Call of Juarez 2: Bound in Blood

Permalänk
Avstängd

Har kört igenom spelet. Det var det första spelet på mycket länge jag fastnade för.

Hade varit coolt med mer friheter, fler grejer att handla med och sådant, det kändes lite väl linjärt ibland. Men det var coolt ändå!

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Är du säker? Låter konstigt att ettan skulle ha de men inte tvåan.

Konsolport, men är väl säkert möjligt att det dyker upp en dx10 patch.

Permalänk
Medlem

krabbar multiplayerdelen lika mkt för er som för mig? Står bara att den inte kan logga in på internetlobbyn ibland idag har ja inte kommit in alls, tidigare har de funkat efter en stund.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Någon som kör CF som får det att fungera? För mig fuckar det ur rejält med två kort igång.
Har köpt spelet via steam & kör 9.6-drivisar/ATT. (Inte CCC alltså.)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Någon som kör CF som får det att fungera? För mig fuckar det ur rejält med två kort igång.
Har köpt spelet via steam & kör 9.6-drivisar/ATT. (Inte CCC alltså.)

det funkar men något hände så ccc startar itne upp som vanligt med windows och efter jag spelat så hade ccc instälningarna inte funkat så nåt av korten hade blivit för varma så jag fick bluescreen!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
det funkar men något hände så ccc startar itne upp som vanligt med windows och efter jag spelat så hade ccc instälningarna inte funkat så nåt av korten hade blivit för varma så jag fick bluescreen!

Hmm .. bluescreen känns inte riktigt som "funkar" i min bok?
Men iofs så kan det ju vara för att jag kör ATT istf CCC då. Någon annan?

Mvh

Permalänk
Medlem

Har två frågor.

*Hur vet man att CF fungerar?? Det syns bara i ATI-tools eller??

*Hur stänger man av auto-aim, märker att det finns när fienderna kommer nära när man har pistoler.

Tacksam för svar...

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ankan_84
*Hur vet man att CF fungerar?? Det syns bara i ATI-tools eller??
Tacksam för svar...

Om du högerklickar på ATi Catalyst loggan vid klockan eller var du nu har den.
Sen väljer du grafikkortet i listan > CrossFireX settings > Show CrossFireX Status Icon. (Where applicable)
Min tolkning av det är att loggan visas när CrossFire är aktivt?
Du kommer få en ATi logga uppe till höger. Den är störande efter ett tag så du lär ta bort den igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Om du högerklickar på ATi Catalyst loggan vid klockan eller var du nu har den.
Sen väljer du grafikkortet i listan > CrossFireX settings > Show CrossFireX Status Icon. (Where applicable)
Min tolkning av det är att loggan visas när CrossFire är aktivt?
Du kommer få en ATi logga uppe till höger. Den är störande efter ett tag så du lär ta bort den igen

Kan bara se "Show CrossFireX Status Icon. (Where applicable)" på första grafikkortet. Och på den är ibockad. Men någon icon kommer inte fram.

Men jag har GPU-Z och där står det Criossfire enable. Räcker det???

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ankan_84
Kan bara se "Show CrossFireX Status Icon. (Where applicable)" på första grafikkortet. Och på den är ibockad. Men någon icon kommer inte fram.

Men jag har GPU-Z och där står det Criossfire enable. Räcker det???

Tycker det låter lite konstigt, hos mig är båda ikonerna ibockade, jag testade precis.
Du borde ju få upp en X-Fire logga uppe till höger.
Bästa sättet att testa om CF funkar kanske är att köra en 3DMark?
Loggor hit och dit vet man aldrig om man kan lita på...

Jag har inte testa Juarez än, men jag gör det nu. Så får vi se om jag får någon logga.

Edit: Så, testade jävligt fort och loggan dyker upp direkt här.

Mitt tips är att köra en 3DMark och jämföra poäng med andra som kör liknande system.

