Call of Juarez 2: Bound in Blood

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Mmmm... fattar inte vad det beror på. Har testat diverse kompatibilitetslägen utan att det hjälpt.
Allting annat funkar ju.

Samma här, fast mitt spel startar inte alls. Bara en svart skärm...
Kör ATi driver version 8.6.20 tror jag, den senaste som fanns på deras hemsida.(15/6)

edit: Nu startar spelet iaf. Jag ändrade diverse saker under genvägen > Compability.
Kompabilitetsläge: Vista SP2
Disable visual themes
Disable desktop composition
disable display scaling on higi DPI settings

Har nu ändrat till Best quality och 1920x1200, så nu ska jag in och se hur det funkar...återkommer.

Permalänk
Medlem

Andra gången jag körde det hängde det sig i filmsekvensen...

Testade då att dra ner kvalitén på ljudet under kontrollpanelen, från 24bit 192000hz till 16bit 48000hz(dvd quality)
Och nu funkar det riktigt bra. Riktigt bra flyt trots maxade inställningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Mmmm... fattar inte vad det beror på. Har testat diverse kompatibilitetslägen utan att det hjälpt.
Allting annat funkar ju.

Funderar på att byta till 6.4 drivarna å se om det hjälper.

EDIT:
Det gjorde det inte... den sparar ej inställningar under video heller, resettas alltid till 1024x768 och high på allt.

catalyst 6.4? de måste ju vara flera år gammla
kan ju knappast ha stöd för win7.

har du kört med 9.6? ( edit : oj det skrev du att du hade)

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Helt underbart spel.
Älskade 1:an...likaså 2:an.
Inte många spel som har story och film-känsla. Oerhört bra.

Multiplayer är riktigt kul, gillar "western-legends", där man har uppdrag att utföra... som Outlaw först spränga banken...sen till fängelset...etc. På andra sidan som Lawmen skall man såklart förhindra detta.
Mycket roligt. Inga raketgevär och automatkarbiner...här är det sexskjutare och hagelgevär
Rekommenderas.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD
Helt underbart spel.
Älskade 1:an...likaså 2:an.
Inte många spel som har story och film-känsla. Oerhört bra.

Multiplayer är riktigt kul, gillar "western-legends", där man har uppdrag att utföra... som Outlaw först spränga banken...sen till fängelset...etc. På andra sidan som Lawmen skall man såklart förhindra detta.
Mycket roligt. Inga raketgevär och automatkarbiner...här är det sexskjutare och hagelgevär
Rekommenderas.

Har inte prövat på MP ännu, skall köra genom Sp minst ett varv innan jag ger mig in på MP.

Att COJ serien är ett av de bästa spel nånsin håller jag med om, hoppas det kommer fler i fortsättningen!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Nu har jag varvat spelet första gången som Ray.

Spelet har en underbar grafik, dock så är skuggor rätt kassa på vissa ställen och ansikten ser rätt platt ut då och då men i det stora hela ser det mycket bra ut och flyter på som en dröm (PS3)

Spelkänslan är grym, inte några större friheter utan ganska rakt men mycket underhållande.

Storyn är ett helt kapitel för sig själv, jätte bra story som man rycks med i men dock så kommer det inte allt för stora överaskningar förrutom (SPOILER WARNING) när man fick reda på att running river är Calm Water, då blev jag lite överaskad.
Känns lite som om man skulle se en bra genomtänkt spagetti western film!

Som sagt jag har spelat genom spelet som Ray men det lilla jag spelade som Thomas så verkade så om det var lite svårare men kan inte uttala mig förrän jag spelat genom spelet en gång till.

MP prövade jag på lite grann och det var rätt underhållande men ser nog detta spel som främst ett SP spel.

Vet inte om ettan var bättre eller inte, saknade mesiga Billy en aning.
Frågan är dock om inte detta enligt mig är årets spel hittills men det har god konkurans av Resident Evil 5.

Poäng: 9/10

Lite lugnare ställen för utforkning eller likande och kanske aningen längre spel tid (varvade det på 7h,28min med alla extra uppdrag inräknade) så skulle det ha en klar 10:a!

Tror nästan jag måste spela genom ettan nu så jag för en uppföljning på storyn!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
catalyst 6.4? de måste ju vara flera år gammla
kan ju knappast ha stöd för win7.

har du kört med 9.6? ( edit : oj det skrev du att du hade)

Menade ju 9.4.. en liten miss från min sida.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth Vet inte om ettan var bättre eller inte, saknade mesiga Billy en aning.

