS-gamers.

fy fasen vad jag hatar det överdrivna motionblurret i cs ja, går ju inte att sikta.

anledningen till att de inte gjorde in-cockpit växel animation är för att alla bilar har växelspak och paddels lite här och var , det skulle ta för lång tid om de skulle vilja göra det bra.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Ja det är tur att T-10 inte "putsar" lika länge som Polyphony...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Ja det är tur att T-10 inte "putsar" lika länge som Polyphony...

ja jo , fast skulle gärna vilja att de tagit bort lite smått irreterande saker , som att bilen varvar själv i single player och att man då bara har 1 sec att få upp laddtryck/varv innan det blir grönt.

de kunde ha fixat en option för de 30 pers som tycker att sånt är coolt , osv.

lite småslarv bara .
men bara 7 dagar kvar nu !!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Hur funkar Microsoft-ratten till Forza? Hur är det med kopplingen? Ratten har ju ingen kopplingspedal... på kontrollern så är koppling med LB, vad är det på ratten?

Permalänk
Medlem

Audi Sportquattro med R8:ans V10:a och dubbelturbo bekräftat. Jag tror jag dör lite på insidan så vacker den kombinationen kommer att bli. En av världens råaste bilmodeller och sen den motorn.

Lite andra kombinationer som är bekräftade (TT = Twin Turbo om ni inte visste): Chrysler 300c med Vipermotor och TT (Helt okej glidarbil)
Dodge Ram Srt10 med Nascar V8 (900hk+ i en pickup?)
Datsun 210 med V6:a från Nissan 270z och TT med AWD-drivlina (skaplig sleeper)

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Audi Sportquattro med R8:ans V10:a och dubbelturbo bekräftat. Jag tror jag dör lite på insidan så vacker den kombinationen kommer att bli. En av världens råaste bilmodeller och sen den motorn.

Lite andra kombinationer som är bekräftade (TT = Twin Turbo om ni inte visste): Chrysler 300c med Vipermotor och TT (Helt okej glidarbil)
Dodge Ram Srt10 med Nascar V8 (900hk+ i en pickup?)
Datsun 210 med V6:a från Nissan 270z och TT med AWD-drivlina (skaplig sleeper)

Tycker oftast det inte blir så bra när man bytte ut motorn i Forza 2 men alltid skoj å ha möjligheten.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Visa signatur

lite :)

Permalänk
Medlem

http://forums.forzamotorsport.net/blogs/turn_10s_forza_motors...

följ instruktionerna så får ni

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |