Bilolycka: Bilen är skrot. Vad händer nu?

Permalänk

Trodde först att du var så förbannad och drog hem med högsta möjliga volym på metallicaskivan och blev helt ofokuserad på bilkörningen och sedan kraschade av all upphettsning..... Vilken tur för dig att det icke var så och historien ändrade riktning relativt snart i din berättelse:)

Permalänk
Avstängd

Haha iofs ett möjligt scenario. Men tack för stödet Skickade in mina papper för bilen idag så utbetalning sker nog någon gång i nästa vecka.

Permalänk
Medlem

blir det en ny bil eller?

annars kul att det löste sig, om det skiter sig verkar det ju löna sig att ha alla försökringar rätt så att säga.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Avstängd

Det blir en ny bil, absolut. Jag funderar på en likadan S40 T5 men den är lite liten har jag känt. Så nu när tillfälle finns så kanske det är smartare att köpa något större. Kanske lite gubbigt men jag funderar starkt på den större modellen S80 och då antingen 3,2 eller till och med med V8. Fick smak på det där med bilar med lite klipp i Fullutrustade V8or kostar inte så mycket heller, men de drar lite mer, marginellt mer än en S40 T5 ska tilläggas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Det blir en ny bil, absolut. Jag funderar på en likadan S40 T5 men den är lite liten har jag känt. Så nu när tillfälle finns så kanske det är smartare att köpa något större. Kanske lite gubbigt men jag funderar starkt på den större modellen S80 och då antingen 3,2 eller till och med med V8. Fick smak på det där med bilar med lite klipp i Fullutrustade V8or kostar inte så mycket heller, men de drar lite mer, marginellt mer än en S40 T5 ska tilläggas.

Jag skulle tro att V8orna är dyrare i service & försäkring, men jag låter någon annan svara på det

Permalänk
Avstängd

Garanterat att de är, men jag kör ca 3000 mil om året så det är skönt att ha en bra bil (men jag är fullt medveten om att det är lite overkill med en sådan motor, även om det vore kul. En gång i livet...)

Permalänk
Hedersmedlem

Kör du 3 000 mil om året borde du köpa en D5.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd

jag har funderat på det där, är det någon som har koll på när diesel börjar löna sig framför bensin? Likaså har det kommit en ny D5a nu, som lite av ett teknikfreak så är det kanske fel att köpa "gammal" teknologi? Kanske värt att vänta ett år för att få en begagnad bil med nyare teknologi?

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte du cykla i ett par år eller När diesel lönar sig beror på hur man tror att bensinpriserna utvecklar sig och hur man räknar, men idag skulle jag nog vilja påstå att nästan alla tjänar på att köra diesel. Break-even kanske runt 1 000 mil.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd

haha näe det hade jag väl inte... trodde dock inte gränsen gick vid så lågt som 1 000 mil. Tål att tänkas på!