Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska raka av allt med rakhyvel. Det växer igen och så får du själv se hur du ser ut i rakat samt snaggat, sen bara att välja det so du gillar.

Jag har rakat skallen flertalet ggr och det är delade knslor till det från både mitt håll och från omgivningen

Permalänk
Medlem

Re: Snaggad/rakad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Sen är jag "bara" 20 år och det är väl inte det vanligaste att se en rakad 20åring.

Haha, skojar du? Att folk är rakade idag är väl ungefär lika uppseendeväckande som att tjejer har byxor.

Åren efter att jag gjort lumpen rakade jag mig varannan vecka, det var hur underbart som helst. Nu tvingar min flickvän mig att ha så långt hår att jag måste tvätta det ibland! Jag ser nästan fram emot att bli tunnhårig så jag kan snagga mig igen med gott samvete, haha.

//mvh

Permalänk
Avstängd

Rakat/snaggat är riktigt schysst. Det ända problemet jag har stött på är att folk inte har förstått att 90-talet är över, och så även skinhead-stereotypen!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Kör trimmer utan nån längdjusterare. Jag skulle aldrig klippa ner till 3-6mm, det ser bara löjligt ut Allt eller inget!

Permalänk
Medlem

Ja jag har aldrig fått någon kommentar negativt om att jag har varit rakad iallfall.

Så här ser jag ut idag tog det precis:P Har inget program att beskära med så den fick se ut så här.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Raka huvvet är härligt... först snagga ner så långt det går och sen på med raklödder över hela svålen. Om du går ända till hyvel så tänk dock på att låta löddret sitta i ett tag så håret blir mjukt, annars kan det göra rätt ont. Raka sen med långsamma, jämna drag. Känns helt klart skumt de första dagarna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Ja jag har aldrig fått någon kommentar negativt om att jag har varit rakad iallfall.

Så här ser jag ut idag tog det precis:P Har inget program att beskära med så den fick se ut så här.

Okej, men du passar ju i det! Hur gammal är du förresten? Bara nyfiken

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Okej, men du passar ju i det! Hur gammal är du förresten? Bara nyfiken

enligt vad folk har gissat så verkar jag se ut som ca 26 år. är dock bara 22 än:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

enligt vad folk har gissat så verkar jag se ut som ca 26 år. är dock bara 22 än:P

Jag hade gissat på 25

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

jag brukar köra helrakat eftersom man har tunn hårväxt

fast man får konstiga blickar av nån anledning tyvärr då oftast av äldre.....

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

jag testade 3mm direkt och var nöjd. Det kändes dock väldigt ovant i början

Citat:

det var samma för mig.. när jag var 24 trodde folk att jag var 30. Nu när jag rakat ansiktet och kör 3mm snagg så fick jag visa leg när jag skulle handla snus åt farsan

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag gick också i valet och kvalet om jag skulle raka skallen nyss men stod över och klippte kort istället.
Personligen tycker jag inte att det är särskilt snyggt med rakad skalle och de tjejer jag pratade med avrådde från att göra det.

Förr i tiden var det ju lite rebelliskt men nu är det mer "jag är 35 och vill dölja mitt håravfall" varning på det.

Så mitt råd är att lösa det på annat sätt. Finns kepsar.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Jag gick också i valet och kvalet om jag skulle raka skallen nyss men stod över och klippte kort istället.
Personligen tycker jag inte att det är särskilt snyggt med rakad skalle och de tjejer jag pratade med avrådde från att göra det.

Förr i tiden var det ju lite rebelliskt men nu är det mer "jag är 35 och vill dölja mitt håravfall" varning på det.

kul att gå runt med keps hela tiden... det är inte värt det.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]

Permalänk
Medlem
Citat:

ja keps är ju samma sak med det. Och det ser illa ut som fan när man har kanske 1-2 cm och du ser hur tunnhårig man är det ser ju också sjukt illa ut. Rakad ser iallafall inte så illa ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo, rakat ser sämre ut

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

sugen på att raka/snagga mitt huvud till sommaren men jag tror inte jag kommer passa i det pga har utstående öron vad tycker ni folk? ser det jättedumt eller lägger ingen märke till det?

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt inte snaggat mig ännu men inom en månad så ska det ske Tror inte att utåtstående öron kommer att göra något, såvida de inte är riktiga dumboöron... Ingen märker det tror jag eller ja, märker gör väl folk men ingen bryr sig snarare.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]

Permalänk
Medlem

okej tror jag ska göra det till sommaren då sen låta det växa ut igen, då jag har långt hår just nu

Permalänk
Medlem

"Lider" utav lokal behåringsförlamning i de topografiskt högst belägna områdena vid lodrätt positionering utav kroppen jag med.

Mitt botemedel består utav en skapligt billig klippmaskin (de billigaste är bara skräp och går sönder tämligen snart medan mer påkostade varianterna är overkill för att göra sig av med något man knappt har) med borttagen distanskam. En dos var 10:e dag räcker gott för att ens handikapp inte ska dra någon nämnvärd uppmärksamhet om inte hårfärg och hudfärg står i stor kontrast till varandra och hårväxten inte är alltför snabb.

