Permalänk

Äntligen ett nice galleri på sweclockers, var längesen sist.

Snyggt jobbat! 10/10

Permalänk

Spec på serverna ? hehe Gryyyymmmt !!!

Visa signatur

Intel Core i7 860 2.8GHz | Gigabyte GA-P55-UD4 | 4GB DDR3 1333Mhz | 1TB Hårddisk | ATI Radeon HD5770 1GB | Fractal Design Newton R2 650W modulär |
Kabinett
Antec Three Hundred | Windows 7 Home Premium 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag röstar inte på hur snyggt det är utan kvalitén på själva bygget, är nog till största delen alla skitgallerier som gör det enklare för bra gallerier att få bra poäng.

Tror också lite på det. Den generella kvalitén på gallerier har sjunkit och därför får människor som lagt ner mycket tid och verkligen gjort ett kvalitetsjobb väldigt höga betyg, kanske lite för höga i jämförelse med andra på topplistan. Men nog om det nu. Som sagt bra jobbat! Snyggt, bra kvalité och bra arbetsgång!

Permalänk

Riktigt najs. 10p extra plus för Festo lådorna som man ser i bakgrunden. Antar att du är hantverkare efter so du verkar ha ett antal av de lådorna...;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phille123
Tror också lite på det. Den generella kvalitén på gallerier har sjunkit och därför får människor som lagt ner mycket tid och verkligen gjort ett kvalitetsjobb väldigt höga betyg, kanske lite för höga i jämförelse med andra på topplistan. Men nog om det nu. Som sagt bra jobbat! Snyggt, bra kvalité och bra arbetsgång!

Många skit gallerier ' Jag har målat en Cs logga på min 800kr mus' får bara 10or för det är så dåligt gjort och bara för tanken. Förstår inte poängsättningen ibland på forumet. Stilrena datorer mm kan få lägre poäng än någon kartongdator. Som folk som klagar på övriga saker eller ger poäng utberoände på det när det bara 'slinker in i bild' tex sitter man på 17" ctrså är det en fin stilren prestanda dator så röstar någon ' 2p för den vita 17" tjockskärmen. Det hör ju ändå inte dit när det var burken och inte skärmen som skulle visas upp.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Många skit gallerier ' Jag har målat en Cs logga på min 800kr mus' får bara 10or för det är så dåligt gjort och bara för tanken. Förstår inte poängsättningen ibland på forumet. Stilrena datorer mm kan få lägre poäng än någon kartongdator. Som folk som klagar på övriga saker eller ger poäng utberoände på det när det bara 'slinker in i bild' tex sitter man på 17" ctrså är det en fin stilren prestanda dator så röstar någon ' 2p för den vita 17" tjockskärmen. Det hör ju ändå inte dit när det var burken och inte skärmen som skulle visas upp.

Det allra värsta är när folk skriver nåt i stil med "ooh, samma skärm som mig, 10poäng för det!"

Permalänk
Medlem

Hahah om man tittar in i linsen ser man något ganska så osammanhängande?

http://www.carolibyggdesign.se/kamera.jpg

Permalänk

Vad är det för chassin som du använder för servrarna?

Jag har sett dem förut, men kan inte komma på vad de heter!

Permalänk
Inaktiv

Väldigt snygg lösning. Håller på med ett liknande projekt, men ett lite mindre skåp.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brittaspjut
Vad är det för chassin som du använder för servrarna?

Jag har sett dem förut, men kan inte komma på vad de heter!

Ser ut att vara Image Shapetek.
http://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=1860

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KesoX
Ser ut att vara Image Shapetek.
http://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=1860

Tack så mycket! det var väldigt snyggt och precis vad jag själv letar efter till mitt nya dator köp!

Permalänk
Medlem

Galet snyggt faktiskt! Nu måste jag göra något liknande till mitt rack...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Galet snyggt faktiskt! Nu måste jag göra något liknande till mitt rack...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Haha riktigt smart och sjukt bra blev de också !:)

Måste även säga att erat hus förövrigt var SJUKT JÄVLA FINT !:O:O:P

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Hahah om man tittar in i linsen ser man något ganska så osammanhängande?

http://www.carolibyggdesign.se/kamera.jpg

Hahahah! Dagens!

