Värme Fix 4870x2 äntligen!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Blåsa ur datorn.

Samt ha ett glas med vatten och en burk med tops som jag rensar mellan flänsar och på fläktar med.

glas vatten me tops för o rengöra flänsarna och fläkten va en ricktigt bra ide!! att ja itne tänkt på de innan..de ska ja göra tack

Permalänk

Olika miljöer har en satans skillnad är det enda jag märkt, hemma står burken på golvet under bordet, i ett hörn. Men ändå så är 2 dagar lan som att ha den hemma i flera månader när man kollar filterna. Ska gå igenom min grafikkortsfläkt nu jag med för den låter inte särskilt nöjd...

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

oftast inte nån bra idé att ha burken direkt på golvet, de blir lite som en dammsugare då =P men håller man det rent hemma (och inte har några djur som släpper hår) så brukar det inte vara så farligt att ha de på golvet. Däremot folk som har datorerna på golvet, är slapp med städning och har djur så kan de damma igen riktigt riktigt snabbt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackVen0m
glas vatten me tops för o rengöra flänsarna och fläkten va en ricktigt bra ide!! att ja itne tänkt på de innan..de ska ja göra tack

Har ju en Zalmanfläkt så man kommer igenom perfekt med topsen så gör vattnet på topsen att man kan plocka bort eventuella dammtussar som sitter olägligt, gör att de fäster

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

hade samma problem med mitt 8800 GT. I övrigt var datorn dammfri! Mycket underligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmork
Olika miljöer har en satans skillnad är det enda jag märkt, hemma står burken på golvet under bordet, i ett hörn. Men ändå så är 2 dagar lan som att ha den hemma i flera månader när man kollar filterna. Ska gå igenom min grafikkortsfläkt nu jag med för den låter inte särskilt nöjd...

aa asså mitt grafikkort blev sjukt mycke tystare också!! glömde skriva de..asså först lät den som fan som att den vibrera nästan..sen när ja rengjorde den så äre mer luft ljud..asså WSSHHHHHH ..om du förstår! de låter såklart mycke endå när man maxar men mycke mindre störande ljud..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Har ju en Zalmanfläkt så man kommer igenom perfekt med topsen så gör vattnet på topsen att man kan plocka bort eventuella dammtussar som sitter olägligt, gör att de fäster

jag har också en zalmanfläkt ;-D lol..nice de skit bra de där me toppsarna

Permalänk
Entusiast

Det där med tops ska testas. Min Ninja II har samlat på sig ett tunt lager damm som blåsbälgen inte riktigt rår på.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jag låter en elefant nysa i datorn...

haha ^^,

Jag Doppar min dator i sjön så blir den helt ren

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Kör med öppet chassi på biltaket genom biltvätten. Funkar perfekt.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ] [ EVGA G2 750W ] [ Intel Core i7 4790K @ 4.2 Ghz ] [ Asus Z97-A ] [ MSI RTX 2060 ] [ 16GB Crucial 1600Mhz DDR3 ] [ Samsung EVO 850 500GB + 2TB HDD ]

Permalänk

alla som tesstat göra som jag skriv gärna det här och berätta ifall det hjälpte er!!! vill gärna veta eran historia..om hur mycke damm det var osv..

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jag låter en elefant nysa i datorn...

Det är nog den mest effektiva lösningen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |