Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Givetvis kan man det. Kan inte tänka mig att köra detta utan ratt. Bara att gå in under controls och ställa in som du vill ha't.

Tycker man detta spelet är tråkigt, ok. Smaken är som baken, men det är gratis. En grymt bra idé av Volvo iaf. Känner inte till några andra biltillverkare som släppt ett spel gratis.

Har du missat detta?
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/mseries/m3coupe/2007/ex...

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0t4l str3

Någon som har provat volvo 240 utan systemen på? Snacka om sladdig bil alltså. Speciellt med 1:an och 2:an

/Calle

Yep, 240:an är sladdig bil.. men kan säga att en Volvo 360GLT med fultrim är värre i verkligheten, därför vägrar jag skrota eller sälja min pärla.
Roligt att se alla hängläppar med stylade bilar vid rondeller när en rostig nersänkt gubb rässer kommer i bredställ och skrikande bakdäck.. fortfarande laglig hastighet enligt polisen, men dom säger att inte göra om det och ta det lite försiktigare nästa gång.

Fultrimmet består av stort öppet filter, avstängningsbar LMM och portat topplock.

Det sägs att öppet luftfilter inte ger ett skit i effekt, det gör den absolut inte om det inte finns övrig trim, men med avstängd LMM så får motorn mer bränsle och då krävs det snabbare flöde av luft.. men sen begränsas all flöde av topplockets portar.

Tror ej att det fungerar i nyare bilar med katalysator och mer avancerat insprutning än vad en gammal as från 1985 har.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Kan man köra 740? Tycker själv att det är världens fulaste bil men en kompis vill inte dra ner spelet om det inte går ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrandtOE
Kan man köra 740? Tycker själv att det är världens fulaste bil men en kompis vill inte dra ner spelet om det inte går ^^

Inte vad jag vet iaf, den bilen saknade jag.. hur kunde dom skita i den?!

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

FUnkar inte att starta spelet för mig Lägger den i Service Pack 2 XP compatibility läge men den gnäller om att config.exe saknas =/

Kör W7 RC 1

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
FUnkar inte att starta spelet för mig Lägger den i Service Pack 2 XP compatibility läge men den gnäller om att config.exe saknas =/

Kör W7 RC 1

Du behöver inte köra på kompatiblitetsläge?
Jag kör som vanligt, och det funkar perfa.

Installlera om och kör inge kompatiblitetsläge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ezakimak
Okej har kört ett tag och nu vill jag köra online på competition men när jag registrerar mig så får jag inget mail :S
är det bara så för mig ??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
Jag har inte fått nått heller.

Kolla skräpposten! Där hamnade mitt.

Permalänk

Jag har för mig att jag har haft ett stcc spel från volvo som också hette the game, fast det måste vara för en sådär fem år sen. Tror nästan man fick det som nån sån där vip grej från dom på en av tävlingarna fast det spelet var ganska kasst för att uttrycka det milt.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrandtOE
Kan man köra 740? Tycker själv att det är världens fulaste bil men en kompis vill inte dra ner spelet om det inte går ^^

Hmm tillåt mig att beskriva din kompis.
Kille i 18-19 årsåldern som precis har fått sitt körkort och älskar volvo mer vad han älskar livet självt. Vad är parfym? Wounderbaums är det nya. Hela jeans? Nej tack.
Favoritmusiken är själv Eddie Meduza och speciellt låten "Runke ball" eller "Ragga runt".
Din kompis alias bland civiliserat folk är "Bebis raggare".

ELLER? HMMMMMMMMMMMMMMMM???

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Hmm tillåt mig att beskriva din kompis.
Kille i 18-19 årsåldern som precis har fått sitt körkort och älskar volvo mer vad han älskar livet självt. Vad är parfym? Wounderbaums är det nya. Hela jeans? Nej tack.
Favoritmusiken är själv Eddie Meduza och speciellt låten "Runke ball" eller "Ragga runt".
Din kompis alias bland civiliserat folk är "Bebis raggare".

ELLER? HMMMMMMMMMMMMMMMM???

Måste hålla med, visst jag har en 740 men den avskyr jag som pesten, undra hur många gånger jag velat köra skiten i dike bara för att slippa köra den alls.

Har försökt att sälja fanskapet för 2000kr, det är en 89 men ingen vill ha den.. ingen överflöd av rost, plåten är hel, sällsynta blåa inredningen, eaton diff bla bla.. Bara diffen är värt 4000kr beg och så slut är den inte.
Så jag kör slut på skiten istället.

Eller tvungen till det då min 735:a inte fungerar just nu (BMW)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Måste bara testa detta spel när jag kommer hem

Gunvald Larsson Hehe din kommentar är klockren

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Måste hålla med, visst jag har en 740 men den avskyr jag som pesten, undra hur många gånger jag velat köra skiten i dike bara för att slippa köra den alls.

Har försökt att sälja fanskapet för 2000kr, det är en 89 men ingen vill ha den.. ingen överflöd av rost, plåten är hel, sällsynta blåa inredningen, eaton diff bla bla.. Bara diffen är värt 4000kr beg och så slut är den inte.
Så jag kör slut på skiten istället.

Eller tvungen till det då min 735:a inte fungerar just nu (BMW)

Hur långt har motorn gått?B230f? HL2.4 antar jag det sitter.. iaf kan jag köpa den
Btw den blå inredningen är typ hatad av alla så sällsynt är den inte.. rätt vanlig på vita bilar mm.

Visst 740 är inte den vackraste bilen eller bästa men den är rätt rolig för en liten peng. Har en själv men funderar faktiskt på någon cabbe eller annat skoj. behöver inte vara mycekt häst under huven.