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt snyggt! Härligt med rack i snygga sammanhang, oftast ser man ju bara rack på undangömda ställen, men du har lyckats göra det snyggt!

Hur är det med ljudnivån på burkarna? Du störs inte av ljudet som släpps ut?

Vad är det för hårddiskrack du har i din NAS? Såg jäkligt robust ut måste jag säga.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killerolav
Det allra värsta är när folk skriver nåt i stil med "ooh, samma skärm som mig, 10poäng för det!"

Jag hatar också när folk skriver så. Det heter "samma (likadan) skärm som jag" och inte mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Jag hatar också när folk skriver så. Det heter "samma (likadan) skärm som jag" och inte mig.

Det heter "likadan skärm som jag har".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Riktigt snyggt! Härligt med rack i snygga sammanhang, oftast ser man ju bara rack på undangömda ställen, men du har lyckats göra det snyggt!

Hur är det med ljudnivån på burkarna? Du störs inte av ljudet som släpps ut?

Vad är det för hårddiskrack du har i din NAS? Såg jäkligt robust ut måste jag säga.

Hej allesammans, Tycker att det e så många som har gett mig så sjysta komentarer om mitt lilla bygge,(TACK!) känns alltid kul om man kan insperera någon annan att skapa något själv.

Här kommer lite svar på alla frågor som har kommigt på detta bygget.

Den översta datorn är somsagt min vardags dator. Den spar jag min musik och mina bilder på.
Jag hade en hel del mer på den inna, men ju fler diskar jag stoppade in i den ju slöare gick de, så jag bestämde mig för att bygga en lagrings dator dvs min NAS.

Den övesta datorn är hyffsat snabb pga. jag inte ville att allting skulle ta en sån jävla tid att starta upp.
Lite info om den.

cpu AMD phenom 9750 quad-core 2.41 GHz
4 gig i ram/ Kingson hyper-x (tror jag att dom heter)
Nvidia geforse 9600 gt
Ljudkort, HDA xplosion 7.1
ASUS deluxe (nånting) moderkort
Diskar
c: WD 74 gig raptor
Downloads disk= 300 gig wd
Musik (ca 400 gig sorterat)/Bilder mm, 2 st wd650 gig som körs i RAID 1
OS = vista 64 bit
Bluray brännare

Alla diskarna sitter i en hotswop cabbinett som e en jävligt fiffig sak!!
Alla fläktarna är utbytta till (kommer inte i håg vad dom heter men kolla på bilderna) för att få datorn ricktigt tyst

Min nas består inte av speciellt avanserade saker pga jag känner att jag inte behöver någon prestanda i den burken med tanke på att jag ska bara streema median över mitt nätverk.

Änn sålänge så sitter det 4 lagrings diskar i den
2 st 1tb i RAID 1 till mina serier
1 st 700 gig till mina AVI filmer
1 st 300 gig till mina dvd filmer
Ska snart köpa mer 1TB diskar för dom andra börjar att bil fulla.

PS,
Jag gillar att samla på musik o film mm om ni undrar varför så många diskar.

Jag håller med om att poängsättningen här på Sweclockers håller på att ballaut fullständigt.
kul att folk såg att det ligger ett par o knullar på min hemsida (kolla i kamralinsen) hadde inte en aning men jag gillar det.

Det är inga servrar utan helt vanliga datorer i ett nätverk.

+ Jag skriver o stavar som en 3åring

MEN!

Tack endå för alla som har visat intresse för mitt bygge o lycka till med era egna bygge

MVH
Christian

Permalänk

Snyggt (Y)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phille123
Har det inte blivit mycket lättare att få höga betyg på SweClockers på sistone? Absolut inget ont om ditt bygge men "förtjänar" det verkligen högre betyg än dessa två skapelser?

http://sweclockers.com/album/?id=2759
http://sweclockers.com/album/?id=80

Som sagt inget ont om ditt bygge, det är stilrent och snyggt men tycker betygen på gallerier i allmänhet har blivit väldigt höga på sistone.

