Colin Mcrae Dirt skärmen blir grå, krashar

Permalänk

Colin Mcrae Dirt skärmen blir grå, krashar

Hej,
Igår köpte jag Colin Mcrae Dirt för 79:- på classe. Eftersom spelet använder starforce laddade jag ner en crack direkt. Spelet startar och menyerna laddar, jag väljer career mode, när sedan racet ska starta blir skärmen alldeles grå. Jag har testat två olika crack och spelet är 1.2 patchat. Är detta ett känt problem och hur fixar jag det?

Obs! Jag kan ta en bild på spelfodralet för verifikation.

Edit: Jag bör väl kanske nämna att jag kör windows 7 7068 x64.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Fungerar det om du använder skivan då??

Permalänk
Medlem

Du kommer ha färre problem med starforceskyddet om du låter det göra sitt jobb ordentligt, än du får när du envist ska krångla dig förbi någonting som faktiskt fungerar rätt bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boulund
Du kommer ha färre problem med starforceskyddet om du låter det göra sitt jobb ordentligt, än du får när du envist ska krångla dig förbi någonting som faktiskt fungerar rätt bra.

Så fungerar starforce nu för tiden? Jag har haft stora problem tidigare.

Edit: Jag har nu testat med original exe´n och samma problem kvarstår.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Har du kollat med olika drivrutiner till ljud grafik osv?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Har du kollat med olika drivrutiner till ljud grafik osv?

Jag har kollat drivrutinerna. Jag har hittat en fix, från codemasters supportdel.

Problem

Dirt does not appear to work on 8 core CPU systems (including i7 CPUs).

Solution

The game has only been tested on systems up to quad core level, however you may be able to get the game to work by doing the following... Replace the contents of c:\program files\codemasters\DIRT\system\workerMap8Core.xml with that of c:\program files\codemasters\DIRT\system\workerMap4Core.xml

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2