Hur mkt 3dmark2001 points för wow ?

Permalänk
Medlem

Hur mkt 3dmark2001 points för wow ?

tjenare är i groparna att köpa mig en laptop för att ha med på jobbet nu då jag har börjat jobba natt för att spela lite och surfa lite för att få tiden att gå lite snabbare . Nu är det så att jag är rätt bortskämd med datorn jag har hemma så jag vet inte hur mkt minimum kraven är för att wowa
och eftersom 3dmark2001 är en bra referens punkt för att gämföra prestanda så tänkte jag höra med er där ute vad ni får i 3dmarks och hur många fps ni ligger på .. laptoparna jag kollar på ligger på ca 14-22k
min stationära där hemma på 48k .. så den duger ju för wow i alla fall

så tänkte höra om nån med lite sämmre dator som vet vad dom får i 3dmark2001 skulle kunna berätta för mig hur många fps dom ligger på i olika situationer .. gärna från dom i 15k närheten eftersom jag hittat en laptop jag gillar med blueray spelare för rätt pengar ..

solo farmning är väll vad jag kommer syssla med mest eftersom ja .. det är mitt i natten jag kommer lira .men fps i 25 manna raider är oxå intressant självklart om jag skulle behöva vara hemma hos svärmor på raid dag

Permalänk

http://zepto.se/Shop/Config.aspx?configurationid=933&notebook...

har en sånn fast med den gammla 1.8ghz proppen funkar kanon till wow lugger runt 50-70fps med grafikinställningarna på lägsta 15-30fps i shattrath lite beroende på hur mycket folk det är

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Skulle ju kunna undra vad du jobbar med för att kunna spela på jobbet?

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
Skulle ju kunna undra vad du jobbar med för att kunna spela på jobbet?

Finns många såna jobb.
Min farsa jobbade ett tag med en plastmaskin.
Allt han gjorde var att övervaka och fylla på material och materialet fyllde man på på ca 10min och behövdes kanske 1-2 gånger på en arbetsdag.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

min eeepc klarar att köra wow i låg fps när man inte är i storstäder som dalaran (även där går det att ta sig runt om det inte är "prime time").. Så en laptop för 12-14k lär klara det galant.

Permalänk
Medlem

jobbar som personlig assisten .. tvättar städar diskar osv på jobbet på nätterna .. men har mkt dö tid .. och tv-tablån är inte alltid den bästa .. ska kolla på den dära zeptin ..

Tänkte inte köpa en laptop för 10-15k utan kollar mera på dom för 6-8k .. Hittat en med 3470 grafikkort+blueray som ska få 12-14k i 3dmarks2001 så det var därför jag ville höra hur folk med liknande resultat uppfattar wow ..

Permalänk
Medlem

1. Det heter blu-ray utan e;)
2. Det kommer funka bra

Permalänk
Medlem

gotta då litar jag på dig .. lär inte bli några 25 manna raider på den hur som helst känns det som + blu-ray spelaren lockar mer och mer .. även utan e