Är säkert en slump men det är lite roligt att båda gallerierna du länkade till är gjorda av SleepstreameR.. En tanke bara..

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

AVI FILMER =(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogsmulletrance
Är säkert en slump men det är lite roligt att båda gallerierna du länkade till är gjorda av SleepstreameR.. En tanke bara..

Nu tänkte jag skriva något men glömde det så skriver nått annat. Jag tycker att hans byggen är klart mer rättvist poängsatta än vad detta och många andra byggen är. Liksom det är 4 brädor och 4 plåtbitar som är ihop satta.
Finns ju Kartongbyggen som fått högre poäng än stilrena datorer och egenbyggda chassin.

På ett plan kan man säga liksom jaha trä och plåt har vi sett innan 1p.
Men på ett annat så är detta lite nytt och udda men fan häller att det förtjänar 10p utav över 170pers. nej. Finns klart mycket mer byggen som de gjort om något helt från grunden och blivit snyggt men de har fått betydligt mindre poäng pga att folk inte vet hur lätt/svårt det är att göra saker om man har tillgång till maskiner.

Detta slog han säkert ihop på en timme i byggtid (bort räknat kabeldragning)
Kapa till en bräda i 4 bitar. fräsa kanterna i 45Graders lutning. borra lite hål och försänk skruvarna. i med träpluggar och slipa ner för att dölja skruvarna. sätt in 4 plåtbitar och skruva fast med någon skruv. klart.

Det är inte så svårt att Göra något om man har någorlunda hum om vad man gör och har lite verktyg till det.

Sen varför envisas folk alltid med att bedöma något helt annat än just galleriets ämne som i detta fall ett 19" rack. varför isf ge 'glädjepoäng' av hur han har det i sitt hem. visst det är väl inget fel med att ha ett stilrent hem eller så men att ge poäng ut efter hur man har det omkring sig är bara fel. Jag har varit hemma hos några Swecare och på bilder de postat så är det alltid så himla rent och snyggt så att man tror de bor i Hollywood men närman kollar bakom dörren så ligger där 43års ingrodda skräpräster av billys panpizza.

Det jag vill säga är att Poängsättningen på Swec är helt åt helvete!

Jag riktar ingen direkt kritik emot dig christiancaroli du jobbar med att fixa lite trä o betong så för dig är det en barnlek men då majoriteten här inne på forumet aldrig verkar ha hållit i en skruvdragare etc så undrar man vad det är för lekstuga som pågår.

Jag säger inte att jag är bäst för det är jag inte. I ett av minna gallerier där jag visar upp bla en av mina datorer så klagar folk på mitt val av skärm. vad har det med att göra då det var chassit och inget annat som jag ville ha betygsatt. visst det är en sak att man kanske gör en liten lätt inflik på ämnet men inte att man sätter betyg och liknande efter sånt.

Ja hagla kritik ni bara.
Hade jag själv ägt lite Hilti maskiner (som jag förövrigt bara använt på jobb) så är det lätt. det går så otroligt mycekt smidigare med rätt verktyg till rätt sak. Ge mig material så lovar jag att återkomma med nästan en direkt kopia på detta som förövrigt jag sett bilder på innan kommer det få samma poängsättning som är åt helvetes för högt satt? svaret är nog rätt givet. Nej. del att ni kommer rösta lägre bara för att det just är jag.

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nu tänkte jag skriva något men glömde det så skriver nått annat. Jag tycker att hans byggen är klart mer rättvist poängsatta än vad detta och många andra byggen är. Liksom det är 4 brädor och 4 plåtbitar som är ihop satta.
Finns ju Kartongbyggen som fått högre poäng än stilrena datorer och egenbyggda chassin.

