kolla detta snarast!

Permalänk
Medlem

kolla detta snarast!

det är så här att jag har två program mappar på min hårddisk, en heter program som vanligt och den andra heter Program (x86) varför kan jag inte ändra så att msn installerar sig i den som endast heter Program?

Permalänk
Medlem

Topic som heter duga.

Antar att du använder x64-versionen av windows. Om inte programmet är skrivet för x64 så kommer programmet lägga sig i x86-mappen. Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem

Okej. Men går det inte att fixa så att jag kan installera i den vanliga program mappen iallafall?

Permalänk
Medlem

Nej, det är hårdkodat i kärnan.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

jag tänkte att det kanske va problemet till att jag loggas ut och in från msn hela tiden.

Permalänk
Sötast

Får jag fråga varför du vill att den ska installeras just där?

Permalänk
Medlem

För jag tror att det kan vara anledningen till att min msn loggar ut och in sig hela tiden. det gör den inte på varken min bärbara eller för någon kompis som har sin dator här.

Permalänk
Medlem

I framtiden när alla program finns i 64-bit version behövs inte den andra "Program Files (x86)". Men det är långt bort.

Det finns andra saker som är separerade p.g.a. 32-bit / 64-bit också, t.ex. kan inte en 64-bits internet browser använda sig av 32-bits program/tillägg. Vissa rätt vitala tillägg som Flash finns inte i 64-bit version så därför är det svårt köra en 64-bit browser.

Men i längden är dessa små saker inga problem bara man vet om dem, och 64-bit OS att föredra (enligt mig).

Permalänk

Chansen att du loggas ut och in på msn på grund av att programmet inte är installerat där du vill att det ska vara är nog obefintlig.

Permalänk
Medlem

Okej. skulle bara vilja veta vad felet kan vara om det inte är internet bolaget. menar min kompis som sitter här på samma nät har inte det problemet typ bara jag som har .

Permalänk
Medlem

Har du någon mjukvaru brandvägg som t.ex. Norton Internet Security?

Permalänk
Medlem

Jag har avg internet security.

Permalänk
Medlem

Stäng av den och testa om det fungerar. Om du har en router med brandvägg är du säker ändå, men annars bör du slå på Windows inbyggda brandvägg.

Permalänk
Medlem

aah har en switch bara men vi har trådlös/sladd modem med router i.

Permalänk

Jag har bara en sak att säga: Så går det när man runkar för mycket.
Nej men OT så tror jag du ska försöka med en äldre version av msn.

Permalänk
Medlem

Här en en mini guide med bilder som du kan testa för att lägga in msn messenger i AVG Internet Security.

http://messenger-support.spaces.live.com/blog/cns!8B3F39C76A8...

Permalänk
Medlem

Jag har redan testat en gammal version av msn. det är samma problem ändå. Men jag ska försöka hitta vart man stänger av den avg internet security

Permalänk
Medlem

Testa länken i mitt föregående inlägg, borde hjälpa.

Permalänk
Medlem

Det fanns redan och va aktivt. Men blir fortfarande utloggad o loggar in igen typ hela tiden.

Permalänk
Medlem

Om man blir utloggad är det oftast nätverks/brandväggs problem. Skulle fortsätta att testa/felsöka där först och främst. Eftersom din kompis inte hade något problem på samma nät och du verkar kunna köra allt annat (typ kolla streamad video utan problm m.m.) så är det mest sannolikt brandväggen.

Mer osannolikt är att någon hackat ditt konto och loggar in från någon annan stans hela tiden. Du har väl inte klienten igång på någon annan dator?

Permalänk
Hedersmedlem

§ 3.1 Välj en rubrik som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler.php

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion