Utveckling av Gamingmus

Permalänk
Hedersmedlem

Lite sätt att ge knapptryck. Likt någon tidigare postare skrev så flyttar jag musen med tummen och lillfingret när det gäller korta distanser. Jag vill ha en funktion att man kan klämma ihop musen med båda fingrarna och att det aktiverar en "musknapp" i datorn. Men fysiskt ska det inte vara en "klickaknapp" utan med att man pressar ihop hela musen. Det ska krävas att man gör det på båda sidorna samtidigt för att det aktiveras.
Användningen jag vill ha är att kunna flytta runt på en karta. Ni vet hand-verktyget i PDF- och bildvisningsprogram, men även i windows. Att göra en mittenklick i windows och få upp pivoten man kan röra muspekaren runt för att scrolla är inte det bästa i alla lägen.

Det intuitiva med att klämma ihop musen, röra den och sen släppa är att man flyttar något. Jag tror det kan funka rätt bra istället för att man ska hålla ner någon speciell knapp och sen flytta runt vyn på skärmen. Tänker mig den här funktionen till RTS-spel. Ja förutom zoomscrollen som finns supreme commander.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
en schysst hylla för lill/ringfinger och en lagom urgröpning för tummen med ett litet stöd underst.

Två tummknappar! Lutbar scroll är också bra att ha.

Display på undersidan som Ikari Laser är bland det bästa jag sett på länge, speciellt efterssom du kan ordna med sensen utan att ha drivrutiner!

Stora halkiga teflonfötter såklart och en bra lasersensor.

Diskret färgsättning utan massor med blinkande ljus och skit, tygkabel är ett måste också.

Som ni märker beskrev jag i princip en Ikari Laser rakt av förutom scrollen.

+1
förutom det faktum att när jag var hos mina föräldrar så lyckades morsan fixa glapp i sladden genom att vira kabeln hårt!, vilket gjorde mig lite grinig med tanke på att stackarn var bara två veckor gammal>.<

Visa signatur

i'm not insane...i am a fucking lunatic
Acer Extensa 5620, 1.8 Dual Core, 4gb ram, 250gb HDD.