Permalänk
Medlem

Körde 3Dmark-vantage och där fick jag ca 15000 med två grafikkort och 9000 med ett. Verkar ju fungera. Såg ganskla likvärdigt ut med andra system.

Ska uppdatera drivisarna.... Återkommer snart...

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem

Ja, får du 9k med ett och 15k med två så funkar det ju.
Bry dig inte om loggan då.
CF fungerar.

6k poäng i boost lät kanske lite lågt? Tror jag fick runt 8k extra.
Men inget snack, CF funkar.

Permalänk
Medlem

Så, nya drivisar. Nu kom rutan fram. Tack för hjälpen Falcon.

Kanske jag kan få lite högre poäng i 3D-Mark med nya drivrutiner.

Btw: Nån som vet hur man får bort auto-aimen??

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att auto aimen bara var när man körde med ray och hade två pistoler.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilken ***** nitlott. Jag lirade 2:an och trodde det var ettan.... Står ju inte ens Call Of Juarez 2 någonstans.
Aja, jag har hört att ettan också är bra, måste testas. Jag gillar däremot att spela och titta på saker i kronologisk ordning. Nåja...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
Jag har för mig att auto aimen bara var när man körde med ray och hade två pistoler.

Okey, har bara spelat en bana, så kanske det försvinner.

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Vilken ***** nitlott. Jag lirade 2:an och trodde det var ettan.... Står ju inte ens Call Of Juarez 2 någonstans.
Aja, jag har hört att ettan också är bra, måste testas. Jag gillar däremot att spela och titta på saker i kronologisk ordning. Nåja...

Du har iallafall previlegiat att uppleva ettan ännu!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Aja, jag har hört att ettan också är bra, måste testas. Jag gillar däremot att spela och titta på saker i kronologisk ordning. Nåja...

Gör du ju till o med, 2:an utspelar ju sig före ettan

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Gör du ju till o med, 2:an utspelar ju sig före ettan

Jag läste precis det. Kunde inte varit bättre!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

jag ger själv g+ åt call of juraez 2 av den anledningen att jag tyckte det var alldelse för lite free roam och möjligheter till göra saker i free roam. sen att man gör 2an efter 1an gör ju inte saken bättre direkt. var endå ett bra spel med mycket action och speciellt för en person som mig som älskar historia.

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martincool
jag ger själv g+ åt call of juraez 2 av den anledningen att jag tyckte det var alldelse för lite free roam och möjligheter till göra saker i free roam. sen att man gör 2an efter 1an gör ju inte saken bättre direkt. var endå ett bra spel med mycket action och speciellt för en person som mig som älskar historia.

Det är väl rätt logiskt att man gör andra spelet före det första?

Iallafall så har jag spelat en bit nu och det här var ju riktigt kul

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JagHeterFelix
Det är väl rätt logiskt att man gör andra spelet före det första?

Iallafall så har jag spelat en bit nu och det här var ju riktigt kul

Har märkt att du tycker att det är kul för att du vill inte spela TF2 med mig längre

Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte 1an var bättre? Tycker det känns för mycket konsol

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

De e mkt konsoll, men de glömmer ja rätt fort i och med dess andra kvaliteter^^

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

jag tyckte 1an var så dålig att jag spela typ bara en timme av det lr nåt i den stilen:P

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Köpte hem spelet från steam och har lirat det non-stop tills jag precis klarade ut det, och jag måste säga det att det är förmodligen det bästa single player spelet jag nånsin spelat, storyn är helt underbar och fantastisk, och för att inte snacka om miljöerna !

10/10 utan tvekan !

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem

Detta spelet är bara så underbart, klarade precis spelet, tycker dock att det var alldeles för kort, 5timmar och 34min känns lite väl kort att varva ett spel på första gången man spelar det.
Men nu är det MP som gäller för mig, det varvar man inte precis

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel.
Ett av dom bästa Singleplayer spelen jag testat
Håller också med om att miljöerna är imponerande bra.