Är 27 år fyllda och har inte kunnat skaffa lugg, om jag ens så önskat, under de senaste 8 åren. Märkbart högre panna gjorde sig väl påmind för 10 år sedan eller så.
Körde snaggat fram tills för 5 år sedan eller så då jag gjorde mitt sista frisörbesök för egen del och införskaffade mig den maskin som än idag rullar på fint. 300 spänn kostade den och det är mindre än vad många betalar för ett enda frisörbesök!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Ubuntu 24.04)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Lär väl bli rakat till sist för mig med, i nån mikrolängd, men det förgrymmar mig lite att min skalle blir osymmetrisk utan hår. Förstå mig rätt- vissa passar onekligen väldigt bra med rakad skalle, och gärna nån annan detalj, ex ett välansat skägg- (http://memory-alpha.org/wiki/Benjamin_Sisko), men om man som jag har stor panna från början och ansiktet rätt långt 'ner', och dessutom stor skalle relativt, så kommer resultatet bli något i svartvitt som suger blod. Har man dessutom skäggväxt som en råtta vid 28 års ålder..well, då kan inte inte ens en jättehjärna komma med nån lösning

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Folk som kammar över flinten har väl aldrig varit särskillt hett? Prova snagga dig istället, och börja då på tex 9mm. Det började jag med i höstas för att jag var så trött på att fixa frillan, och det är fan en befrielse om jag ska vara helt ärlig. Sen till sommaren kan du ju prova att snagga ännu kortare eller raka helt om du vill det. Då är det liksom säsong för sånt

9mm var jättemycket, jag kör på 3mm

Citat:

Finns kepsar. [/B]

Jag ser efterbliven ut i keps

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Snaggar mig utan förlängningsskit 1 eller 2 gång(er) i veckan, orkar inte bry mig om vad folk tycker. Det är så skönt!

Btw, ditt hår blev nice!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gholen
Ambjörn

Grymt, det finns bara 154 män i Sverige som har förnamnet Ambjörn som tilltalsnamn. Min kompis är en av dem, och du tydligen en annan!

Mitt namn, Simeon, är det 153 personer som har. Starta en tråd om ovanligaste/fulaste/roligaste namnet? Man kan söka på SCB.se ("namnsök").

T.ex. finns det 1 man och 6 kvinnor som har förnamnet Banan som tilltalsnamn. Det är ju helt jävla banan. Eller förlåt, Banan är det jag menar.

Permalänk
Medlem

Helrakat är riktigt skönt, speciellt nu när solen börjar steka på om dagarna.. jag ångrar inte en sekund att jag gick berserk med trimmern!
(och jag är 20 btw )

Sen kan man ju också ha lite kul medans man rakar sig och göra tuffa frisyrer, som tex denna :
http://www.badboll.nu/usergallery/8/8112/photo/%7B8112-a72a6d...

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

på vintern låter jag det vara lite längre för värmens skull så då kör jag på kortaste jag kan på trimmern. På sommaren så blir det hyveln oxå

Klart bättre än att visa sin början av kalhet

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Grymt, det finns bara 154 män i Sverige som har förnamnet Ambjörn som tilltalsnamn. Min kompis är en av dem, och du tydligen en annan!

Mitt namn, Simeon, är det 153 personer som har. Starta en tråd om ovanligaste/fulaste/roligaste namnet? Man kan söka på SCB.se ("namnsök").

T.ex. finns det 1 man och 6 kvinnor som har förnamnet Banan som tilltalsnamn. Det är ju helt jävla banan. Eller förlåt, Banan är det jag menar.

Coolt, jag känner en till Ambjörn:P

Farsan sa att jag skulle snagga mig i dag...... det får dröja

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Bort med håret! Jag gled alltid runt i hår ner till hakan förut men på senare år har jag börjat tappa fäste på sidan av pannan så jag drar av allt, sen finns det i princip bara fördelar med rakad skalle, 1. mindre shampo = spara pengar, 2. du slipper köpa gel/wax = spara pengar etc, 3. inte lika varmt på sommaren

Just nu har jag rätt mycket hår kanske 6-7cm men det är för att jag glidit runt med mössa hela vintern och våren men nu är det så pass varmt att jag ska raka hjässan.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Jag säger som så många andra före mig.... av med skiten! Hår är bara bekymmer.

Själv körde jag med nån typ lång ovårdad page frisyr hela tonårstiden, men en kväll på fyllan hemma hos en kompis så vart det fram med maskin o köra 3mm.... Har fortsatt på 3mm en gång i veckan sedan dess ( o det är väll 7-8år sedan) o aldrig tittat tillbaka. Det kommer gå åt nått i stil med pistolhot för att få mig att låta skiten växa ut igen, det är bara så bekvämt, smidigt, praktiskt o skönt, hur det ser ut ger jag inte 5 flugskit för, det är andras problem, det är ju dom som ska titta på det

Sluta fega o analysera nu!

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk

Raka bort det om du känner för det! Är man lix tunnhårig är det bättre med snagg. Själv är jag också tunnhårig, och började snagga mig för 2 år sen, don't regret it.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför göra saken värre än nödvändigt? Det är bara slödder som bär keps.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-