Få miranda IM att visa när motparten stänger sitt fönster

Permalänk
Medlem

Få miranda IM att visa när motparten stänger sitt fönster

Någon gång när jag har kört via någon web-msn klient så har jag fått upp ett medelande när den andra parten stänger ner konversationsfönstret. Vet någon om det går att få denna feature till miranda också, eller kanske tipsa om någon annan klient som är bra och har detta.

En annan feature som jag eftersöker är att kunna se hur länge folk har varit idle, på skolans datorer använder de någon klient där man kan se exakt tid som ens kontakter har varit idle.

Någon som vet?

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
Någon gång när jag har kört via någon web-msn klient så har jag fått upp ett medelande när den andra parten stänger ner konversationsfönstret. Vet någon om det går att få denna feature till miranda också, eller kanske tipsa om någon annan klient som är bra och har detta.

En annan feature som jag eftersöker är att kunna se hur länge folk har varit idle, på skolans datorer använder de någon klient där man kan se exakt tid som ens kontakter har varit idle.

Någon som vet?

Kolla vad programmet, klienten, heter i skolan då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Kolla vad programmet, klienten, heter i skolan då?

De kör linux på datorerna i skolan, och jag tror inte att den klienten finns till windows som jag kör hemma. Dessutom så klarar den inte av känna av när motparten stänger ner sitt chattfönster, vilket var det som jag egentligen var ute efter. Enda gången jag har sett en klient klara av det var när jag körde någon webb-baserad version.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

Är det möjligen Pidgin ni använder i skolan med Pounce funktionen?
Vet inte om det finns något som är exakt likadant till Miranda dock men det kan nog vara möjligt.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PMJ
Är det möjligen Pidgin ni använder i skolan med Pounce funktionen?
Vet inte om det finns något som är exakt likadant till Miranda dock men det kan nog vara möjligt.

Gaim

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.