På ett plan kan man säga liksom jaha trä och plåt har vi sett innan 1p.
Men på ett annat så är detta lite nytt och udda men fan häller att det förtjänar 10p utav över 170pers. nej. Finns klart mycket mer byggen som de gjort om något helt från grunden och blivit snyggt men de har fått betydligt mindre poäng pga att folk inte vet hur lätt/svårt det är att göra saker om man har tillgång till maskiner.

Detta slog han säkert ihop på en timme i byggtid (bort räknat kabeldragning)
Kapa till en bräda i 4 bitar. fräsa kanterna i 45Graders lutning. borra lite hål och försänk skruvarna. i med träpluggar och slipa ner för att dölja skruvarna. sätt in 4 plåtbitar och skruva fast med någon skruv. klart.

Det är inte så svårt att Göra något om man har någorlunda hum om vad man gör och har lite verktyg till det.

Sen varför envisas folk alltid med att bedöma något helt annat än just galleriets ämne som i detta fall ett 19" rack. varför isf ge 'glädjepoäng' av hur han har det i sitt hem. visst det är väl inget fel med att ha ett stilrent hem eller så men att ge poäng ut efter hur man har det omkring sig är bara fel. Jag har varit hemma hos några Swecare och på bilder de postat så är det alltid så himla rent och snyggt så att man tror de bor i Hollywood men närman kollar bakom dörren så ligger där 43års ingrodda skräpräster av billys panpizza.

Det jag vill säga är att Poängsättningen på Swec är helt åt helvete!

Jag riktar ingen direkt kritik emot dig christiancaroli du jobbar med att fixa lite trä o betong så för dig är det en barnlek men då majoriteten här inne på forumet aldrig verkar ha hållit i en skruvdragare etc så undrar man vad det är för lekstuga som pågår.

Jag säger inte att jag är bäst för det är jag inte. I ett av minna gallerier där jag visar upp bla en av mina datorer så klagar folk på mitt val av skärm. vad har det med att göra då det var chassit och inget annat som jag ville ha betygsatt. visst det är en sak att man kanske gör en liten lätt inflik på ämnet men inte att man sätter betyg och liknande efter sånt.

Ja hagla kritik ni bara.
Hade jag själv ägt lite Hilti maskiner (som jag förövrigt bara använt på jobb) så är det lätt. det går så otroligt mycekt smidigare med rätt verktyg till rätt sak. Ge mig material så lovar jag att återkomma med nästan en direkt kopia på detta som förövrigt jag sett bilder på innan kommer det få samma poängsättning som är åt helvetes för högt satt? svaret är nog rätt givet. Nej. del att ni kommer rösta lägre bara för att det just är jag.

//Martin

Bitter människa, deluxe...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Fullmoon det är väl slutresultatet som spelar roll :). Kanske bara jag som tycker det.

Sjukt snyggt blev det iaf! 9/10!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nu tänkte jag skriva något men glömde det så skriver nått annat. Jag tycker att hans byggen är klart mer rättvist poängsatta än vad detta och många andra byggen är. Liksom det är 4 brädor och 4 plåtbitar som är ihop satta.
Finns ju Kartongbyggen som fått högre poäng än stilrena datorer och egenbyggda chassin.

På ett plan kan man säga liksom jaha trä och plåt har vi sett innan 1p.
Men på ett annat så är detta lite nytt och udda men fan häller att det förtjänar 10p utav över 170pers. nej. Finns klart mycket mer byggen som de gjort om något helt från grunden och blivit snyggt men de har fått betydligt mindre poäng pga att folk inte vet hur lätt/svårt det är att göra saker om man har tillgång till maskiner.

Detta slog han säkert ihop på en timme i byggtid (bort räknat kabeldragning)
Kapa till en bräda i 4 bitar. fräsa kanterna i 45Graders lutning. borra lite hål och försänk skruvarna. i med träpluggar och slipa ner för att dölja skruvarna. sätt in 4 plåtbitar och skruva fast med någon skruv. klart.

Det är inte så svårt att Göra något om man har någorlunda hum om vad man gör och har lite verktyg till det.