Den hade mer känsla på ett sätt

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

jag älskar multiplayer delen, underbart

skönt och slippa kulsprutor osv.
jag och mina kompisar har lanat och vi har skrattat och haft riktigt kul tillsammans med detta spel.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

Hittade folk som har precis samma problem som jag, när man skjuter i trä så fryser spelet. Skjuter jag t.ex i marken går det fint, helt sjuk bug.

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/9901090327/m/1611098...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Sötast

Måste säga att det kändes exakt som Call of Duty World at War... linjärt *skicka 500 fiender på en var 5e meter* spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Måste säga att det kändes exakt som Call of Duty World at War... linjärt *skicka 500 fiender på en var 5e meter* spel

Men det fina i kråksängen är att fienderna tar slut och inte som i Cod när det kommer mer hela tiden!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

...samt att det är underbart att höra "tjating" när man laddar om winchestern och skjuter ner sin kompis med ett smil på läpparna
Äkta spagetti-western känsla

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

jag har fått ett problem med CoJ:BiB på datorn. Allt ser bra ut och så när jag startar det, men så fort jag ska börja spela mp eller sp få jag artifakter (stavning?) över hela skärmen och ser ingeting.. Nån som vet varför??

Har windows 7 rc 64 bit och ati 4870 + senaste drivisarna. Min kusin har också windows 7 rc 64 bit, men geforce 8800 gt 512mb o senaste drivisarna o han får inga artifakter (stavning?). Men hans skärm tappar kontakten med datorn, och datorn cpar ur helt. Och när han restartar datorn så säger den att den har överklockats,trots att allt är på fabriks värde.
Nån som vet varför ???

Permalänk
Medlem

Win7 och COj:BIB verkar inte komma riktigt överrens till 100%... Kommer kanske nån patch som löser det senare men jag tror inte det kommer nån patch förrän Win7 har släppts officiellt...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

för mig funkar det prima , har ju nästan identiskt grafikkort som gynszd0 också , märkligt.

shelter
har du provat det där Falcon skrev?

annars hände faktist något likande för mig under crysis betan , sköt jag djur så crashade spelet , det fixade sig genom en ominstalltion av betan dock.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Har provat typ allt. Compat mode, ändrat ljudet. satt olika affinity på cpu's, ändrat prioriteringen på spelet, installerat om.

Det enda som är märkligt utöver frysningarna är att den aldrig kommer ihåg grafikinställningarna, det är precis som den går i "safemode" varje gång man startar spelet. Även om jag ändrar i configfilen manuellt så ändras väderna alltid tillbaks till 1024x768 osv....

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Har provat typ allt. Compat mode, ändrat ljudet. satt olika affinity på cpu's, ändrat prioriteringen på spelet, installerat om.

Det enda som är märkligt utöver frysningarna är att den aldrig kommer ihåg grafikinställningarna, det är precis som den går i "safemode" varje gång man startar spelet. Även om jag ändrar i configfilen manuellt så ändras väderna alltid tillbaks till 1024x768 osv....

Är spelet pirat?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Nej, finns ju ingen röd tråd heller. Alla har olika system om man kollar i tråden jag länkade till. Enda jag sett är att alla har samma märke på moderkortet, 2 av dem har dock samma modell som jag.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Nej, finns ju ingen röd tråd heller. Alla har olika system om man kollar i tråden jag länkade till. Enda jag sett är att alla har samma märke på moderkortet, 2 av dem har dock samma modell som jag.

Kollade genom lite olika forum och här finns några lösningar som hade hjälpt vissa:

-Go to control panel, sound, and change your sound to 16bit 48000hz (DVD). This solved the crashing issue.

-try running it in comparability mode for Vista SP2. havent played it yet, but theres a chance it'll work.

-Ok I fixed this.
What you need to do is:
Create a shortcut leading to your game in Program Files.
Right click - Properties - Compatibility - check "Run this Program in compatibility mode for : and select Windows Vista (Service Pack 2)"
Under that, put checkmarks to " Disable Visual Themes, and Disable Desktop Composition.
That fixed it right up for me.

