Har ni lyckats flasha ert grafikkort & i såfall varför?

Permalänk
Medlem

H.Bengtsson, på GURU3D.com, under "downloads" finns massor av biosflash tillbehör, sen exact hur det går till vet jag inte, men jag antar att det är som vanligt.. läs ut din nuvarande bios, spara den filen på ett säkert ställe, tex en skiva, usb minne eller dylikt. sen moddar du biosen i ett program, alltså ändrar clockfrekvenserna till det du vill ha, flashar in dom på kortet, sen är det färdigt.. om det skiter sig måste du ha ett vanligt pci grafikkort eller integrerat grafikkort, för att kunna flasha om ditt riktiga kort igen.. tänk på det..

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Fungerade frekvensökningen också?

yes, ställde dock ner det manuellt i CCC. Fläktinställningarna jag var ute efter.

Permalänk

Jag flashade om mitt Leadtek 8800GT till ett EVGA 9800GT som hade mycket högre klockfrekvenser (100 extra på gpu, 200 extra på minnena och 250 extra någonting på shaders) samt mer juice. Kortet blev mycket snabbare men inte alls mycket varmare, och inga grafikfel alls. Jättenöjd.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Tjenare blossa.

RBE funkar bara med ATI kort, eller?

Jag har inte provat på mina nVidia-kort, men det är nog bara till Radeon-korten det funkar.

En liten påminnelse innan man flashar grafikkortet. Börja med att spara ner orginalBIOSet. Även om bioset går att ladda ner från nätet idag så är det ju inte säkert att det går om en vecka...

Permalänk
Medlem

ja RBE funkar bara till Radeon.. Radeon Bios Editor lixom assåå ^^

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
ja RBE funkar bara till Radeon.. Radeon Bios Editor lixom assåå ^^

Man kan svara i olika ton på en fråga. Antagligen har du rätt i att det bara funkar på ATI-kort, men samtidigt vet jag ingen som ens provat att få det att fungera på nVidia-kort...

ATITool är ett program som det går att klocka nVidia-kort med så förblinda dej inte på namnet.
http://www.techpowerup.com/atitool/

Permalänk
Avstängd

NU så gick det iaf att flasha, fick skriva om BIOS i RBE och byta vendor

815/925 innan överklockning, körde Furmark i 1024x768 stabilitetstest med 8xMSAA i 10 minuter innan jag tröttnade. VRM gick i taket på 130°c, vilket kändes lite oroväckande, men GPU gick aldrig över 65°c och minnena toppade på 70. Nu ska det överklockas också.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Pingu> vad får du i fps(score) på standard i furmark? fullscreen. Skillnad klock o oklockat?

Permalänk
Avstängd

Fick 5635p i 750/900 och 6260p i 830/1095

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Flashade mitt 4830 till lägre 2d frekvenser för att spara el. Standard är nog på 500/750 vilket inte behövs så jag drog det ner till 160/200.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Har flashat om 8600GT till andra fabrikats bios. Överklockade versioner osv. Även flashat om det till 8600GTS, vilket gick så där. Fick ganska korrupt bild, dock gav jag upp rätt fort, hade säkert gått att ordna till annars.

Använde nvflash.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blossa
Man kan svara i olika ton på en fråga. Antagligen har du rätt i att det bara funkar på ATI-kort, men samtidigt vet jag ingen som ens provat att få det att fungera på nVidia-kort...

ATITool är ett program som det går att klocka nVidia-kort med så förblinda dej inte på namnet.
http://www.techpowerup.com/atitool/

Lite OT

Vad hade du för volt på GPU:n när du körde 1Ghz?