Sen varför envisas folk alltid med att bedöma något helt annat än just galleriets ämne som i detta fall ett 19" rack. varför isf ge 'glädjepoäng' av hur han har det i sitt hem. visst det är väl inget fel med att ha ett stilrent hem eller så men att ge poäng ut efter hur man har det omkring sig är bara fel. Jag har varit hemma hos några Swecare och på bilder de postat så är det alltid så himla rent och snyggt så att man tror de bor i Hollywood men närman kollar bakom dörren så ligger där 43års ingrodda skräpräster av billys panpizza.

Det jag vill säga är att Poängsättningen på Swec är helt åt helvete!

Jag riktar ingen direkt kritik emot dig christiancaroli du jobbar med att fixa lite trä o betong så för dig är det en barnlek men då majoriteten här inne på forumet aldrig verkar ha hållit i en skruvdragare etc så undrar man vad det är för lekstuga som pågår.

Jag säger inte att jag är bäst för det är jag inte. I ett av minna gallerier där jag visar upp bla en av mina datorer så klagar folk på mitt val av skärm. vad har det med att göra då det var chassit och inget annat som jag ville ha betygsatt. visst det är en sak att man kanske gör en liten lätt inflik på ämnet men inte att man sätter betyg och liknande efter sånt.

Ja hagla kritik ni bara.
Hade jag själv ägt lite Hilti maskiner (som jag förövrigt bara använt på jobb) så är det lätt. det går så otroligt mycekt smidigare med rätt verktyg till rätt sak. Ge mig material så lovar jag att återkomma med nästan en direkt kopia på detta som förövrigt jag sett bilder på innan kommer det få samma poängsättning som är åt helvetes för högt satt? svaret är nog rätt givet. Nej. del att ni kommer rösta lägre bara för att det just är jag.

//Martin

Yo Martin! Tell you what…
Det låter som att du sätter dig själv på en piedestal och tittar ner på alla andra här på swec.

Enligt dig så är det ju bara 4 träbitar och 4 stålskenor som har blivigt ihop snickrade och det verkar ju vara en barnlek för dig att bygga ett liknande skåp om du bara hade rätt verktyg?

Så jag tänkte faktiskt utmana dig när det kommer till dina kunskaper inom snickeri mm (för det e ju jävligt enkelt enligt dig)

Om du vill så kan jag antingen komma till dig med en bil fullastad med verktyg eller så e du välkommen till mig här i Malmö.

Materialet får du stå för själv, men jag förser dig med varenda maskin du kan tänkas behöva, så låter vi alla här på swec rösta om vilket trähus som blev bäst?

Med vänlig hälsning
Christian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
bla bla bla.

//Martin

Hmm, du kan ju varken snickra eller bygga datorer, förstår inte riktigt vad du bråkar om? Är det för att christiancaroli kan både och?
Det är väl endå upp till var och en hur dom röstar, tycker "nisse" att din mus ska ha 10P och SleepstreameR 2P för sina byggen så är det upp till "nisse" att tycka så. lägg ner ditt gnäll så ska du se att det blir trevligare här.
Man ska inte ta galleriet på för stort allvar, blir man dissad där får man ta det utan gråt.

Tummen upp för dina byggen christiancaroli

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nu tänkte jag skriva något men glömde det så skriver nått annat. Jag tycker att hans byggen är klart mer rättvist poängsatta än vad detta och många andra byggen är. Liksom det är 4 brädor och 4 plåtbitar som är ihop satta.
Finns ju Kartongbyggen som fått högre poäng än stilrena datorer och egenbyggda chassin.

På ett plan kan man säga liksom jaha trä och plåt har vi sett innan 1p.
Men på ett annat så är detta lite nytt och udda men fan häller att det förtjänar 10p utav över 170pers. nej. Finns klart mycket mer byggen som de gjort om något helt från grunden och blivit snyggt men de har fått betydligt mindre poäng pga att folk inte vet hur lätt/svårt det är att göra saker om man har tillgång till maskiner.

