Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightdevil:

Har en fråga.. Hur tar man bort PM ifrån klockan och fixar den till en normal 24 h (10-Foot HUD)? Och hur gör man för att lägga till sekunder?

Nybörjare på Rainmeter och skulle behöva lite hjälp

Byt ut %I till %H. För att lägga till sekunder lägg till %S efter %M.

Permalänk
Medlem

Har en fråga, hur gör man för att ändra på aktivitetsfälts ikonen på den dära windows logon? Även hela aktivitetsfältet vill jag ha ett annat tema på men jag vet ej hur man gör, det enda jag vet är hur man ändrar färg på den. Tacksam för svar!

Permalänk
Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av aach:

Byt ut %I till %H. För att lägga till sekunder lägg till %S efter %M.

Tackar!!

Permalänk

Förbannat snygga skrivbord vissa har här, själv har jag bara bytt bakgrund och ändrat tema till Soft7

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Orginal storlek : http://img227.imageshack.us/img227/8097/skrivbord123qp.png

rent och simpelt. d=

Permalänk

Sjukt snyggt! Kan du länka till bakgrunden?

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem

Lite rörigt kanske

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av nicklas1988:

Sjukt snyggt! Kan du länka till bakgrunden?

Självklart

http://www.nick-zone.com/mac/Wallpaper/Desktop_Pictures/Black...

Permalänk
Medlem

Men definition, kopiera inte bakgrunden xD se min post på 56.

Har ändå ändrat lite nu, fixat ny bakgrund, lite med rocketdock, och en genomskinlig notepad

Permalänk
Avstängd

Werdes ;O Haft den wallpapern på datorn sen 2008 Bland mina andra 400+ wallpapers

Permalänk
Skrivet av Werdes:

Men definition, kopiera inte bakgrunden xD se min post på 56.

Har ändå ändrat lite nu, fixat ny bakgrund, lite med rocketdock, och en genomskinlig notepad
http://pici.se/pictures/QoHiePNgg.jpg

Nu får du berätta hur man fixar en genomskinlig notepad

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av kjellan:

Vad har du för dock? ._. och skulle du kunna vara så vänlig att länka vart man kan skaffa den kanske? extremt snyggt!

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Fel bild :)
Permalänk
Skrivet av tyrenberg:

Vad har du för dock? ._. och skulle du kunna vara så vänlig att länka vart man kan skaffa den kanske? extremt snyggt!

RocketDock @ About RocketDock - RocketDock.com
Transparent tema som heter "Blank"
Stack Docklet som ger "program menyn som poppar ner" @ Stacks Docklet - RocketDock.com
Lägg StackDocklet mappen i Docklets mappen, sen högerklicka och välj add item, sen docklets och sen Stack Docklets. Välj mapp och ikon, done
De vita ikonerna heter Reflected Icons typ finns på deviantart.com

Permalänk
Skrivet av =ultrafox=:

RocketDock @ About RocketDock - RocketDock.com
Transparent tema som heter "Blank"
Stack Docklet som ger "program menyn som poppar ner" @ Stacks Docklet - RocketDock.com
Lägg StackDocklet mappen i Docklets mappen, sen högerklicka och välj add item, sen docklets och sen Stack Docklets. Välj mapp och ikon, done
De vita ikonerna heter Reflected Icons typ finns på deviantart.com

omigod tack your the best

EDIT: försökte alltså göra detta, men när jag högertrycker- add item - Stack Dockelts. så hamnar den bara där uppe i min bar? Försökte att göra om du menade att man ska ta - add iteam - file -StackDockelt foldern. Men ingenting där ändras heller, får bara fler ikoner i min rocketdock :/

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Det är ju tänkt att den ska hamna i din dock..
Förövrigt så får du göra en ny mapp med alla shortcuts i den, sedan sätta sökvägen till den mappen i Stack Docken.

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut!

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

BILD

Såhär ser det ut!

haha, jag diggar bilden till höger!

Skrivet av Rickard11:

Nu får du berätta hur man fixar en genomskinlig notepad

Glass Notepad – A Transparent Notepad For Windows 7/Vista - Google is your best friend.

Permalänk
Medlem

1920 x 1080 : http://img714.imageshack.us/img714/6500/aadfagasgdasdgdg.png

Trixat lite med rainmeter och är rätt så nöjd nu, synpunkter är välkommna!

PS: Det står ''This Guy's Laptop'' och jag vet inte hur man tarbort/ändrar det, vet ni så hjälp mej snälla d=

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobashi:

PS: Det står ''This Guy's Laptop'' och jag vet inte hur man tarbort/ändrar det, vet ni så hjälp mej snälla d=

Högerklicka på texten>Skin Menu>Edit Skin...> Sedan är det bara att ta bort "This Guy's Laptop" ur den textfilen.

Permalänk
Medlem

http://i258.photobucket.com/albums/hh275/Crusherix/Skrivbord_... <-- taskbar uppfäld

Nerskalade från 1680x1050

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av feliQ:

http://pici.se/pictures/small/VAQgnCGxE.png

Högerklicka på texten>Skin Menu>Edit Skin...> Sedan är det bara att ta bort "This Guy's Laptop" ur den textfilen.

jo, det var det första jag testade MEN, orden "This Guy's Laptop" existerar inte där =/
några andra ideér ? d=

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord.

Visa signatur

Dator: Lian Li Lancool PC-K62|Fractal Design Tesla 550W|Asus M4A77TD PRO|Phenom2 X4 955|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|Corsair 4GB 1600MHz|PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB|500GB Samsung F3|DVD-brännare|Windows 7|
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5"|Ace Keyboard KL300|Logitech MX518|Plantronics Gamecom 367|SteelSeries QcK Heavy|

Permalänk
Skrivet av beyorn:

Det är ju tänkt att den ska hamna i din dock..
Förövrigt så får du göra en ny mapp med alla shortcuts i den, sedan sätta sökvägen till den mappen i Stack Docken.

sorry klantade lite x) fixat nu, tackar!

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Skrivet av beyorn:

haha, jag diggar bilden till höger!

Glass Notepad – A Transparent Notepad For Windows 7/Vista - Google is your best friend.

Men sluta med google is your best friend! Det är ett forum!

Permalänk
Avstängd

Wallpaper plix. Polare diggar dödskallar + poker så denna borde passa han

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Wallpaper plix. Polare diggar dödskallar + poker så denna borde passa han

Har själv detta paper

no options - RocketDock.com

Där har du länk.

Visa signatur

Citera för svar!