Hoppas nått av dom fungerar!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Gillade spelet bättre än 1:an, som jag samtidigt också tyckte va väldigt bra, därav att ja impulsköpte 2:an^^

Gillar Co-op, så passade alldeles utmärkt o ha brodern me sig genom spelet, skönare än o springa helt ensam, känns så orimligt att en person ska klara av 200st fiender på en gång, utan då känns de mer rimligt om man e 2.

Hamnar delad etta med HL2 över favoritspel de e framförallt grafiken, storyn och hela känslan i spelet jag fastnar över. Just skogsmiljöerna en rätt bra bit in i spelet är ju så löjligt läckra, de e typ Crysis som klarar matcha dom i mitt tycke, men inte många fler(vad jag sett ska kanske nämnas). Skillanden är att Crysis e ospelbart på min burk när grafiken är uppdragen så pass mkt att den matchar skogsmiljöerna i Call Of Juarez, medans Call Of juarez flöt på i minst 50 fps konstant på mitt klockade 4830.

På minussidan ska nämnas den låga ljudkvaliten, låter som mina Logitech högtalare har förvandlats till en radio från 50-talet ungefär. Som tur väl vänjer man sig efter en stund, men precis i början av spelet kände ja lite "nae, va f*n e detta?". Det känns som rätt mkt konsol över att de som en del tidigare nämnt, men de glömmer man snabbt i och med spelets andra kvaliteter

Ett säkert köp i mina ögon:) skogsmiljöerna <3

det kan inte vara så att det är 64-bitar som inte funkar riktigt som de ska? kör själv med W7 RC 32-bit, och det fungerar som det ska.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

Fyfan, detta spel är riktigt jävla nice. Inte hunnit testa multiplayer än men det kommer!

Min burk klarar spelet förvånansvärt bra, utan några problem faktiskt. Jag lirar just nu allt på de högsta inställningarna och 1280x1024, men tror ärligt talat jag kan öka och köra 1600x1200 utan problem.
AMD X2 4200+ @ 2.5ghz, 2gb ram och ett 8800gts.

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Medlem

spelade klart det igår... jävligt kul faktiskt.. gillar de arkadliknande inslagen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Jag skulle börja med 2:an eftersom det utspelar sig först men det kan ju vara att du blir lite less på grafiken i ettan när du först varvat tvåan trota att grafiken i ettan är sjukt bra för attt vara från 2006.

Minns att ettan blev använd som benchmark i massa tester när det kom ut!

Spelar detta spel på PS3 och det funkar ganska bra på konsoll så jag kan tänka mig att det är gjort för konsoll och inte funkar lika bra på PC, saknar dock tangentbordet och musen i vissa lägen... kanske man skulle koppla in det!?

Är det inte samma grafikmotor i båda spelen? dvs ue3. Gillar hur dom lyckats med vegetationen som nästan är i klass med crysis men med skyhög fps. Skuggorna i spelet ser dock förjävliga ut jämförelsevis.

Permalänk
Medlem

Bra spel, men jag var tvungen att köra D3DOverrider får grymt mycket tearing annars (spelar i 1080p på min 52" LCD)

Flyter mycket bättre än första call of juarez

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjofritz
Är det inte samma grafikmotor i båda spelen? dvs ue3.

Unreal Engine du menar? nej i såfall, Bound in Blood använder nya Chrome Engine 4, antar att ettan använder samma fast av äldre modell ^^ men ja tycker ettan e riktigt snygg ändå.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Unreal Engine du menar? nej i såfall, Bound in Blood använder nya Chrome Engine 4, antar att ettan använder samma fast av äldre modell ^^ men ja tycker ettan e riktigt snygg ändå.

K... jo såg det på wiki.

Btw.. nån som kan bekräfta eller dementera om det är någon märkbar skillnad på maxinställningarna på dx9 och dx10? Vad jag sett så verkar det inte så men i ettan var det tydligen en vansinnig skillnad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjofritz
K... jo såg det på wiki.

Btw.. nån som kan bekräfta eller dementera om det är någon märkbar skillnad på maxinställningarna på dx9 och dx10? Vad jag sett så verkar det inte så men i ettan var det tydligen en vansinnig skillnad

Call of Juarez 2: Bound in Blood har inte dx10

Permalänk
Medlem

Vill bara meddela att jag löste mitt frysproblem. Jag gjorde en ny profil och vips så funkade det! Fick idén från en annan tråd.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Call of Juarez 2: Bound in Blood har inte dx10

Är du säker? Låter konstigt att ettan skulle ha de men inte tvåan.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om