Skapa ny musik mapp i vista?

Permalänk
Medlem

Skapa ny musik mapp i vista?

Mitt itunes har slutat fungera eftersom jag hade bytt musik mapp till en mapp som jag lagt på en annan hdd som nu har crashat. Varje gång jag startar itumes får jag meddelandet:
Den krävda mappen "iTunes" kan inte hittas eller skapas. Den här mappens förvalda placering är i mappen "musik".
Eftersom denna mappen har försvunnit från datorn så värkar inte iTunes starta heller, hjälper inte heller med ominstalation.
Finns det något sett att återskapa denhär musik mappen? Är i ganska desperat behov av iTunes då jag har en iPhone som endast kan synka med detta program.

Permalänk
Medlem

Ditt problem är garanterat löst, men för andra med samma problem så har jag en lösning.

Jag har Vista 32-bitars och har också flyttat ursprungliga musikmappen till extern hårddisk.

Fick upp meddelandet Den krävda mappen "iTunes" kan inte hittas eller skapas. Den här mappens förvalda placering är i mappen "musik" vid start av iTunes.

Lösningen är hur enkel som helst om man bara vet om det:

Håll nere shift-tangenten när du startar programmet. Sen är det bara att skapa nytt bibliotek och bestämma sökväg. Och programmet funkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aninil:

Ditt problem är garanterat löst, men för andra med samma problem så har jag en lösning.

Jag har Vista 32-bitars och har också flyttat ursprungliga musikmappen till extern hårddisk.

Fick upp meddelandet Den krävda mappen "iTunes" kan inte hittas eller skapas. Den här mappens förvalda placering är i mappen "musik" vid start av iTunes.

Lösningen är hur enkel som helst om man bara vet om det:

Håll nere shift-tangenten när du startar programmet. Sen är det bara att skapa nytt bibliotek och bestämma sökväg. Och programmet funkar!

Tack så hemskt mycket detta funkar även på mac dock med alt/option tangenten nu blev jag äntligen av med itunes mappen i musik