240däremot tycker jag är grymt ful! sen så har nog 740 ett blandat omdömme då det finns måånga risiga bilar och ett gäng fina kvar och nästan alla fina bilar nya som gamla är fina att glo på men Jag antar att du hade sagt samma sak om en luxbmw som är totalt sönderrostad.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson

Din kompis alias bland civiliserat folk är "Bebis raggare".

Heter de så i nere i göteborg?. Här kallas de för Blöj raggare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Hur långt har motorn gått?B230f? HL2.4 antar jag det sitter.. iaf kan jag köpa den
Btw den blå inredningen är typ hatad av alla så sällsynt är den inte.. rätt vanlig på vita bilar mm.

Visst 740 är inte den vackraste bilen eller bästa men den är rätt rolig för en liten peng. Har en själv men funderar faktiskt på någon cabbe eller annat skoj. behöver inte vara mycekt häst under huven.

240däremot tycker jag är grymt ful! sen så har nog 740 ett blandat omdömme då det finns måånga risiga bilar och ett gäng fina kvar och nästan alla fina bilar nya som gamla är fina att glo på men Jag antar att du hade sagt samma sak om en luxbmw som är totalt sönderrostad.

Motorn är nog utbytt från en 240, det är en B230K med insprutning.. bilen har rullat 65.000mil enligt mätaren.. som sluta snurra för två år sen

OCH den är benvit (och lite bajs brun) så nu vet jag varför jag inte hitta några blåa säten eller dörrsidor till bilen.

Det jag verkligen hatar med min bil var motorn som knacka på tomgång, många trodde det var en diesel spis i den, växellådan som var en M90 eller vad skiten heter, femväxlad och det berömda oljudet när man kör i 90km/h på femman.
Resten var något som förra ägaren har gjort fel med bilen, avgasröret är felvänd så det skramlar i golvet hela tiden, mycket är "MacGyver fix".
Skulle slå på dimljusen så börja tutan surra och bakrutetorkaren flaxa.. jaha, sen brann kablarna.
Soppa drar det som fan, för att slippa oljudet vid 90 så kör man lite snabbare.. slutar med att den drar 1.8L milen, motorn är nog helt slut.

Men jag hade en donator bil med motor, växellåda och bakaxel.
Bakaxeln bytte jag men resten följde tyvärr med bilen till skroten när jag skaffa BMW:n
Jäkligt synd att motorn åkte med då den fungera jäkligt bra och var något trimmad, en GLE på 150-160hk, mekaniskt insprutning men allt fanns med, slippa LMM och annat skit, katalysator fungerar med motorn.

Bilen jag har är en kombi, varit registrerat med turbo men förra ägaren som bytte motor skippa att skruva i turbon igen, finns många spår av turbon men tyvärr var han dum i huvudet och registrera om det till helt värdelöst skit som GL/t med 116 Åsnor...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

bomber3: Tycker det är fascinerande (Stavning?) att bilen har gått så långt som den har gjort Nästa ägare blir nog skroten?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Om vi säger såhär, en volvo 740 är inget man lägger ögonen på och njuter men den har sitt syfte och det är att alltid fungera

Visa signatur

Antec 900 l Intel Q6600 G0 l Asus P5Q-Pro P45 l Powercooler ATI HD4850 l Corsair TX650 l Corsair PC6400 DDR2 4gb l WD Caviar 640 gb | Noctua NH-U12P 120mm + Noctua NF-P12 l XP Professional 64-bit l Razer Copperhead l LG L227WT 22" | Playstation 3 | Xbox 360 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karocko
Om vi säger såhär, en volvo 740 är inget man lägger ögonen på och njuter men den har sitt syfte och det är att alltid fungera

Alla har ju sin egen uppfattning. http://www.garaget.org/?car=64390 tycker jag är riktigt läcker, i åtanke på vad det fanns för andra sedaner som började produceras i början på 80-talet. Det enda jag ser på bilen (exteriört då, motorrummet är en annan femma ) som inte skulle kunna sitta där från fabrik är 960-handtagen.

OnT: Det fanns ingen race-version av 740, som det fanns av 240 (Grupp A, som finns med i spelet). Det fanns däremot en prototyp på 760 Grupp A, men den sattes tyvärr aldrig i produktion.

Permalänk
Medlem

Är det nån som har lyckats att spela i LAN och skapa en egen server? Jag lyckas bara hitta S60-servrar att köra över internet.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OliZ
Är det nån som har lyckats att spela i LAN och skapa en egen server? Jag lyckas bara hitta S60-servrar att köra över internet.

Samma här.

Men jag tror det kommer nya servers på tisdag.

Permalänk
Medlem

Spelet var över mina förväntningar. Jag tyckte det såg tråkigt ut på bilderna och så, men efter att ha testat spelet kan jag konstatera att spelet var bra trots den tråkiga grafiken. Ljudet och körkänslan överträffar och väger upp den trista grafiken. De roligaste bilarna är 240 och 850 helt klart. (Önskar jag hade en 340-hästars snurra att sätta i min egen 242)

Men är det någon mer än mig som tycker att det kanske är lite för lätt? Jag menar när man spelar mot datorn.

Och förresten, är det någon mer som vart med om att spelet bara låser sig efter man vunnit ett race? Efter att jag vunnit ett race så trycker jag på "Continue to results" (eller vad det nu heter), så får jag se en bild på en guldig pokal men inget mer, spelet bara låser sig...

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
motorrummet är en annan femma

Ja det verkar inte bättre än att det sitter en annan femma där nej

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

har de slutat hosta servrar? :s