Detta slog han säkert ihop på en timme i byggtid (bort räknat kabeldragning)
Kapa till en bräda i 4 bitar. fräsa kanterna i 45Graders lutning. borra lite hål och försänk skruvarna. i med träpluggar och slipa ner för att dölja skruvarna. sätt in 4 plåtbitar och skruva fast med någon skruv. klart.

Det är inte så svårt att Göra något om man har någorlunda hum om vad man gör och har lite verktyg till det.

Sen varför envisas folk alltid med att bedöma något helt annat än just galleriets ämne som i detta fall ett 19" rack. varför isf ge 'glädjepoäng' av hur han har det i sitt hem. visst det är väl inget fel med att ha ett stilrent hem eller så men att ge poäng ut efter hur man har det omkring sig är bara fel. Jag har varit hemma hos några Swecare och på bilder de postat så är det alltid så himla rent och snyggt så att man tror de bor i Hollywood men närman kollar bakom dörren så ligger där 43års ingrodda skräpräster av billys panpizza.

Det jag vill säga är att Poängsättningen på Swec är helt åt helvete!

Jag riktar ingen direkt kritik emot dig christiancaroli du jobbar med att fixa lite trä o betong så för dig är det en barnlek men då majoriteten här inne på forumet aldrig verkar ha hållit i en skruvdragare etc så undrar man vad det är för lekstuga som pågår.

Jag säger inte att jag är bäst för det är jag inte. I ett av minna gallerier där jag visar upp bla en av mina datorer så klagar folk på mitt val av skärm. vad har det med att göra då det var chassit och inget annat som jag ville ha betygsatt. visst det är en sak att man kanske gör en liten lätt inflik på ämnet men inte att man sätter betyg och liknande efter sånt.

Ja hagla kritik ni bara.
Hade jag själv ägt lite Hilti maskiner (som jag förövrigt bara använt på jobb) så är det lätt. det går så otroligt mycekt smidigare med rätt verktyg till rätt sak. Ge mig material så lovar jag att återkomma med nästan en direkt kopia på detta som förövrigt jag sett bilder på innan kommer det få samma poängsättning som är åt helvetes för högt satt? svaret är nog rätt givet. Nej. del att ni kommer rösta lägre bara för att det just är jag.

//Martin

Kritisera kan du ju iaf...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christiancaroli
Yo Martin! Tell you what…
Det låter som att du sätter dig själv på en piedestal och tittar ner på alla andra här på swec.

Enligt dig så är det ju bara 4 träbitar och 4 stålskenor som har blivigt ihop snickrade och det verkar ju vara en barnlek för dig att bygga ett liknande skåp om du bara hade rätt verktyg?

Så jag tänkte faktiskt utmana dig när det kommer till dina kunskaper inom snickeri mm (för det e ju jävligt enkelt enligt dig)

Om du vill så kan jag antingen komma till dig med en bil fullastad med verktyg eller så e du välkommen till mig här i Malmö.

Materialet får du stå för själv, men jag förser dig med varenda maskin du kan tänkas behöva, så låter vi alla här på swec rösta om vilket trähus som blev bäst?

Med vänlig hälsning
Christian

haha, fyfan vad ägd du blev!

Good job Christian! Jag tycker det du gjorde är väldigt snyggt, och även fast jag inte har några som helst (haha, kanske lite) kunskaper om snickeri och att arbeta med annat än datorer så förstår jag att det inte är bara "4 träbitar och några stålsksenor". Man måste ju vara jävligt bitter och grining för att säga något sånt. Även om detta kanske inte var ditt svåraste och mest utmanande projekt så spelar det väll ingen roll? Du kan säkert bygga större saker som tar längre tid och kanske utmanar dig lite grand. Men detta lilla bygge tycker jag är genomtänkt, bra utfört och helt enkelt ett lyckat projekt.

Också, jag vill se den där tävlingen! haha

100spänn på att Christian vinner!

Permalänk

Vad sura ni blir då när man kommer med lite kritik så..

Visa signatur

I am Extrazz.