Ni som gillade the witcher

Permalänk
Medlem

Ni som gillade the witcher

En kollega skall köpa en födelsedagspresent till en polare, ett datorspel hade han tänkt sig. Hans polare gillade the witcher så han är nu ute efter något liknande - har ni något spel att rekommendera till honom i samma genre? Har dålig koll på spelet själv.

Gott nytt år!

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Tyvärr så finns det inga bra spel som är som witcher och är relativt nya.

Funderar faktiskt om att köpa enhanced version även om jag har spelat klart det vanliga.

Nåt som liknar men inte alls är lika bra om man ska jämföra med the witcher, är nämligen Fable som är ett ganska gammalt spel. Fable 2 finns endast till konsoler.

Annars är spel som Dead space ett givet köp..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tessa
Tyvärr så finns det inga bra spel som är som witcher och är relativt nya.

Funderar faktiskt om att köpa enhanced version även om jag har spelat klart det vanliga.

Nåt som liknar men inte alls är lika bra om man ska jämföra med the witcher, är nämligen Fable som är ett ganska gammalt spel. Fable 2 finns endast till konsoler.

Annars är spel som Dead space ett givet köp..

Okej, men skiljer sig inte Dead space rätt rejält mot the witcher? Har hört att det skall vara ett riktigt bra spel dock.

Tack för rådet

alla andra råd är välkommna

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Avstängd

Sorry om jag stavar lite fel här och där, var på träff med Mary Jane nyss !

Ignorera hans som skrev till dig.

Om polarn inte har kört ES:Oblivion, så kan han prova det, Morrowind är även ett fint spel, fast med lite fulare grafik, men moddare har fixat till det lite

Anser inte att Dead Space kommer med i samma kategori som dessa,

Titan Quest, World of Warcraft ( Flamers diiie! ), Secret of Mana , Final Fantasy VII, Star Wars Knights of the Old Republic 1 & 2, Baldurs gate, Fallout 3 (FFS hur kan du ha missat dehär?), Gothic 3, Mass Effect, Neverwinter Nights, Dungeon Siege.... hmm kommer inte på så mkt mer just nu =D

peace out

Visa signatur

HomePc | När jag blir 30+

Laptop | MacBook Pro |

Permalänk
Medlem

812258 : haha! one love

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

Glöm inte bort att Gothic 3 förmodligen är det buggigaste spel som någonsin släppts även om det var kul.

Slår ett slag för oblivion jag med.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Fallout 3? Mass Effect? Dom borde väl funka!

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk

The witcher var fan ett sånt uuuundeeerbaaart spel!

Riktigt bra djup i det tycker jag, sen spel som man MÅSTE spela de är oblivion och fallout3, fallout 3 har riktigt djup i questarna, är inte direkt lätta heller och de tar tid, oblivion måste man modda för att de ska vara värt å spela tycker jag.

Permalänk
Avstängd

jag har aldrig spela the witcher men kollade på en kille som spelade spelet på ett lan, frågade vad de gick ut på han svarade du ska försöka ligga med så många tjejer som du kan!:D stämmer de:P?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
jag har aldrig spela the witcher men kollade på en kille som spelade spelet på ett lan, frågade vad de gick ut på han svarade du ska försöka ligga med så många tjejer som du kan!:D stämmer de:P?

Nej. Är i så fall den där killen som hade det som något slags mål, men det är inget han måste göra, och inget som gör att han klarar spelet.

Spelet är ju ett RPG och ja, det har väl ganska så klassiska mål för ett RPG. Går inte in närmare på storyn, men det finns en fiende som måste stoppas, och så händer förstås en massa grejer som på vägen, där du tvingas välja sida i olika konflikter, osv.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

The Witcher ska komma till PS3 så jag väntar på den...

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk

Jag gissar att han är en rollspelsmänniska så då rekommenderar jag att kolla in Mass Effect. Utan tvekan det bästa rollspelet på mycket länge. Dock sci-fi, men om det inte prompt måste vara vithåriga demonslaktare med lösaktiga läderbitches tror jag att han kommer älska Mass Effect.

Permalänk
Medlem

Ja, Mass Effect (Sci-Fi) och NWN2: Mask of the Betrayer ("Fantasy") känns definitivt som två kandidater som iaf är lite liknande typ av spel.

Om han inte redan spelat dem (de är lite äldre) så är ju Star Wars: KotOR och Star Wars: KotOR 2 två kandidater också.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Sacred 2

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Tack för alla råden - uppskattas!

Glömde nämna att innan The Witcher så spelade hans polare mycket Oblivion.

Skall kolla in spelen och be han läsa tråden här. Blev lite småsugen på att lira The witcher själv nu.

Fallout 3 och Mass Effect kan nog vara bra allternativ - men som sagt, skall kolla runt lite bland spelen!

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]