Dags att upgradera Datorn.

Permalänk

Dags att upgradera Datorn.

Heya.

Nu efter ett tags tänkande har jag bestämt mig att börja uppgradera mitt system.

Köpte nu i veckan en ny skärm (Lg m237wd) och är grymt nöjd med den..
Men den grafik-nörden jag är så vill jag konstant ha bättre och bättre grejer.
Men jag har haft annat för mig så jag har inte uppgraderat min dator nu på ett tag...Så nu är det dags igen

Så nu vill jag ha tips på vad jag kan uppgradera mina delar till!
Mitt "specc" är :

Chassi: Tagan A+ El Diablo Advance
Operativsystem: Windows xp Sp3
Grafikkort: Asus 8800gt 1gb (Omega 2.169.21 driverS)
Processor: Intel Pentium 4 660 3.60 Ghz (Dual core)
RAM: 6gb DDR 2
Moderkort : Asus p5lp-le-00
Hårddiskar: 2x 360gb 7200Rpm.
Skärm: Lg m237wd
Mus: Logitech g5
Tangentbord: Logitech g15

Jag har överklockat mitt grafikkort Lite, Men inte så värst mycket då jag inte vet vad dom "högsta" inställningarna är.
Jag har inte överklockat min processor då jag >inte< vet hur man gör ;p
Moderkortet vet jag inte så mycket om förutom namnet, Datorn var från början från HP. Men sedan har jag bytt ut allt utom moderkortet,Ljudkortet och processorn

Och jag har inte några problem med kylningen då min dator ligger på runt 18-20C konstant. (har 2fläktar på toppen, 3 baktill, 1 stor på sidan, 1stor framtill

Och jag vill ha dom bästa delarna för ett bra pris som >ÄR< en uppgradering för mitt system.

Jag kör med runt 10-15FPS i crysis med allt på high/ ultra high.

Sedan 1 sak till. Kan jag få bättre FPS genom att uppgradera System BIOS? Såg precis att jag inte har uppdaterat dem sedan 05 ;o

/Conrad

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk

Byt moderkort och processor, phenom II verkar vara vettigast nu såvida du inte går på i7 men då är det nästan lönt att börja om från början med en helt ny. Sen om du har budget för det, ett till 8800gt (se bara till att nya moderkortet stöder sli och tillräckligt med ström från nätagget)

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

får lägga min röst på en phenom 2 jag med , o kanske ett till 8800gt om pengarna finns